Citytrip Napels

Door het onweer van zaterdag ben ik vroeger naar de luchthaven vertrokken (tis niet dat ik nog iets anders kon doen dus beter op tijd daar zijn) en het was gewoon een en al chaos :ROFLMAO:
Vertraagde vluchten door het onweer, een cancellation en gewoon zo waanzinnig druk en alles slecht aangegeven.

Lijkt me inderdaad niks voor controlefreaks of mensen die het niet gewoon zijn om te vliegen.

Ja wij kwamen daar toe. En ze sturen ons naar lijn 4. (ofzo want het juist nr ken ik niet meer) We staan daar aan te schuiven, plots moeten we naar lijn 2. We komen bij lijn 2. Nenee je moet naar lijn 3. Om dan uiteindelijk toch terug naar lijn 2 te moeten. Like wtf? Er was daar geen 1 mens die nog wist op welk vliegtuig hij/zij ging eindigen denk ik.

Guga baul, Tine embrechts en Jelle de beule zaten ook op ons vliegtuig. Guga baul op van de stress ook door hen en miserie met hun bagage die bijna niet mee was.

Grofste wat ik daar zag was een vrouw die toekwam met haar kleinzoon. Ze was net te laat, maar de bus die je naar het vliegtuig brengt stond er nog. Baf de deur dicht voor haar neus en dikke pech en ze stond daar te blinken.
 
Kwaliteit eten? Moet zeggen toch ne redelijke tegenvaller, pasta, pizza, ... ik maak ze thuis beter (zeker de pizza). Nagerechtjes wel paar keer echt lekker. De Michele pizzeria vond ik nog de beste (minst slechte?) pizza, maar daar moet je echt rond etenstijd ook wel voor t zelfde geld halfuur aanschuiven vooraleer je plek hebt. Veel van die plekken hebben overigens ook een take away, kost minder, qua kwaliteit even goed, en als je deftig appartementje hebt kan je dat evengoed daar opeten.

Dit vind ik wel opmerkelijk. Ik vond dat je echt moeite moet doen om ergens slecht te eten omdat het overal lekker was. De smaak van de (tomaten)saus kan je buiten Italië bijna nergens krijgen. Maar smaken verschillen uiteraard.
 
T was nergens echt dramatisch slecht ofzo he (enfin één iemand vond zijn ravioli wel slecht is) maar ook niet beter dan in België qua pasta en pizza, imo. Misschien te hoge verwachtingen (nog nooit in Italië geweest tot vorige week ;) ).
 
Wat mij wel altijd opvalt van Noord-Italië vs. Zuid-Italië is hoe de vrouwen eruitzien. In Noord-Italië zijn ze toch vaak van die stereotype magere poppemiekes die helemaal opgetut zijn, terwijl hoe meer je naar het Zuiden hoe plomper en 'sjofeler' de vrouwen eruitzien. 😂
Ben al in alle streken van Italië geweest en dat valt mij altijd op. Zal ook deels te maken hebben met armoede, maar ook met cultuur, denk ik.
 
Ik ben in Zuid-Italie nog niet geweest, maar noord en midden Italië ben ik wel al geweest (rondgetrokken met de fiets) en ik vond dat qua eten en wijn best OK en niet te duur voor hetgeen ge krijgt.
Als ge ronttrekt zijt ge natuurlijk best dat ge de heel toeristische dingen vermijdt, dat kan al veel schelen in prijs.
 
Terug
Bovenaan