Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...

Ik ga hier ook op inpikken, zit al veel te lang op de goedkope IKEA RENBERGET en ben dringend op zoek naar een deftige bureaustoel.
Was al eens aan het krijgen naar gewone bureaustoelen maar daar zie je de bomen door het bos niet van wat nu wel of niet goed is. Dan maar eens zoek gegaan naar oa de SecretLab Titan Softweave maar daar lees is wel een hoop reacties dat de kwaliteit soms de wensen overlaat en om dan de retourkosten te gaan betalen heb ik helemaal geen zin in.

HM ook al naar gekeken maar wel een pak boven budget en precies in België niet zo veel refurb van te vinden?

Wat raden jullie aan? Het zou voor minsten 8u per dag zijn, gaming of gewone bureaustoel maakt me niet zo veel uit zolang de kwaliteit en support (onderrug etc) maar goed is. Max budget rond de 400-500 euro
 
Ik zit ook al een tijdje met het idee om de Ikea Markus te upgraden naar iets kwalitatiever. Kom tot de conclusie dat de Herman Miller Aeron, Embody en eventueel Mirra 2 met butterfly back algemeen goed scoren. Reviews van de Steelcase Leap v2 en Gesture zijn ook zeer lovend maar die lijken moeilijk te vinden in België, laat staan voor een deftige prijs. In Duitsland en Frankrijk is de Gesture te koop op hun respectievelijke webshops (leveren enkel in eigen land) voor €949 maar Benelux blijkt zoals wel vaker niet interessant genoeg...

€790 (btw incl.) van bovenstaande link voor een refurbished Aeron blijft wel ziek veel geld voor een opgelapt oud model. Op 2dehands.be/marktplaats.nl/FB marketplace moet het met wat tijd en moeite wel mogelijk zijn eentje in goede staat vast te krijgen voor €500-600. Voor €790 zou ik al eerder overwegen voor een outlet model van loyalbrand.nl of van de herman miller webshop rechtstreeks te bestellen met de laatste nieuwe snufjes en garantie.

Hoe zit het eigenlijk met het marktsegment rond de €400-600 nieuwprijs? Dat zal wat meer in lijn zijn met wat velen er nog voor over hebben voor een degelijke ergonomische bureaustoel, geen premium gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Als je toch graag een Herman Miller wilt maar je wilt geen 1500€ uitgeven, ze hebben nog goede stoelen in hun aanbod die eventueel te overwegen zijn. Ze hebben allemaal 12 jaar garantie. Volgend filmpje geeft een goede indruk uit hun bekendste aanbod :

 
Ik ga begin van de solden eens naar Rocor in Antwerpen, merci voor de tip.

Eens benieuwd of ik zal bezwijken voor de Aeron. Besef ook net dat ik al zeker 17jaar dezelfde Ikea bureaustoel gebruik van pakweg max 200eur, sjeeezus😅
 
Ik ga begin van de solden eens naar Rocor in Antwerpen, merci voor de tip.

Eens benieuwd of ik zal bezwijken voor de Aeron. Besef ook net dat ik al zeker 17jaar dezelfde Ikea bureaustoel gebruik van pakweg max 200eur, sjeeezus😅
Ik ben er toen naartoe geweest met het gedacht van max 1000€ te spenderen. Enkele andere merken getest (HAG en Girsberger) en dan de HM Mirra 2 welke mijn meeste interesse had. Girsberger was het minst van al, de HAG's waren op zich wel goede stoelen maar zaten zo goed als in dezelfde prijsklasse als van de Mirra 2. Uiteindelijk dan toch de Aeron maar eens getest om te weten waarom er met zoveel lof wordt over gesproken. De conclusie was duidelijk, de Aeron stak er met kop en schouders boven de rest uit. Na wikken en wegen dan toch maar gezwicht en het extra budget opgehoest. De rugpijn die ik toen nog had heb ik sinds de Aeron heb niet meer ervaren, al heeft het wel even geduurd tegen dat ik aan de ergonomische postie gewend was.
 
Ik ben ooit al eens naar ne Prima Lux geweest met gedacht type lazy boy zetel te kopen voor max 300euro. 4u later quasi letterlijk net geen 50 modellen getest ofzo en 2k uitgegeven. Vanaf ge begint te testen meer ge heel snel kwaliteitsverschil. Ik zal er dus ook niet van verschieten als'k zwicht voor den Aeron :p
 
Ik ben ooit al eens naar ne Prima Lux geweest met gedacht type lazy boy zetel te kopen voor max 300euro. 4u later quasi letterlijk net geen 50 modellen getest ofzo en 2k uitgegeven. Vanaf ge begint te testen meer ge heel snel kwaliteitsverschil. Ik zal er dus ook niet van verschieten als'k zwicht voor den Aeron :p
Inderdaad, ik ken dat!
 
De meeste zijn hier op zoek naar een stoel om te gamen, maar ik zoek eerder een goede stoel om 40u per week in te werken. Helaas is mijn budget max 400eur :headshake:
 
Ik word nu wel niet meteen warm van dat ontwerp :unsure:
Ik ook niet echt. Het is gewoon de goedkoopste Herman Miller.
Deze is exclusief BTW. Met BTW zit je toch ook weer bijna aan de 500 of er mooi over met wat aanpassingen. Als zijn budget 400 max is, gaat deze het niet worden.
I know, maar is gewoon om een idee te geven van prijs. 2De hands zal je die wel voor dat budget vinden.

't Is gewoon een feit dat een stoel waar je 8u per dag moet in zitten zonder pijn moeilijker te vinden zal zijn voor dat budget. Beste optie zal dan bv een Ikea Markus of zo zijn.
 
Heb een leap van steelcase gekocht, goede stoel.
Waar heb je die gevonden in België? Nieuw of refurbished/occasie?

Had contact opgenomen met Buro modern die een van de weinige officiële Steelcase verkopers zijn in België in verband met een leap v2, maar die waren zelfs te lam om mij ook maar iets te antwoorden. Zo hoeft het voor mij ook niet. In DE en FR heeft Steelcase ook een eigen webshop maar die leveren enkel in eigen land. Benelux is weer niet belangrijk genoeg als afzetmarkt.
 
Hey, Ik heb hem bij buro modern gekocht.
Gewoon via mail.
Anders is bellen?
Je kan hier is komen testen (ben van Schoten, Antwerpen) , want het is een dure stoel, tis zonde van uw geld als hem niet goed zit voor u .
BTW de leap v2 is gewoon leap in europa.
 
Laatst bewerkt:

van de meest betrouwbare reviewbron online voor alles PC, hardware, en randapperatuur.
tldr :

herman miller of ergochair 2. De ergo chair zit in de 400€ categorie en komt hééééééél dicht bij een miller.
 
Terug
Bovenaan