Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...

Toratsuru

Active member
Crowdfunder FE
Op zoek naar een bureaustoel hier.

Ik vind de Secret Lab Titan wel mooi met fabric weave in het zwart, maar de prijs vind ik wel hoog.

Hebben er mensen ervaring mee? Andere tips?
 
Ik heb de Markus al een jaar of 3-4 denk ik, kan er niets slechts van zeggen. Heel erg content van, zeker voor die prijs.
 
Ik heb, door het langdurige thuiswerken en weinig toekomstperspectief, geïnvesteerd in een Secret Lab. Belangrijkste voor mij was kwaliteit én uiterlijk. Veel gaming chairs en bureaustoelen passen niet in de living (mijn werkplek), maar vond mijn gading in de Omega Cookies & Cream. Is even wennen, maar heel tevreden mee. Hoor dat de TItan een betere keuze kan zijn door ingewerkte rugkussen, maar moest persoonlijk alleen wennen aan de breedte van de stoel. Kan te nauw aanvoelen waardoor de Titan beter zou zijn, maar na twee weken nergens meer last van. Puur gewoon worden.
 
Ik heb een aantal maanden terug nen Järvfjållet (Ikea) gekocht. Redelijk content van, redelijk hard van zitvlak na nen tijd maar cava nog.

Ik heb lang naar de SecretLabs Titan zitten loeren maar die vond ik: één vrij duur en twee weinig deftige positieve reviews over. Half YouTube heeft ne gratis SecretLabs gehad en de rest zegt "ok, maar beetje aan de dure kant".
 
Na het proberen van een resem aan gaming chairs was steeds onze conclusie: dat zijn geen goede bureaustoelen.
Tis te zeggen, dat zijn geen stoelen om met fatsoenlijke ondersteuning lange tijd te werken. SecretLab heeft met Neu Chair het ook bevestigd door een échte bureaustoel te maken (duidelijk fel gebaseerd op de Aeron van Herman Miller)

Omdat een nieuwe bureaustoel quasi steeds boven de 1000 EUR uit kwam zijn wij gaan kijken naar een refurbished en uiteindelijk uitgekomen op een Vitra ID Mesh. In het begin even wennen maar een zeer goede stoel voor het geld. Had op zich liever een Aeron gehad, die zit nog merkbaar beter, maar een fatsoenlijke refurb zit rond de 800 en een nieuwe tussen de 1350 en de 2000. Dat was zo hors budget als het maar kan.
 
Op zoek naar een bureaustoel hier.

Ik vind de Secret Lab Titan wel mooi met fabric weave in het zwart, maar de prijs vind ik wel hoog.

Hebben er mensen ervaring mee? Andere tips?
Ik heb de Titan, geen spijt van gehad, is een goeie stoel zal nu in mei zijn dat ik hem een jaar heb, ben blij dat ik hem heb gekocht thuiswerk dat ik het laatste jaar heb gedaan blij dat het deze stoel was.
Enigste minpunt is dat het zitvlak wat hard is maar voor de rest cava.
Zeker een degelijk stoel voor te gamen EN te werken.
 
Ik heb een aantal maanden terug nen Järvfjållet (Ikea) gekocht. Redelijk content van, redelijk hard van zitvlak na nen tijd maar cava nog.

Ik heb lang naar de SecretLabs Titan zitten loeren maar die vond ik: één vrij duur en twee weinig deftige positieve reviews over. Half YouTube heeft ne gratis SecretLabs gehad en de rest zegt "ok, maar beetje aan de dure kant".
Beter zoeken dan, heb reviews genoeg gevonden vooraleer ik eentje kocht.

Is inderdaad wel beetje 'not done' dat ze twee jaar extra garantie geven als je via sociale media een positieve review nalaat, maar er zijn mensen genoeg (ook op YouTube) die hem bvb vergelijken met een Herman Miller.
 
Beter zoeken dan, heb reviews genoeg gevonden vooraleer ik eentje kocht.

Is inderdaad wel beetje 'not done' dat ze twee jaar extra garantie geven als je via sociale media een positieve review nalaat, maar er zijn mensen genoeg (ook op YouTube) die hem bvb vergelijken met een Herman Miller.
Ok, ik had misschien beter kunnen zoeken. Mijn punt blijft wel: er zijn zoveel reviews die beïnvloed zijn door ofwel gewoon een gratis gekregen stoel of verlengen van garantie etc dat het op den duur nog zeer moeilijk om te weten of een genuine review aan het bekijken bent of niet.

Ik ben uiteindelijk voort gegaan op "Stu's Reviews" op Youtube. Die leek mij redelijk unbiased en die was toch niet super positief. Goeie stoel maar €400 blijft veel geld. Hij vergelijkt ook met zijn "Ikea chair" maar dat is dan zo'n generische leren bureaustoel zoals ge ze in den Aldi ook kunt kopen. De Markus of Järvfjållet zijn nog een ander verhaal. Voor iedereen die twijfelt over €400 aan een stoel: die kunnen met een redelijk gerust hart minder dan de helft uitgeven aan de Ikea alternatieven en evengoed een goeie stoel hebben.
 
Onze Vitra komt btw van Workbrands.nl
Je kan daar kiezen wat ze allemaal vernieuwen en wat niet.

Ik vond persoonlijk de Mirra van Herman Miller ook heel fijn zitten, is wat beweeglijker dan de Aeron en scheelt toch een stuk in prijs.
Wel in de Butterfly versie (met overtrokken rug), de plastic rug vond ik maar niks.

Tis ook iets heel persoonlijk. Ik vond bv de Embody echt heerlijk zitten, veruit de beste bureaustoel die ik heb getest. Mijn vriendin vond hem niks omdat die echt uw postuur fixeert.
 
Ik verdraag enkel nog maar deze bureaustoel, dat hardere vlak tegen de rug is ideaal om je rug goed recht te houden.
Geen leren, stoffen toestanden hier, daar neem ik alleen maar de verkeerde houding in aan.

xhfSNMgBFjzdLZHP6KMRFRkrMKU3V-heOwdUfOJc6mm4rsL30zSBXaNRIpC3xPcnO-J1I0BnHJIebtwju5qAvN1lkdaeXwuD9jbhTcr_f32LuQFALgSF4RbbnpSVC2CUi90ZtrgIgBw
 
Hier nu ook bijna een jaar een SecretLab Titan XL. Super content van en als ik niet thuis werk pikt mijn vriendin hem omdat zij hem ook super vind zitten. Zitvlak is inderdaad harder, maar dat vind ik net een grote plus (smaken, geuren en kleuren I guess). Ik zit regelmatig 12+ uren op de stoel en heb nooit nog rugklachten wat ik voorheen heel veel had. Ik kan hem alleen maar aanraden.
 
Ik vond persoonlijk de Mirra van Herman Miller ook heel fijn zitten, is wat beweeglijker dan de Aeron en scheelt toch een stuk in prijs.
Wel in de Butterfly versie (met overtrokken rug), de plastic rug vond ik maar niks.
Een goed uitgeruste Mirra scheelt niet veel meer in prijs van een Aeron. Dan kan je imo even goed een Aeron kopen, tenzij je meer van de looks van de Mirra houdt. De rugsteun is meer aanwezig bij de Aeron dan bij de Mirra, dat merk je wel goed.
 
Is vooral wat je zelf wil qua zithouding
De Mirra is een stoel waar je veel mobieler in zit, voor bv iemand die aan een breed bureau werkt of tekenwerk doet is dat een aangenamere stoel dan de Aeron waar je meer gefixeerd in zit (maar nog niet zo fel als de Embody).
De Aeron mét posturefit is idd subliem qua rugsteun, zeker omdat die zo fijn af te regelen is.

En een Mirra scheelt echt nog wel een pak hoor. Een goed uitgeruste Mirra 2 Butterlfy zit rond de 1000-1100 EUR (tenzij je custom colors wilt), een Aeron gaat vlot naar de 1500+.
 
Ik ben bij mijn beslissing ook voortgegaan op ondervindingen van anderen, dat doet veel. Zo is 400 euro echt een investering voor een stoel die, bij velen ondertussen, al 3 jaar meegaat (waar er elke dag 8+ uur wordt op gezeten) en nog altijd goed zit. Bij die van de Ikea betaal je 150'ish euro, maar is die na een jaar al voor de vuilbak. Dan kan je kiezen; ofwel elk jaar een nieuwe voor wat minder geld, of van de eerste keer een stoel die duurder is maar ook langer meegaat.

Op kantoor had ik een stoel van 100 euro en die was al doorzeten na een maand, met rug- en nekklachten als gevolg. Daar heb ik wel mijn lesje geleerd, vooral als uw job een bureaujob is.
 
amai veel zalige tips hier.
Die website van workbrands ziet er wel tof uit, voorkeur gaat momenteel toch precies uit naar ofwel secret labs of vitra. Beetje twee uitersten :)
 
Is vooral wat je zelf wil qua zithouding
De Mirra is een stoel waar je veel mobieler in zit, voor bv iemand die aan een breed bureau werkt of tekenwerk doet is dat een aangenamere stoel dan de Aeron waar je meer gefixeerd in zit (maar nog niet zo fel als de Embody).
De Aeron mét posturefit is idd subliem qua rugsteun, zeker omdat die zo fijn af te regelen is.

En een Mirra scheelt echt nog wel een pak hoor. Een goed uitgeruste Mirra 2 Butterlfy zit rond de 1000-1100 EUR (tenzij je custom colors wilt), een Aeron gaat vlot naar de 1500+.
Ik vind de Mirra zeer goed zitten maar als je daarna in een Aeron gaat zitten merk je direct welke van de 2 de betere is.

Toen ik een Mirra 2 had geconfigureerd zat die al tegen de 1200€. Mijn Aeron heeft net geen 1500€ gekost dus op zich is het verschil niet zo héél veel meer, toch zeker niet als je in dit budget gaat kopen zou ik het niet laten voor die paar 100€.
 
Terug
Bovenaan