Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...


van de meest betrouwbare reviewbron online voor alles PC, hardware, en randapperatuur.
tldr :

herman miller of ergochair 2. De ergo chair zit in de 400€ categorie en komt hééééééél dicht bij een miller.
Van de ergochair 2 (pro) heb ik ook al goede reviews gelezen maar 400 categorie is eigenlijk 482 euro (moet nog BTW bijkomen). Ben er wel over aan het twijfelen om die te bestellen
 

van de meest betrouwbare reviewbron online voor alles PC, hardware, en randapperatuur.
tldr :

herman miller of ergochair 2. De ergo chair zit in de 400€ categorie en komt hééééééél dicht bij een miller.
't Is wel interessant wat ze zeggen over de Aeron: de eerste keer dat je erin zit denk je niet dat dit een stoel van ~1500 euro is. Je voelt wel dat het deftig is, maar er is geen wow-factor.
De grote sterktes zijn dat de Aeron een goeie houding afdwingt, dat de materialen (de mesh bijvoorbeeld) na jaren nog altijd perfect zijn, dat de bouwkwaliteit zeer solide is en dat ie zeer goed af te stellen valt.

Ik zou wel nog het volgende zeggen aan mensen die twijfelen om een dure stoel te kopen: als je nu een slechte houding hebt op je stoel, verwacht dan niet dat de Aeron dat vanzelf zal fiksen. Hierboven zeg ik dat de Aeron een goeie houding afdwingt, maar je moet het natuurlijk wel zélf doen.

Vroeger lag ik in mijn bureaustoel, of ik hing er scheef in.
De eerste dagen dat ik in de Aeron zat, probeerde ik met succes een goeie houding te vinden. Ik begon echter langzamerhand weer te slouchen na een tijdje, old habits die hard. De Aeron maakt het gemakkelijker om een goeie houding aan te nemen, maar je kan daar perfect je voeten aan vegen en gewoon in je dure stoel hangen. De rugpijn zal dezelfde zijn als op je cheapo stoel, wees gerust :tongue:
 
't Is wel interessant wat ze zeggen over de Aeron: de eerste keer dat je erin zit denk je niet dat dit een stoel van ~1500 euro is. Je voelt wel dat het deftig is, maar er is geen wow-factor.
Reviews zijn dan ook meestal een persoonlijke mening. Ik had net de tegenovergestelde ervaring, toen ik al de andere stoelen ervoor getest had merkte ik direct vanwaar de prijs vandaan kwam. Deze voelt gewoon zeer solide en degelijk afgewerkt.
 
ik heb hier een markus van den ikea. Qua leuning is het vrij "okay". Maar om op te zitten is het waardeloos. Hard en oncomfortabel. Ik heb operaties gehad aan het bekken/heupen en ik heb littekenweefsel (en putten in het bot) dus dat maakt het gevoel bij mij wel wat anders dan bij de gemiddelde persoon. Plus scoliose en rug-hardware maakt het ook allemaal niet makkelijker op. Ik hang letterlijk met bouten en schroeven aan een :D.

Ik ben serieus aan het overwegen om mij een serieuze (ergonomische) stoel aan te schaffen. Ik heb hier al enkele links afgegaan maar ik heb eigenlijk nog niets gezien wat mij aanspreekt. Ik wil absoluut iets met een hoofdsteun. Type Markus dus (hoge rug) of eventueel apart.

Het goed zitten is absoluut van belang, gezien mijn problemen.
 
Voor de Aeron is een degelijke aftermarket hoofdsteun verkrijgbaar welke goedgekeurd is door HM nl de ATLAS.
 
Ik heb in Ikea deze bureaustoel gekocht:

Ik kon deze naar achter duwen / naar achter leunen maar nu heb ik iets gedaan waardoor dit niet meer gaat.
Iemand enig idee op welk knopje ik per ongeluk geduwd heb? :help:
 
Ik heb in Ikea deze bureaustoel gekocht:

Ik kon deze naar achter duwen / naar achter leunen maar nu heb ik iets gedaan waardoor dit niet meer gaat.
Iemand enig idee op welk knopje ik per ongeluk geduwd heb? :help:
Geen idee. MIsschien eens contact opnemen met Ikea:

 
Ik heb in Ikea deze bureaustoel gekocht:

Ik kon deze naar achter duwen / naar achter leunen maar nu heb ik iets gedaan waardoor dit niet meer gaat.
Iemand enig idee op welk knopje ik per ongeluk geduwd heb? :help:
zoals in dat filmpje? de rechterhendel moet je vermoedelijk naar buiten of naar binnen trekken? (niet veel, hooguit 2-3 cm ofzo maximaal)
 
Ik heb een Ergohuman stoel van zo'n 800 euro. Zeer content van. Ik heb vroeger 8 jaar lang op het werk een Aeron stoel gehad en dit is zeker even goed. Wel duur maar goedkoper dan een Aeron.


Zo'n "gamer chair" moet ik niet hebben. Al degenen die ik tot nu toe heb uitgeprobeerd zijn veel show en weinig ergonomie. Ze zijn natuurlijk ook wel goedkoper dan wat ik nu heb maar ik zit heel veel aan mijn bureau en vind ergonomie toch belangrijk. Ik heb zo ook een gesplitst toetsendbord en heb mijn schermen precies op ooghoogte gemonteerd. Mijn bureau is ook verstelbaar tussen zittend en staand.

home_office.jpg

Dat toetsenbord ga ik nog vervangen door een model 100 van Keyboardio. Zou in november verstuurd moeten worden. :)
 
Deze is exclusief BTW. Met BTW zit je toch ook weer bijna aan de 500 of er mooi over met wat aanpassingen. Als zijn budget 400 max is, gaat deze het niet worden.
Ik heb dit zelf nog niet uitgezocht, maar hadden we in onze belastingbrief geen mogelijkheden om onkosten voor het werk in te geven om zo de btw te kunnen aftrekken of iets dergelijk?
Een degelijke stoel voor thuis te werken valt daar misschien ook wel onder?
 
Ik heb dit zelf nog niet uitgezocht, maar hadden we in onze belastingbrief geen mogelijkheden om onkosten voor het werk in te geven om zo de btw te kunnen aftrekken of iets dergelijk?
Een degelijke stoel voor thuis te werken valt daar misschien ook wel onder?
Als uw onkosten boven het forfait vallen dan kon je dat doen dacht ik, echter liggen deze kosten al op plusminus 5000 euro.
 
Was afgelopen weekend in Ikea Breda en heb daar de Ikea VALLFJÄLLET gekocht. Wordt door Ikea als ergonomische bureaustoel met minimalistische stijl verkocht. Standaard komt hij zonder armleuningen en hoofdsteun maar deze kunnen erbij gekocht worden (armleuningen = 30 euro | hoofdsteun = 50 euro). Ik zit er nu bijna een week op en tot nu toe nog geen slechte dingen over de stoel. Over de hoofdsteun kan ik niets zeggen omdat ik deze niet gekocht heb.

Stoel zit firm maar niet te hard, ben er tot nu toe (korte periode) erg tevreden van. Op dit moment nog niet verkrijgbaar in België.
 
Heb nu 10 maanden een Secretlab Titan en ik overweeg toch een Herman Miller te kopen. 'T is niet dat ik extreem ontevreden ben van de Secretlab maar de kwaliteit stelt wat teleur. Op het eerste zicht lijkt alles heel goed afgewerkt maar ik heb nu na 10 maanden een armleuning moeten vervangen vanwege een scheur. De andere kant gaat ook binnenkort scheuren denk ik. Of de stof zelf het meer dan 3-4 jaar gaat uithouden betwijfel ik toch ook wel.
Verder zit hij wel goed. Stevig, maar niet per se hard. Rug kan voldoende ingesteld worden.

Oja, Mijn vorige was een Ikea Markus. Biggest piece of sh*t ever. 'T was alsof je op een stoeprand zat.
 
Tip!
Veel van de 200-500euro stoelen die je op webshops (amazon, bol.com, enz... vind zijn allemaal Aziatische import, dwz geschikt voor personen tot 1m75.
Ben je groter, komt de hoofsdsteun tot aan je schouders.
Ook wordt er vaak betaald om slechte reviews te verwijderen of goede reviews te sponsoren.

De ergochair is hetzelfde, een grote community base maar niet allemaal koosjer

Persoonlijk heb ik uiteindelijk een 2de hands steelcase gesture met arm en -hoofdsteun gekocht met enkel wat cosmetische schade. 800euro.

Uiteindelijk betaald men al snel enkele 1000'de euros meer voor leren zetels in de auto om je van thuis naar je werkplek te brengen, dus investeren in een goede bureaustoel waar je 8u op zit is zo gek nog niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan