Disneyland Parijs

Pikachu

Active member
Ik zou graag dit jaar met gezin naar Disneyland Parijs gaan echter ben ik er nog nooit geweest en zijn alle tips welkom.

Bij het hotel boeken zie ik ontbijt, half of full pensioen wat raden jullie aan? Ik zie dat je dan ook in de parken kan eten als je half of full pensioen genomen hebt maar is dat echt zo of betaal je nog steeds extra binnen in het park.

Hoe geraak je daar het makkelijkste auto, eurostar?

Heb je het park op 2 dagen uitgezien of heb je minstens 3dagen nodig?

tips voor binnen?
 
Het is al jaaaaaaren geleden maar indertijd verbleven in de Davy Crocket ranch, dat zijn veredelde stacaravans al denk ik niet dat er iets van keuken in zit. Wel enkel te doen met de auto aangezien dit iets buiten het park ligt. Vanuit Zuid-West-Vlaanderen was autorijden best te doen, in de tijd dat je van hieruit in Brussel-Zuid staat om de TGV te nemen ben je al quasi in Parijs (al is Rijsel hier de interessantere optie voor TGV's).

2 of 3 Dagen hangt af van de drukte, in een weekend of schoolvakantie heb je zeker 3 dagen nodig als je dat tweede park ook wil doen omwille van de wachtrijen.
 
Ik zou graag dit jaar met gezin naar Disneyland Parijs gaan echter ben ik er nog nooit geweest en zijn alle tips welkom.

Bij het hotel boeken zie ik ontbijt, half of full pensioen wat raden jullie aan? Ik zie dat je dan ook in de parken kan eten als je half of full pensioen genomen hebt maar is dat echt zo of betaal je nog steeds extra binnen in het park.

Hoe geraak je daar het makkelijkste auto, eurostar?

Heb je het park op 2 dagen uitgezien of heb je minstens 3dagen nodig?

tips voor binnen?
Wij zijn de afgelopen jaren veel geweest. Hebben al een abonnement genomen en ook zonder abbonement geweest.
Tegenwoordig nemen we als beste optie:
1 van de goedkopere hotels (Cheyenne, Santa Fe of Sequoia Lodge) én dan half pension.
Als je half pension hebt, kan je naast ontbijt in je hotel, ook een middag / avond maal eten in het park of in je hotel of in Disney village.
Voor half pension krijg je gewoon 1x per dag een maaltijd voucher, die je kan gebruiken in de all-you-can eat restaurants of in de a la carte restaurants als bedrag (gelijkaardig aan hoeveel een all-you-can eat maaltijd kost) of menu of in de fast food restaurants als bedrag.
Wij hebben altijd genoeg aan ontbijt + 1x in een all you can eat tussen 16-19u (zoals PYM Kitchen, Plaza Garden, La Grange Billy Bob, Agrabad, maar ook hotel restaurants...), maar dat hangt van de persoon af natuurlijk. full pension als je 3 maaltijden expliciet wilt. Naast je maaltijdvouchers, betaal je wel nog alles binnen natuurlijk.

Als je boekt met half of full pension, vergeet zeker niet via de app max 6 maanden op voorhand te reserveren, dat werkt gewoon het makkelijkste, anders sta je misschien nog langer te wachten op een plek in de restaurants.
 
Wij zijn de afgelopen jaren veel geweest. Hebben al een abonnement genomen en ook zonder abbonement geweest.
Tegenwoordig nemen we als beste optie:
1 van de goedkopere hotels (Cheyenne, Santa Fe of Sequoia Lodge) én dan half pension.
Als je half pension hebt, kan je naast ontbijt in je hotel, ook een middag / avond maal eten in het park of in je hotel of in Disney village.
Voor half pension krijg je gewoon 1x per dag een maaltijd voucher, die je kan gebruiken in de all-you-can eat restaurants of in de a la carte restaurants als bedrag (gelijkaardig aan hoeveel een all-you-can eat maaltijd kost) of menu of in de fast food restaurants als bedrag.
Wij hebben altijd genoeg aan ontbijt + 1x in een all you can eat tussen 16-19u (zoals PYM Kitchen, Plaza Garden, La Grange Billy Bob, Agrabad, maar ook hotel restaurants...), maar dat hangt van de persoon af natuurlijk. full pension als je 3 maaltijden expliciet wilt. Naast je maaltijdvouchers, betaal je wel nog alles binnen natuurlijk.

Als je boekt met half of full pension, vergeet zeker niet via de app max 6 maanden op voorhand te reserveren, dat werkt gewoon het makkelijkste, anders sta je misschien nog langer te wachten op een plek in de restaurants.
Welk periode ga je best om het meeste eruit te halen?
 
Welk periode ga je best om het meeste eruit te halen?
Op zich kan je dat bekijken op de website zelf, je ziet dan welke periodes het "goedkoopste" zijn, en welke het duurste.
De goedkoopste zijn vaak het rustigste, maar niet altijd. Ik kan er moeilijk over meespreken omdat ik altijd een Priority Card heb en niet echt last heb van de drukte. De enigste periode die ik echt zou afraden is januari. Na de feestdagen drukte (van Halloween tot kerst) doen ze vaker onderhoud op meerdere attracties.
 
Ik ben al enkele keren op 1 september geweest en dat valt altijd goed mee qua drukte.

Gezellig druk zou ik het noemen.
 
Het is al jaaaaaaren geleden maar indertijd verbleven in de Davy Crocket ranch, dat zijn veredelde stacaravans al denk ik niet dat er iets van keuken in zit.

Raar, ik ben vorig jaar voor het eerst geweest met mijn zoon en wij zaten op Davy Crockett. Dat waren helemaal geen stacaravans maar houten bungalows mét een keukentje, 2 slaapkamers, 2 kleine badkamers met douche+wc. Zeker genoeg voor die paar dagen en vergeet ook niet dat je daar eigenlijk enkel je avonden en ochtenden doorbrengt. De rest van de tijd zit je gewoon in de pretparken.

Voordeel van in een Disney accommodatie te verblijven is dat je gratis mag parkeren en je ook een uur vroeger binnenmag. Dat laatste was voor ons irrelevant omdat we ook Priority Card hadden (via een EDC) en dus nergens langer dan 5 minuten moesten aanschuiven. Als ik dan zag dat je bij veel attracties meer dan een uur moest aanschuiven dan zou ik zelfs durven zeggen dat je beter bijbetaalt voor die betaalde Priority Cards, al zal dat voor een geheel gezin wel snel oplopen dan. Maar zonder Priority Card heb je sowieso al zeker minstens 1 dag extra nodig om evenveel te zien, dus dat betaalt zichzelf al deels terug. Veel hangt natuurlijk ook af welke attracties je allemaal wil en kan doen.

Verder kan je veel uitsparen door zelf eten/drank mee te nemen, want de lokale restaurants zijn zoals altijd way overpriced en maar average van kwaliteit. Wij zijn dan gewoon 's avonds naar een Auchan in de buurt geweest om wat eten/drank in te kopen.

Nu ja, je hebt een belangrijk ding nog niet gezegd: welke leeftijd hebben je kinderen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mijn ervaring van enkele jaren terug:
  1. Inderdaad beter van een Disney hotel te nemen, vaak waren er acties van hotel + tickets in de niet-piek periodes, scheelde behoorlijk wat qua prijs; 1u vroeger binnen was wel een voordeel, bv. om naar een zeer populaire attractie zoals de Crush Coaster (?) te gaan en daar aan te schuiven omdat de wachttijd door de dag gemakkelijk 1,5 à 2u werd.
    En onze indruk was toch een betere busverbinding naar het park dan bij de "partner" hotels, of moest je daar zelf met de auto rijden (en nog eens €50 of zo betalen voor parking aan het park), te lang geleden om me dat te herinneren?
  2. Wij namen altijd incl. ontbijt (wel op voorhand gekeken dat dat een beetje deftig was, verschilt van hotel tot hotel). In dat partner hotel dat we 1 keer probeerden, was dat heel matig...
  3. Eten: over het algemeen valt dat inderdaad tegen, recent wel van vrienden gehoord dat er nu een plaats is met deftige pasta (helaas weet ik de naam niet); en anders vonden ze de croques in het "Disney village" een beetje tussen de 2 parken in ook nog een degelijke optie.
    Dat burger ding in Discovery land was nog OK qua eten maar soms vreselijk lange wachttijden voor "fast" food. Zelfde opmerking over McDonalds in het Disney village trouwens, was een paar jaar terug in ieder geval zeer chaotisch en traag.
    Pannenkoeken uit het vuistje tussen attracties door waren wel goed :p
  4. Met de auto is goed te doen als je meer dan 1 dag blijft - wel zien dat je GPS niet staat op tolwegen vermijden :). TGV moet je toch vroeger terugkeren; met de auto over-en-weer op 1 dag zou ik niet aanraden met kinderen. Wij gingen altijd voor 2 dagen, konden we het meeste van de 2 parken in doen als we wat van de drukste attracties lieten vallen in drukkere periodes
  5. Ik zou zeker aanraden van de app te installeren zodat je de wachttijden kan zien
 
Raar, ik ben vorig jaar voor het eerst geweest met mijn zoon en wij zaten op Davy Crockett. Dat waren helemaal geen stacaravans maar houten bungalows mét een keukentje, 2 slaapkamers, 2 kleine badkamers met douche+wc. Zeker genoeg voor die paar dagen en vergeet ook niet dat je daar eigenlijk enkel je avonden en ochtenden doorbrengt. De rest van de tijd zit je gewoon in de pretparken.

Voordeel van in een Disney accommodatie te verblijven is dat je gratis mag parkeren en je ook een uur vroeger binnenmag. Dat laatste was voor ons irrelevant omdat we ook Priority Card hadden (via een EDC) en dus nergens langer dan 5 minuten moesten aanschuiven. Als ik dan zag dat je bij veel attracties meer dan een uur moest aanschuiven dan zou ik zelfs durven zeggen dat je beter bijbetaalt voor die betaalde Priority Cards, al zal dat voor een geheel gezin wel snel oplopen dan. Maar zonder Priority Card heb je sowieso al zeker minstens 1 dag extra nodig om evenveel te zien, dus dat betaalt zichzelf al deels terug. Veel hangt natuurlijk ook af welke attracties je allemaal wil en kan doen.

Verder kan je veel uitsparen door zelf eten/drank mee te nemen, want de lokale restaurants zijn zoals altijd way overpriced en maar average van kwaliteit. Wij zijn dan gewoon 's avonds naar een Auchan in de buurt geweest om wat eten/drank in te kopen.

Nu ja, je hebt een belangrijk ding nog niet gezegd: welke leeftijd hebben je kinderen ?
Zoon is 7jaar wanneer we zouden gaan.
 
Dat laatste was voor ons irrelevant omdat we ook Priority Card hadden (via een EDC) en dus nergens langer dan 5 minuten moesten aanschuiven. Als ik dan zag dat je bij veel attracties meer dan een uur moest aanschuiven dan zou ik zelfs durven zeggen dat je beter bijbetaalt voor die betaalde Priority Cards, al zal dat voor een geheel gezin wel snel oplopen dan.

Krijg je dergelijk kaart niet enkel bij vertoon van documenten die een beperking aantonen van één van de leden van het gezin?
Dit kan je niet zo maar "bijbetalen".
 
Krijg je dergelijk kaart niet enkel bij vertoon van documenten die een beperking aantonen van één van de leden van het gezin?
Dit kan je niet zo maar "bijbetalen".

Ja, dat is die EDC die ik bedoelde (European Disability Card) maar je kan ook een Priority Pass kopen (zoals tegenwoordig in veel pretparken).
 
Verschillende keren al geweest met het gezin, telkens met acties van Disneyland zelf uit.
laatste keren zelfs zonder eten geboekt, sandwiches meegenomen en een pot choco/smeerkaas en een mes voor op de kamer zelf ons ontbijt te doen en in het park dan iets zelf gekozen om te eten, ontbijt vond ik overdreven duur voor 4 personen terwijl het met 2 kinderen die te popelen staan om naar het park te gaan ook maar raprap eten is, daar kan ik dan niet van genieten :-D . Wij gingen meestal 3 dagen, 2 dagen was/is imo veel te kort.
 
Verschillende keren al geweest met het gezin, telkens met acties van Disneyland zelf uit.
laatste keren zelfs zonder eten geboekt, sandwiches meegenomen en een pot choco/smeerkaas en een mes voor op de kamer zelf ons ontbijt te doen en in het park dan iets zelf gekozen om te eten, ontbijt vond ik overdreven duur voor 4 personen terwijl het met 2 kinderen die te popelen staan om naar het park te gaan ook maar raprap eten is, daar kan ik dan niet van genieten :-D . Wij gingen meestal 3 dagen, 2 dagen was/is imo veel te kort.
Hoeveel geld betaalde je voor het verblijf?
K blijf het wel een dure zaak vinden, ben er ooit eens geweest voor 1 dag toen het pas open ging, lang geleden. Naar t schijnt, zeer druk (lange files), zeer commercieel en kostelijk
 
Verschillende keren al geweest met het gezin, telkens met acties van Disneyland zelf uit.
laatste keren zelfs zonder eten geboekt, sandwiches meegenomen en een pot choco/smeerkaas en een mes voor op de kamer zelf ons ontbijt te doen en in het park dan iets zelf gekozen om te eten, ontbijt vond ik overdreven duur voor 4 personen terwijl het met 2 kinderen die te popelen staan om naar het park te gaan ook maar raprap eten is, daar kan ik dan niet van genieten :-D . Wij gingen meestal 3 dagen, 2 dagen was/is imo veel te kort.
Ja, wij gaan zonder kinderen :D dus wij kunnen iets langer en rustiger eten.
Hoeveel geld betaalde je voor het verblijf?
K blijf het wel een dure zaak vinden, ben er ooit eens geweest voor 1 dag toen het pas open ging, lang geleden. Naar t schijnt, zeer druk (lange files), zeer commercieel en kostelijk
Laatste keren was
* 25/9/22 -> 28/9/22 3 nachten 4 dagen park 2 volwassenen NewportBay, 1x 2persoonkamer, 982 EUR, + 354 EUR HP maaltijd.
* 24/4/23 -> 26/4/23 2 nachten, 3 dagen park 4 volwassenen Santa Fe, 1x 4persoonkamer, 1515 EUR + 400 HP maaltijd + 100 EUR ontbijt met figuren in Plaza Gardens

Beide keren naast de HP weinig tot niets aan eten uitgegeven. Volgens mij zit je snel aan 50 eur pp als je in het park zelf dingen gaat eten.
 
2017 was de laatste keren hier geweest, rond de 500 euro betaald toen Sequoia Lodge.
Ervoor zijn we paar keer naar newport bay geweest. Eerste keer wel met ontbijt omdat dat toen nog inbegrepen was in die bepaalde actie dat we altijd boekte. Erna telkens zoals ik hierboven gezegd heb gewoon zonder ontbijt geboekt en zelf ons ontbijt meegenomen omdat ik het de prijs allesbehalve waard vond.
Ik heb een EDC kaart omwille van mijn zoon zijn handicap dus wachtrijen zijn dan veel korter(zo goed als geen)

Vorig jaar naar Disneyworld Florida geweest, daar is dat heel anders geregeld als je een kind met een handicap hebt dus ik heb geen idee of dat nog hetzelfde is als toen ik ging in Parijs :)
 
Wij verbleven in Aparthotel Adagio Serris - Val d'Europe.
15 minuutjes wandelen van de Disney ingang, voldoende parking in de buurt en was ongeveer 90 euro per nacht, incl. ontbijt.
 
Terug
Bovenaan