Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...

Ik heb de investering gedaan om een stoel van Secretlab te kopen.
Na wat research zijn ze een van de weinige die grote stoelen kunnen voorzien voor mensen van 2 m en nog groter
Momenteel heb ik deze op het werk in mijn kantoor in gebruik en moet zeggen. dit zit een stuk comfortabeler dan de standaard "corporate" kantoorstoelen die eigenlijk maar bedoel zijn voor max 1m80 en 90 kg
 
Ik heb de investering gedaan om een stoel van Secretlab te kopen.
Na wat research zijn ze een van de weinige die grote stoelen kunnen voorzien voor mensen van 2 m en nog groter
Momenteel heb ik deze op het werk in mijn kantoor in gebruik en moet zeggen. dit zit een stuk comfortabeler dan de standaard "corporate" kantoorstoelen die eigenlijk maar bedoel zijn voor max 1m80 en 90 kg

Idd niet evident als je wat groter en zwaarder bent, heb zelf het geluk om "maar" 1m96 & +- 110 kg te zijn, dan heb je nog redelijk wat keuze.

Steelcase (en wellicht ook andere merken) hebben ook heavy-duty versies van de meeste van hun modellen die tot 200kg kunnen gaan, deze zijn voral bedoeld voor 24x7 gebruik (denk aan flightcontrollers bvb). Kunnen wel gemakkelijk dubbele van de prijs zijn tegenover de normale versie.
 
Drisag netweave gekocht (met korting via het werk) ben er zeer tevreden van, goeie kwaliteit en zitpositie is een hemel van verschil t.o.v. mijn 'kuip' die ik daarvoor had.

Ik zit er goed in, en rugleuning leunt ook zalig naar achteren, ik denk dat mijn houding correct is nu, net alsof ik op een zitbal zit en licht contact met de rugleuning, al kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat het zitvlak zelf, dat redelijk aangepast kan worden, een beetje naar voren helt (dus dat het aan de knieën lager is dan aan de rug van de stoel), maar misschien is dit net de bedoeling

Voor de rest allemaal top, zwart genomen, maar leg toch een handdoek om het zitvlak uit stof wat te sparen. Ik had schrik dat de rugleuning te zachte stof ging zijn, maar dat is redelijk stevig wel
 
Vorige week de secret lab titan evo 2 en Magnus bureau besteld ben benieuwd.

Zou morgen toekomen maar nog geen wijziging geweest aan de verzending dus zal wat later toekomen denk ik.
 
Heb na lezen van een gelijkaardige thread op Tweakers uiteindelijk een Haworth Fern besteld. Is hier nog niet aan bod gekomen maar de meeste recenties zijn toch behoorlijk goed. Heeft nog het meeste weg van een Herman Miller Embody.

Te bestellen op de Europese Haworth webshop: https://shopping.haworth.com/product-category/chairs/
Met kortingscode haworthcbeu (met dank aan Hahn@Tweakers) is de prijs "slechts" €676 met verzending bij. Is aan die prijs volgens mij echt wel interessant geprijsd ten opzichte van een nieuwe HM Aeron/Embody of Steelcase Gesture.

Zou hier deze vrijdag toekomen en kan 14 dagen op proef. We zien wel, al heb ik momenteel eigenlijk geen echt vergelijkingsmateriaal met andere premium bureaustoelen.
 
Ik zoek een simpele, maar deftige bureaustoel.
Zoon heeft er eentje, maar is zonder wielen onder, dus toch wel vervelend.
Is maar 12 en gebruikt hem meer om te studeren.
Maar een gamestoel is altijd cooler.
Kan je iets redelijks vinden rond de €100?
 
Ik zoek een simpele, maar deftige bureaustoel.
Zoon heeft er eentje, maar is zonder wielen onder, dus toch wel vervelend.
Is maar 12 en gebruikt hem meer om te studeren.
Maar een gamestoel is altijd cooler.
Kan je iets redelijks vinden rond de €100?
Dichter bij de 200 dan de 100, maar in deze prijsvork is dit het beste dat je gaat kunnen vinden:


Koop zeker niet blind en ga eerst eens testen.
 
Dit weekend de Razer Enki gekocht, ter afwachting van de SecretLab Titan Evo 2022 (levering pas april). Zit super comfy en kon al direct een paar CoD lobbies kapot n**ken.
Wel brakke medewerkers bij Alternate, kennen niks van de producten die ze verkopen.
 
Misschien moet ik dat inderdaad echt wel eens doen. Heb bij 1 van m'n vorige klanten nog op een (denk ik) Herman Miller Aeron gewerkt en dat was absoluut top wel.

Heb je aanraders qua winkels waar ik een aantal stoelen kan proberen, liefst in Oost-Vlaanderen?
Wat heb je dan uiteindelijk beslist of onderzocht @eniac ?
 
Heb mij de T3 rush Corsair gekocht ( 270 euro )

Heel veel opzoek werk naar gedaan, zit gewoon hemels.
Mijn rugklachten zijn ook volledig verdwenen.
Lange sessies zijn geen enkel probleem meer.
 
Terug
Bovenaan