Sim PC PS4 XBOX SWITCH Cities: Skylines

Voidski

Well-known member
Crowdfunder FE
cities_skylines_epic_g1keb.jpg


release: 10 maart 2015
genre: city building simulator
dev: Colossal Order

Cities 3.

The Sky is no limit!

Inhabit a world where you define the rules. Cities: Skylines invites you to create the city of your dreams in a sprawling landscape dominated by cloud hugging structures and jaw dropping architectural marvels.

Developed by Colossal Order, Cities: Skylines offers sprawling landscapes and maps with endless sandbox gameplay and new ways to expand your city. Key to progression is the ability to influence your city’s policy by incorporating taxation into districts. All this including the ability to mod the game to suit your play style makes this the definitive city building simulation.

You’re only limited by your imagination, so take control and reach for the sky!



Meer informatie omtrent de uitbreidingen: klik

Kleine tip: mocht iemand na het lezen van deze thread, of in het algemeen, aan het twijfelen zijn om deze te kopen. Doe dit via Steam, op die manier krijg je toegang tot de Steam Workshop die zo veel aan het spel toevoegt als je pc aankan :)
 

Ikzelf zal even beginnen. Huidige stad waar ik aan het werken ben. Telt op dit moment ongeveer een 35-40k inwoners. Ga de "high density" area onderaan moeten herwerken want mijn volledig verkeer loopt daar spaak. Te veel unique building bij elkaar vermoed ik.

Edit: als er vraag naar is, en dit topic zou "levendig" worden wil ik wel een post maken met info over de mods en wat guides over de basic how to's. Ben zelf zeker geen pro, maar heb er toch al wat uren in versleten.
 
Heb ook heel wat uren gesleten op dit spel, maar altijd opgegeven na veel vuldig crashen of safegames die niet meer laden.
(veel assets+mods)
 
Heb ook heel wat uren gesleten op dit spel, maar altijd opgegeven na veel vuldig crashen of safegames die niet meer laden.
(veel assets+mods)

Mods heb ik eigenlijk weinig problemen mee. Assets is inderdaad soms irritant als de maker ze ineens van de workshop afhaalt waardoor die ook niet meer bestaat in uw game. Crashes zelf nog niet al te veel last van gehad gelukkig.
 
Vanmorgen mijn eerste uur versleten aan dit spel, smaakt naar meer. Ik herinner me de mechanics van SimCity nog een beetje en dit lijkt er op, al moet ik nog zéér veel ontdekken. Dit lijkt me uitgebreider te zijn. Voorlopig ziet het er goed uit: positieve cash flow en ik kan de noden van de stad opvolgen.

Ik zal ongetwijfeld wel wat beginnersfouten hebben gemaakt. Zo heb ik aanvankelijk een vrij compacte stad gemaakt met wat industrie en de pollutionlevels stegen daar vrij snel. Dan heb ik wat verderop een industriegebied gemaakt met landfill en mijn eerste industriegebied omgezet naar woongebied. Daar staan wel vier windmolens vlak bij, dus die zal ik wel moeten verplaatsen om de noise pollution naar beneden te krijgen. De kolencentrale heb ik verderweg in het nieuwe industriegebied gezet. Het leek me ook logisch om de riool rivierafwaarts te plaatsen en de waterpomp rivieropwaarts te zetten, die tip lees je in zowat iedere gids op internet.

Later in het spel zal het verkeer me wel te parten spelen. Ik neem aan dat je in het begin best al een langetermijnstrategie voor ogen houdt? Al doende leert men, ik zal wel zien wanneer mijn bloeiend stadje een bloedend stadje wordt. :p
 
Net eens gaan piepen in Steam en heb er toch ook al 160 uur op geklokt. Zo'n game waar ik een paar keer per jaar eens naar terug ga om dan even heel intens te spelen. Perfecte city building fix.

Wie inspiratie mist moet ook zeker eens op Youtube of Reddit gaan kijken, er worden daar echt pareltjes gemaakt.
 
Ook toch al wat tijd in gespendeerd, vooral met de mods uit de steamworkshop is het zeker fun.

Naarmate je stad groter wordt krijg je wel meer problemen met het verkeer, ik heb daar uiteindelijk wel een systeem in gevonden. Zal straks ook eens wat pics posten.
 
10.000 inwoners bereikt. Stilaan het eerste "grote probleem" aan het tegenkomen: plots heeft mijn industrie een tekort aan "educated workers". Scholen bijbouwen, dacht ik. Maar dat lost het probleem niet op. Of moet ik gewoon wat geduld hebben?

Moet ook eens beter nadenken over de stratenplanning. Voorlopig nog niet teveel verkeersproblemen, maar ik zwier er maar bij zonder na te denken.
 
10.000 inwoners bereikt. Stilaan het eerste "grote probleem" aan het tegenkomen: plots heeft mijn industrie een tekort aan "educated workers". Scholen bijbouwen, dacht ik. Maar dat lost het probleem niet op. Of moet ik gewoon wat geduld hebben?

Moet ook eens beter nadenken over de stratenplanning. Voorlopig nog niet teveel verkeersproblemen, maar ik zwier er maar bij zonder na te denken.
Scholen bijbouwen zou toch de oplossing moeten zijn, maar uw inwoners gaan een "cycle" door zoals een mensenleven: kind - student - werker - dood. Dus dat is al een eerste factor.
Ten tweede, verschillende scholen bouwen: primary schools, high schools, university dus zie dat er in elke van de stappen genoeg capaciteit is.
 
die "not enough educated workers" komt vaak voor. Enerzijds moet je idd wel voldoende scholen hebben, maar zolang je vraag daar kleiner is dan het aanbod zou dat ok moeten zijn. Ik heb eens gelezen dat je eigenlijk de vraag naar industrie en commercieel (dus de gele en blauwe balk) hoog moet laten staan. Dus er voor zorgen dat er eigenlijk steeds meer inwoners zijn dan jobs. Maar ik blijf het probleem toch in elke nieuwe stad tegenkomen, kan ook zijn omdat je te snel groeit en inderdaad je inwoners de cycle nog niet hebben doorgemaakt.
 
die "not enough educated workers" komt vaak voor. Enerzijds moet je idd wel voldoende scholen hebben, maar zolang je vraag daar kleiner is dan het aanbod zou dat ok moeten zijn. Ik heb eens gelezen dat je eigenlijk de vraag naar industrie en commercieel (dus de gele en blauwe balk) hoog moet laten staan. Dus er voor zorgen dat er eigenlijk steeds meer inwoners zijn dan jobs. Maar ik blijf het probleem toch in elke nieuwe stad tegenkomen, kan ook zijn omdat je te snel groeit en inderdaad je inwoners de cycle nog niet hebben doorgemaakt.
Goed om te weten! Als ik de ene balk omhoog zag gaan zwierde ik er altijd wat zones bij.
 
Goed om te weten! Als ik de ene balk omhoog zag gaan zwierde ik er altijd wat zones bij.
Absoluut niet nodig. Wat ik probeer te doen is per ‘wijk’ te kijken of alles van services er is en dingen zoals educatie nog voldoen. Laat die balkjes maar stijgen en dalen, is louter indicatief voor mij.
Let ook op met te veel in 1x te zonen bij residential. Anders krijgt ge ongelofelijke death waves.
 
Die verlaten gebouwen in mijn industriegebieden hadden een andere oorzaak: als algemeen beleid had ik "Industry 4.0" aangevinkt. Dus er was enkel werk voor opgeleide werkers. Industrie als wijk aangeduid en dat beleid afgevinkt, dus iedereen weer aan 't werk!
 










Dit is mijn grootste stad tot nu toe, 370k inwoners. Eigenlijk zit alles zeer goed, geen verkeersproblemen, geen "not enough workers", geen problemen met ophalen vuil of doden (wat vnl komt wanneer je verkeer in de soep zit),... Alleen problemen gehad met het water. Het vuil water kwam stroomopwaarts, heb dat proberen op te lossen met een dam maar toen begonnen delen te overstromen. Heb dan een soort bassin gemaakt helemaal in de hoek van de map, maar is niet ideaal. Eens je het landschap langs het water begint te hertekenen wordt het gevaarlijk.

Ben begonnen aan een nieuwe stad maar momenteel is de goesting wat weg om verder te doen.
 
Damn, knappe stad! 370k zonder issues is toch al niet meer niks haha.
Speel je modded of vanilla?

Ikzelf ben op zoek naar een nieuwe leuke map (zowel vanilla als workshop) voor een nieuwe stad. Oude stad ben ik beu door de aanhoudende verkeersproblemen. Iemand aanraders hier?
 
196h blijkbaar al in deze sim gestoken. Zo nu en dan installeer ik het nog eens, maar is er al even niet meer van gekomen. De uitbreidingen bleven elkaar op een bepaald tempo ook maar opvolgen.
 
Terug
Bovenaan