Citytrip Bratislava

arevee

Connaisseur de Koers
Crowdfunder FE
Redelijk last minute paar dagskes Bratislava geboekt van t weekend en begin volgende week (eventueel met Wenen bij) , mensen ervaringen mee, dingen die je zeker moet doen, zien, ... of dingen die tegenvielen? Drie dagen voldoende te beleven om gevuld te krijgen?

Ik weet er momenteel zelf nog bitter weinig over dus alle ervaringen zijn welkom :) .
 
Vond ik wel leuk

-"Ufo" /toren gebouw bezoeken
-Kasteel bezoeken, stevig wandeltochtje

In Wenen, een opera bijwonen
Cafe Central bezoeken
Schloss Belvedere - Schloss Schonbrunn

(ik heb deze reis gedaan via Joker)
 
Je kan met de boot tussen Wenen en Bratislava reizen. Duurt helemaal niet lang en het uitzicht is leuker dan met de trein of bus.
Als het mooi weer is hoef je trouwens niet extra te betalen voor de window seats. Tijdens het varen kan je gewoon rondlopen op het dek.

In Bratislava heb je een mooi uitzicht over de stad vanop het Slavin memorial monument:
Het is even stappen maar wel leuk.

Wanneer je de rivier oversteekt kom je in het niet-toeristische gedeelte van de stad.
Vond ik ook wel interessant om eens rond te kijken. Totaal andere vibe, beetje sovjet-achtig.

Voor de rest vond ik het een mooie, maar typisch Oost-Europese, hoofdstad. Niet erg verrassend.
 
Ik kan me niet meer alles herinneren van Bratislava, maar de Free Walking Tour was zeer de moeite.
 
Merci allemaal alvast, zijn al wel een paar dingen die zeer kansrijk zijn om te doen of te zien :thumb: .
 
Vond ik wel leuk

-"Ufo" /toren gebouw bezoeken
-Kasteel bezoeken, stevig wandeltochtje

In Wenen, een opera bijwonen
Cafe Central bezoeken
Schloss Belvedere - Schloss Schonbrunn

(ik heb deze reis gedaan via Joker)
Kasteel, Cafe Central, Schloss Belvedere en Schonbrunn gedaan, allemaal de moeite (al had ik van central misschien nog iets meer verwacht) :thumb: . Zeker Schonbrunn was euh schön.

Je kan met de boot tussen Wenen en Bratislava reizen. Duurt helemaal niet lang en het uitzicht is leuker dan met de trein of bus.
Als het mooi weer is hoef je trouwens niet extra te betalen voor de window seats. Tijdens het varen kan je gewoon rondlopen op het dek.

In Bratislava heb je een mooi uitzicht over de stad vanop het Slavin memorial monument:
Het is even stappen maar wel leuk.

Wanneer je de rivier oversteekt kom je in het niet-toeristische gedeelte van de stad.
Vond ik ook wel interessant om eens rond te kijken. Totaal andere vibe, beetje sovjet-achtig.

Voor de rest vond ik het een mooie, maar typisch Oost-Europese, hoofdstad. Niet erg verrassend.
Boottochtje gedaan, was effectief wel eens de moeite en meteen een heel ander zicht ook. Slavin ook gedaan (komaan jongens dit kan in het uit de context getrokken quotes topic), mooi uitzicht indeed, stevige wandeling ook indeed wij kwamen wel van bijna de hele andere kant te voet :D.

Moet zeggen vond het wel best een mooie stad Bratislava, uiteindelijk twee dagen ginder twee dagen Wenen (eerste en laatste dag Wenen gedaan hotel was in Bratislava), misschien idd niet het meest spectaculaire maar vrij behapbaar om veel gezien te krijgen op relatief korte tijd, gezellig 's avonds, niet al te duur. En voldoende cultuur en natuur. Wenen was ook mooi maar wel heel statisch/sec ofzo, heel dat centrum staat vol gebouwen waar wij de koning zouden insteken ofzo.

Devin Castle vond ik verder ook absoluut de moeite, wel best met openbaar vervoer of taxi ofzo te voet vanuit het centrum toch echt wel een stuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Terug
Bovenaan