Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...

Ik heb noblechair... ideaal voor grote mensen en kan ook groot gewicht aan. (ben 1.90 en 90kg)
Is beetje wennen voor mensen die niet graag "hard" zitten, maar ik ben al heel lang rugpatient en dan is een iets harder materiaal beter dan zo een stoel waar je volledig in wegzakt.


Voordien had ik ook een Markus van Ikea, deftig voor wat het is maar het stuk aan het hoofd en aan de armen begon vrij snel "kraks" te vertonen in de stof/materiaal.
 
ik heb me net de secretlab titan besteld. ik heb de voorbije weken niets anders gedaan dan besluiteloos liggen rondkijken. gaming chair of niet. indien niet dan welke etc. nu dacht ik fuck it ik doen het gewoon en als het me niet bevalt stuur ik het terug :)
 
ik heb me net de secretlab titan besteld. ik heb de voorbije weken niets anders gedaan dan besluiteloos liggen rondkijken. gaming chair of niet. indien niet dan welke etc. nu dacht ik fuck it ik doen het gewoon en als het me niet bevalt stuur ik het terug :)

Zelfde denkrichting hier, maar dan voor de Ahrend 2020 Verta gegaan.

Komt dinsdag aan. Indien niet OK stuur ik terug.
 
Ben aan het twijfelen tussen een herman miller logitec embody gaming chair of een aeron.
Of betaal ik veel voor de naam herman miller?
 
ik heb ondertussen al 2 weken mijn secret lab. ik ben er zeer tevreden van. vergis u niet aan de looks dat dat is echt stevig en ge zakt daar niet in weg. waar ik vroeger aan den bovenrug pijn had, heb ik nu niet meer. Zal die aeron bete zijn? geen idee. is het zijn geld waard? dat alleen kun jij uitmaken maar persoonlijk kan ik geen 1300 euro uitgeven aan een stoel. Daarmee wil ik niet zeggen dat het zijn geld niet waard is maar dat is voor iedereen anders.

probeer er eens in te zitten en dan te beslisen. Niet evident tegenwoordig maar 1300 uitgeven voor iets waar ge niet op voorhand in zit. ik zou het persoonlijk niet doen :)
 
Ik ga voor de aeron gaming gaan.
Maar het is wel veel geld voor een stoel. Is het zijn geld waard?
Ik vind van wel maar ik kan begrijpen dat niet iedereen dat er wilt aan geven.
Wat is het verschil precies tussen de Aeron en de Aeron gaming?
Kleur. De gaming is zwart, verder is die volledig hetzelfde.
Ik ga voor de logitec embody, heb schrik voor de mesh van de aeron en mijn katten :)
Ik heb ook een kat en die komt daar totaal niet aan.
De mesh is 1 van de redenen dat ik die wou ook, dat zit super comfortabel en je zal er zeker niet in zweten.
 
Ik ben ook op zoek naar een goeie ergonomische bureaustoel en ben aan de iets grotere kant 1m95 100kg+..
Wat kunnen jullie aanraden? Zit vooral te twijfelen tussen Aeron C, steelcase leap en de titan xl. Belangrijk is mijn onderrug alsook nek en knieëen.
 
De Aeron is sowieso een goede stoel maar aangezien je zegt dat nek ook belangrijk is moet je wel rekening mee houden dat deze geen neksteun heeft. Je kan er wel aan aparte aftermarket voor krijgen van Atlas. Qua steun voor de onderrug is deze subliem.
 
De Aeron is sowieso een goede stoel maar aangezien je zegt dat nek ook belangrijk is moet je wel rekening mee houden dat deze geen neksteun heeft. Je kan er wel aan aparte aftermarket voor krijgen van Atlas. Qua steun voor de onderrug is deze subliem.
Herman Miller zelf maakt ook van die neksteunen voor de Aeron, maar 't is alleszins niet goedkoop (geen verrassing :tongue:). Die Atlas ken ik niet, maar als dat goedkoper is en het doet hetzelfde, why not!
 
Ik ben ook op zoek naar een goeie ergonomische bureaustoel en ben aan de iets grotere kant 1m95 100kg+..
Wat kunnen jullie aanraden? Zit vooral te twijfelen tussen Aeron C, steelcase leap en de titan xl. Belangrijk is mijn onderrug alsook nek en knieëen.
Ik heb een aantal weken terug na héél lang twijfelen, mede door goeie commentaar van Voidski eerder in dit topic een 'gewone' Titan (1m96, ~85kg) besteld: awesome. Ik stond daar heel sceptisch tegenover omdat ze gewoon ook sketchy dingen doen om goeie reviews te krijgen imo maar de op zich zijn het ook gewoon goeie stoelen.
Ik had beter direct zo enen besteld ipv eerst een paar maand af te zien op zo'n Ikea stoeleke.
 
Ik heb een aantal weken terug na héél lang twijfelen, mede door goeie commentaar van Voidski eerder in dit topic een 'gewone' Titan (1m96, ~85kg) besteld: awesome. Ik stond daar heel sceptisch tegenover omdat ze gewoon ook sketchy dingen doen om goeie reviews te krijgen imo maar de op zich zijn het ook gewoon goeie stoelen.
Ik had beter direct zo enen besteld ipv eerst een paar maand af te zien op zo'n Ikea stoeleke.
Ik had de eerste weken toch spijt van mijn Titan. Ben het ondertussen al gewoon maar die stoel is echt keihard.
Ook wel vrij schandalig dat ze 50 euro + pak verzending rekenen voor een rugkussen
 
Ik had de eerste weken toch spijt van mijn Titan. Ben het ondertussen al gewoon maar die stoel is echt keihard.
Ook wel vrij schandalig dat ze 50 euro + pak verzending rekenen voor een rugkussen
Die Ikea stoel die ik had is harder. Ik wist trouwens van reviews al dat die stoel redelijk hard is maar de Ikea stoel die ik had is minstens even hard. Het is trouwens nog maar de vraag of een harde stoel niet beter is als je daar 8u per dag op moet zitten, zachte stoelen hebben vaak het effect dat je er wat in zakt en dat durft nogal eens bepaalde zaken af te knijpen...
Een rugkussen heb je voor de Titan overigens toch niet nodig? De Lumbar support zit in de stoel ingewerkt...
 
Die Ikea stoel die ik had is harder. Ik wist trouwens van reviews al dat die stoel redelijk hard is maar de Ikea stoel die ik had is minstens even hard. Het is trouwens nog maar de vraag of een harde stoel niet beter is als je daar 8u per dag op moet zitten, zachte stoelen hebben vaak het effect dat je er wat in zakt en dat durft nogal eens bepaalde zaken af te knijpen...
Een rugkussen heb je voor de Titan overigens toch niet nodig? De Lumbar support zit in de stoel ingewerkt...
Vind die lumbar support echt vreselijk tbh. Precies een stok die in uw rug duwt.
Verschil met mijn vorige stoel is waarschijnlijk gewoon te groot, daar kon je wat meer in weg zakken.

Harde stoel is idd beter voor uw rug maar ik zit er niet in om te werken dus op zich maar 2-3u per dag.
 
Hard is daarom niet beter. Als die verkeerd gevormd is is het ook niet ok. De HM Aeron is soepel in zitvlak en rug maar geeft wel de nodige steun op de correcte positie.
 
Aanraders waar Herman Miller te bekijken? Regio Antwerpen/Oost Vlaanderen. Lijkt veelal online only?
 
Terug
Bovenaan