Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...

Ivm gaming chairs.
Dit is een trend die de laatste jaren begint op te steken. Persoonlijk hou ik er zo niet van aangezien die meer op looks gebaseerd zijn ipv comfort. De looks waar ze op gebaseerd zijn zijn dan nog eens absurd ook, ze trekken op een race seat voor in de wagen welke je moeten tegenhouden tegen laterale krachten door het nemen van snelle bochten. Tenzij je veel racegames speelt en je dynamisch gamet door je mee te leggen in de bochten (😋) zie ik hier totaal geen nut in, integendeel. Dan hebben die goedkopere modellen nog eens van die losse kussentjes voor de steun die ze te kort komen te compenseren, welke voor mij er uitzien als een marteling.
Zelfde trouwens met rgb in pc's. Een beetje rgb moet kunnen maar sommige zijn eruit alsof ze zo op de kermis kunnen gaan staan met hun set-up.
Lijkt wel alsof tegenwoordig rgb belangrijker is dan de rest van de hardware van de pc.

Imo trends die voor mij eerder bij tieners hoort dan bij volwassen mensen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de Mirra zeer goed zitten maar als je daarna in een Aeron gaat zitten merk je direct welke van de 2 de betere is.

Toen ik een Mirra 2 had geconfigureerd zat die al tegen de 1200€. Mijn Aeron heeft net geen 1500€ gekost dus op zich is het verschil niet zo héél veel meer, toch zeker niet als je in dit budget gaat kopen zou ik het niet laten voor die paar 100€.
1200€ is wel een heel luxe Mirra, dan heb je Custom colors met een metalen voetkruis.
Ik vind persoonlijk de Aeron ook beter, maar ze hebben mij er uitvoerig op gedrukt dat de Mirra geen echte bureaustoel is voor pc gebruik. Is een openere stoel die ideaal is voor architecten, tekenaars, etc...
 
Ik heb in augustus deze gekocht, met het oog op weer heel veel maanden thuiswerk.
Eerst serieus wat research gedaan en kwam dus hier op uit:

Uiteindelijk bij amazon.de gekocht:

En heel tevreden van. Een hoge rugleuning, zacht zitvlak en geen leder. Het terugbouncen doet hij niet, maar is wel in hoogte verstelbaar en ook de armleuningen zijn fijn.

Noot: ik zie nu wel precies enkel verkrijgbaar in leder en prijzen omhoog gegaan. Ik heb er maar 150 euro voor betaald.

Bemerkingen:
- je dient hem zelf in elkaar te steken, maar dat is vrij goed gelukt.
- hoofdsteun zit niet op de juiste plaats en stoort me. Ik heb dus daar zachter vulsel (om pluche beren te vullen, in de knutselwinkel) in gestoken en nu zit het in mijn nek, als neksteun, precies door die gaten.
- idem voor ondersteuning in de rug: vulling dat erbij komt, is te dik. Ook eruit gehaald en met iets zachter gevuld
- als je naar voor leunt heeft hij wel neiging om te kantelen. Maar dat overkomt je ook maar één keer, de volgende keer iets voorzichtiger
- hij kraakt en piept af en toe wat

Maar hij heeft een volwassen look en mag dus wel in de living staan, zonder race en rgb franjes :)
Ik ben heel tevreden van deze aankoop. Geen zere rug, noch zitvlak na een hele dag werken.
 
1200€ is wel een heel luxe Mirra, dan heb je Custom colors met een metalen voetkruis.
Ik vind persoonlijk de Aeron ook beter, maar ze hebben mij er uitvoerig op gedrukt dat de Mirra geen echte bureaustoel is voor pc gebruik. Is een openere stoel die ideaal is voor architecten, tekenaars, etc...
Ik heb het prijsbestek er eens bijgehaald van toen ik voor die van mij aan het kijken was en je hebt gelijk.
+-1050€ voor de Mirra 2. De Aeron was 1445€.
Goh ja, 't is niet dat hij een ander doel heeft dat je hem niet als bureaustoel voor pc gebruik kan gebruiken. Maar ik begrijp wat je bedoeld, ik zie hem regelmatig staan in klinieken en bij dokters/assistenten.
 
Ik heb het prijsbestek er eens bijgehaald van toen ik voor die van mij aan het kijken was en je hebt gelijk.
+-1050€ voor de Mirra 2. De Aeron was 1445€.
Goh ja, 't is niet dat hij een ander doel heeft dat je hem niet als bureaustoel voor pc gebruik kan gebruiken. Maar ik begrijp wat je bedoeld, ik zie hem regelmatig staan in klinieken en bij dokters/assistenten.
Een refurb is uiteindelijk zo interessant niet als ze lijken (een fatsoenlijke met nieuwe posturefit kost rap 8-900 EUR, eigenlijk koop je dan beter een nieuwe Mirra2).
De Aerons rond de 4-500 EUR zijn zelden fatsoenlijke refurbs, beetje opgekuist en het voetenkruis gespoten maar nog steeds slijtage op de zitting ed...
Ik vond persoonlijk de Embody de fijnste om in te zitten, enkel jammer dat die niet in mesh bestaat want in de zomer is dat toch dag en nacht verschil. De Aeron voelt nogal aan als een schommelstoel om het wat raar uit te drukken, de Embody is wat klassieker qua recline en ondersteunt u overal en altijd 100%
 
Een refurb is uiteindelijk zo interessant niet als ze lijken (een fatsoenlijke met nieuwe posturefit kost rap 8-900 EUR, eigenlijk koop je dan beter een nieuwe Mirra2).
De Aerons rond de 4-500 EUR zijn zelden fatsoenlijke refurbs, beetje opgekuist en het voetenkruis gespoten maar nog steeds slijtage op de zitting ed...
Ik vond persoonlijk de Embody de fijnste om in te zitten, enkel jammer dat die niet in mesh bestaat want in de zomer is dat toch dag en nacht verschil. De Aeron voelt nogal aan als een schommelstoel om het wat raar uit te drukken, de Embody is wat klassieker qua recline en ondersteunt u overal en altijd 100%
Ja idd, een deftige refurb zit al gemakkelijk naar de 1000€ toe. Daar kan je een Mirra 2 voor kopen of gewoon nog wat opleggen voor een Aeron en toch de 12 jaar garantie erbij hebben. Het is een stoel die met gemak 20 jaar kan meegaan als je er zorg voor draagt.

Waar ik geweest ben hadden ze geen Embody. Spijtig want ik wou die ook wel eens testen.
Mijn eerste gedacht was toch sowieso een mesh stoel en persoonlijk hou ik wel van de sterke recline. Bij mij staat hij op het soepelste ingesteld maar als je dit niet graag hebt kan je het blokkeren of de spanning verhogen.
 
Ik heb hier ook Secretlabs Titan XL sinds deze zomer en ben er nog altijd heel tevreden over. Harde zitting heb ik totaal geen last van.

Niet goedkoop ja, maar met een dubbele hernia geef ik liever wat meer uit om goed te zitten dan een bureaustoel van de eerste de beste winkel
 
Op aanraden van anderen op het oude forum heb ik deze gekocht enkele maanden geleden: https://buerostuhlshop.tv/interstuhl-freeway-x5-buerostuhl
Ben je er tevreden van? Prijsklasse lijkt me ok. Vlotte levering enzo? En hoe groot ben je?

Ben ook op zoek naar een degelijke bureaustoel na nu intussen al 5+ jaar de IKEA Markus te gebruiken, duidelijke slijtage en meer en meer last van mijn rug, niet zeker of dat dit aan mijn lichaam/houding/ouderdom of aan de stoel ligt maar het kan het dus alvast geen kwaad om eens naar een meer kwalitatief model te upgraden.

Momenteel spreekt deze bureaustoel of een refurbished Vitra ID Mesh me het meest aan, de Vitra ID Mesh komt incl. armleuningen en BTW wel op 465 EUR op Workbrands.com, dus 100 EUR meer.
 
Ben je er tevreden van? Prijsklasse lijkt me ok. Vlotte levering enzo? En hoe groot ben je?

Ben ook op zoek naar een degelijke bureaustoel na nu intussen al 5+ jaar de IKEA Markus te gebruiken, duidelijke slijtage en meer en meer last van mijn rug, niet zeker of dat dit aan mijn lichaam/houding/ouderdom of aan de stoel ligt maar het kan het dus alvast geen kwaad om eens naar een meer kwalitatief model te upgraden.

Momenteel spreekt deze bureaustoel of een refurbished Vitra ID Mesh me het meest aan, de Vitra ID Mesh komt incl. armleuningen en BTW wel op 465 EUR op Workbrands.com, dus 100 EUR meer.
Ja best wel tevreden over en ben ongeveer 1m75. Levering ging vrij vlot, was via een Duitse firma ook (bestuurders spreken enkel Duits). De stoel wordt ook in elkaar gestoken geleverd, dus geen bouwpakket zoals bij Ikea oid.
 
iemand ervaring met deze?

zou echt hét maximum zijn dat ik aan een stoel geef
Ik heb deze zomer een Jarvfjallet gekocht (zonder armsteunen wel aangezien die niet regelbaar zijn). Overal ben ik niet mal-content maar het is zeker niet de "wauw oplossing"... beter dan zo de oude klassieke leren bureaustoel ik had maar ik vind het zitvlak redelijk hard.
Mijn vriendin heeft dat model, verschil is toch groot met mijn Secretlabs moet ik zeggen.
Verschil als in? Aangezien ik lang getwijfeld heb tussen de Jarvfjallet en de gewone Titan ben ik nu eigenlijk wel eens benieuwd naar de commentaar van iemand die beiden first hand heeft kunnen testen.

Ik zie hier toch verschillende mensen zeggen dat ze zeer tevreden zijn over hun SecretLab stoel en daar heb ik dan al heel wat meer vertrouwen in dan in random reviews op internet/Youtube waar je dus vaak moeilijk kan weten in hoeverre die reviews al dan niet gesponsord zijn.
 
Ik heb deze zomer een Jarvfjallet gekocht (zonder armsteunen wel aangezien die niet regelbaar zijn). Overal ben ik niet mal-content maar het is zeker niet de "wauw oplossing"... beter dan zo de oude klassieke leren bureaustoel ik had maar ik vind het zitvlak redelijk hard.

Verschil als in? Aangezien ik lang getwijfeld heb tussen de Jarvfjallet en de gewone Titan ben ik nu eigenlijk wel eens benieuwd naar de commentaar van iemand die beiden first hand heeft kunnen testen.

Ik zie hier toch verschillende mensen zeggen dat ze zeer tevreden zijn over hun SecretLab stoel en daar heb ik dan al heel wat meer vertrouwen in dan in random reviews op internet/Youtube waar je dus vaak moeilijk kan weten in hoeverre die reviews al dan niet gesponsord zijn.

Ik vergelijk natuurlijk met een Titan XL, weeg 105kg en ben 1.98m. Belangrijke factoren om mee te nemen.
Voor mij persoonlijk geeft mijn Titan veel meer ondersteuning in mijn onderrug, de Ikea stoel is te smal voor mijn rug precies. Ook zit ik stabieler op mijn Titan dan de Ikea stoel. De stoel kwakkelt precies minder.
Titan heeft ook een groter zitvlak wat ik wel aangenamer vind. Hierdoor kan ik dieper zitten wat de stabiliteit ook ten goede komt. Tot slot is de aanpasbaarheid van de stoel ook een grote plus. In de rug kan je aanpassingen doen, de armsteunen zijn op enorm veel manieren aanpasbaar zodat ik altijd een stabiele zithouding heb.
 
Ik vergelijk natuurlijk met een Titan XL, weeg 105kg en ben 1.98m. Belangrijke factoren om mee te nemen.
Voor mij persoonlijk geeft mijn Titan veel meer ondersteuning in mijn onderrug, de Ikea stoel is te smal voor mijn rug precies. Ook zit ik stabieler op mijn Titan dan de Ikea stoel. De stoel kwakkelt precies minder.
Titan heeft ook een groter zitvlak wat ik wel aangenamer vind. Hierdoor kan ik dieper zitten wat de stabiliteit ook ten goede komt. Tot slot is de aanpasbaarheid van de stoel ook een grote plus. In de rug kan je aanpassingen doen, de armsteunen zijn op enorm veel manieren aanpasbaar zodat ik altijd een stabiele zithouding heb.
Thanks voor de info. Van wat ik gelezen en gehoord heb is de XL vooral geschikt voor iets bredere mensen, ik ben zelf 1m96 maar wel 83kg dus in principe moet de gewone Titan mij wel passen. Maar het feit dat u vriendin (van wie ik veronderstel dat ze kleiner/lichter is) ook liever in die stoel zit dan op de Ikea is al een indicatie.

Ben toch aan het overwegen van misschien toch nen Titan te bestellen... diejn Jarvfjallet geraak ik altijd nog wel gewoon terug kwijt via 2dehands zonder teveel verlies.
 
Thanks voor de info. Van wat ik gelezen en gehoord heb is de XL vooral geschikt voor iets bredere mensen, ik ben zelf 1m96 maar wel 83kg dus in principe moet de gewone Titan mij wel passen. Maar het feit dat u vriendin (van wie ik veronderstel dat ze kleiner/lichter is) ook liever in die stoel zit dan op de Ikea is al een indicatie.

Ben toch aan het overwegen van misschien toch nen Titan te bestellen... diejn Jarvfjallet geraak ik altijd nog wel gewoon terug kwijt via 2dehands zonder teveel verlies.

Vriendin is 1.82m en 80kg normaal (nu met zwangerschap ist meer :unsure: )
 
Ik heb sinds ik veel ben afgevallen heel veel last van slapende rechtervoet. Iets met een zenuw in m'n rechterbeen die minder in een zacht vetkussentje ligt en daardoor sneller afgeklemd raakt, gecombineerd met te gemakkelijk een foute zithouding aan te nemen (zit vaak met linkervoet onder mijn kont/rechterbeen) en dat voor 8u/dag bureauwerk. Heb een stoel die me lang goed gediend heeft maar hij enablet mij om slechte zithouding aan te nemen.

Ik ben dus op zoek naar een goede nieuwe bureaustoel, die ergonomisch is en me liefst ook niet teveel toelaat om in slechte houding te zitten. Daarnaast ook liefst een mesh stoel, vind ik uiteindelijk toch het best.

Maar ik zie door de bomen het bos niet. Herman Miller lijkt top, maar ik vind het moeilijk om een stoel van €1000-€1500 te verantwoorden voor mezelf.
Dan zie ik ook merken als BenS en Interstuhl, Gispen, Ahrend. Deze zitten qua prijzen rond de 400-500, wat zeker OK is. Maar: veel modellen, en reviews helpen me moeilijk om het onderscheid te maken en/of definitieve keuze te maken.

In deze thread staat al redelijk wat, maar mochten er nog mensen zijn met specifieke input over bovenstaande: zeker welkom :)
 
Hoe lastig het ook is met alle onderdrukkingsregels, ga er in een paar zitten. Haworth Soji vond ik ook een fijn alternatief op een Aeron bv.
 
Sinds het thuiswerken een Markus van Ikea en tevreden van. Het enige minpunt vind ik de niet verstelbare armsteunen.
 
Hoe lastig het ook is met alle onderdrukkingsregels, ga er in een paar zitten. Haworth Soji vond ik ook een fijn alternatief op een Aeron bv.

Misschien moet ik dat inderdaad echt wel eens doen. Heb bij 1 van m'n vorige klanten nog op een (denk ik) Herman Miller Aeron gewerkt en dat was absoluut top wel.

Heb je aanraders qua winkels waar ik een aantal stoelen kan proberen, liefst in Oost-Vlaanderen?
 
Terug
Bovenaan