cege
Well-known member
Ik vind het ergens ook wel de verantwoordelijkheid van de werkgever om in te schatten wat realistisch is. Heb de indruk dat men soms compleet absurd bezig is tot er iemand effectief uitvalt, dan kan bij terugkeer van die persoon plots alles en wordt die als een porseleinen poppetje behandeld. Wees gewoon van in begin correct met uw mensen.
Mijn partner heeft nu een director die bewust communiceert dat ze tussen 16u en 20u niet beschikbaar is omwille van de kinderen, dus team meetings worden s’avonds om 21u/22u ingepland. Mijn vriend durft op zijn niveau al eens zeggen dat hij niet inbelt maar al die andere (juniors/seniors) durven daar niet tegenin gaan en stemmen toe waardoor dat mens dat blijft toepassen en mijn vriend kan natuurlijk niet altijd zeggen dat hij er niet bij zal zijn. Ik merk dat mijn vriend het daar ook lastig mee heeft, hij kan die dagen niet ontkoppelen van het werk, tijdens het avondeten is hij niet te genieten want hij weet dat hij nog achter die pc moet kruipen. Erna kan hij de slaap moeilijk vatten want heel de avond is door het werk ingenomen. ‘s morgens moet hij alweer vroeg voor de pc zitten want hij stuurt een resem Indiërs aan (tijdsverschil). Dat een werkgever zelf niet inziet dat dit niet ok is snap ik niet…
1 iets wat ik geleerd heb van een recente manager hier, is. "Je kunt flexibel zijn, maar je moet de mensen bewust maken van de value die ze krijgen". Je doet niks gratis voor een klant, je stuurt ze een 10k invoice en discount 99%. Ze gaan 100 euro mogen dokken, zodat ze die invoice bekijken en denken 'hihi, ik heb 9900 korting gekregen'.
Hetzelfde met je tijd. Zeker in een multinational zijn er altijd pannekoeken zijn die niet doorhebben dat er tijdzones zijn en het dus altijd 9h verschil is... ik mag hier wekelijks paar keer 2AM meetings declinen met "still 9h difference, sleeping @2AM". Respect moet je er soms inkloppen.
Ik heb ook een 18.00-20.00 slot in de kalender "Family time". Als je daar een meeting in wil boeken, ga je eerst je schuldgevoel mogen overwinnen. En 99% kans dat ik toch decline.
20.00-22.00 is 1x, max 2x per week beschikbaar. En ik schaam mij niet om te declinen met de mededeling "ik zit in mijn serre meloenen te snoeien". Hoeveel keer dat ik in een meeting kom om 21h, er daar 4 Amerikaanse pipos zitten te lullen zonder agenda, gewoon een uur vullen, geen meeting minutes of actiepunten nadien. De follow-up up meeting na 10min hetzelfde, dan ben ik ook weg met de mededeling "zend maar de minutes en actiepunten".
Je kunt je belangrijk willen voelen en met anderen die hetzelfde gevoel hebben uren en uren in zinloze meetings zitten (en dan klagen dat je veel werk hebt). Of je kunt effectief je tijd bewaken en effectief werken...
) ma endresult not good é.
). Er zit nog veel tussen een Porsche en een Suzuki die uit mekaar valt of tussen een megavilla met oprit van een halve kilometer en een huisjesmelkerskrot in Molenbeek.