Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...

enkele maanden geleden geupgrade naar een refurb steelcase leap v2. komende van die crappy race/gamingstoelen zoals secretlabs en dxracer, amai wat een verademing. Je weet pas hoe minderwaardig die dingen zijn als je eens iets deftig in handen hebt. voor die 600 euro moet je het ook niet laten... een degelijke secretlabs kost bijna evenveel.

eerste gedacht was een miller omdat ik zo eentje op het werk heb ( een aeron) maar deze zit toch echt wel beter. De aeron is ergonomische stoel maar eigenlijk helemaal niet zo comfortabel. voordeel van die steelcase is dat je er ook wel wat in kan "hangen"als je wilt. in een miller word je gedwongen om in een goede positie te zitten.

ik zou allesinds oppassen met blind een herman miller te kopen. ik ken heel wat mensen die daar toch niet zo comfortabel in zitten. Het zijn goddelijk goede stoelen als ze compatibel zijn met je lichaamsbouw, maar kunnen snel heel lastig zitten. dusja 2 complete uitersten. de ene is er compleet gek van en de andere zegt no thx doe mij maar een steelcase. een steelcase is "universeler" en wordt over het algemeen door iedereen goed gevonden. Enige minpunt is dat sommige zeggen dat de padding wat te hard is. Ik zelf ben niet van de lichtste en weeg 90 kg en het is inderdaad niet zo zacht als een goede auto zetel maar ik kan er gerust 8u aan een stuk opzitten zonder last. Misschien voor de echt zwaardere mensen onder ons een probleem?


hier gekocht trouwens. enig minpunt is dat de wieltjes wel duidelijke gebruiksporen hadden en niet refurb zijn. ze rijden wel vlot en zijn netjes gereinigd en hebben een onderhoudsbeurt gekregen, maar je ziet wel duidelijk dat ze al wat mee gemaakt hebben. op zich geen probleem want casters vervangen is cheap en het gaat uiteraard om een refurb stoel.
 
Laatst bewerkt:
De aeron is ergonomische stoel maar eigenlijk helemaal niet zo comfortabel. voordeel van die steelcase is dat je er ook wel wat in kan "hangen"als je wilt. in een miller word je gedwongen om in een goede positie te zitten.

ik zou allesinds oppassen met blind een herman miller te kopen. ik ken heel wat mensen die daar toch niet zo comfortabel in zitten. Het zijn goddelijk goede stoelen als ze compatibel zijn met je lichaamsbouw, maar kunnen snel heel lastig zitten.
Sowieso koop je zo'n stoel best niet blind, testen is aangeraden want zoals je zegt is deze niet goed voor iedereen.
Persoonlijk was de Aeron voor mij de meest comfortabele stoel van al degene die ik toen getest had.
Op zich kan je daar ook relaxt inzitten want ik doe het zelf. Benen omhoog en tilten naar achteren en het is alsof ik in een fauteuil zit.
 
Sowieso koop je zo'n stoel best niet blind, testen is aangeraden want zoals je zegt is deze niet goed voor iedereen.
Persoonlijk was de Aeron voor mij de meest comfortabele stoel van al degene die ik toen getest had.
Op zich kan je daar ook relaxt inzitten want ik doe het zelf. Benen omhoog en tilten naar achteren en het is alsof ik in een fauteuil zit.
Ik stoor mij bijvoorbeeld enorm aan dat lipje vooraan op de aeron
 
Ik stoor mij bijvoorbeeld enorm aan dat lipje vooraan op de aeron
En anderen soms aan de rand opzij.
Heb je een Classic of Remastered getest? De Classic had hier meer last van want die mesh is iets soepeler en heeft ook een stukje foam vooraan tussen het frame en de mesh zitten. De Remastered heeft dit niet en is ook niet nodig.

Ik heb dus nergens last van, hij is perfect voor mij, 1 van de beste investeringen die ik ooit gedaan heb!
Het heeft wel een tijdje geduurd voordat ik de perfecte afstelling gevonden had maar nu zit die echt top.
 
Hier ook eens aan het kijken naar een nieuwe bureaustoel.
Denk dat ik voor een Ticova ga kiezen. Toch goede features voor de prijs.
Blijf wel denken of ik niet voor een hogere prijsklasse moet kijken maar oh well, als deze niet werkt dan is het ook nog niet zo erg
 
Heeft iemand ervaring met stoffen gaming stoelen? Twijfel tussen secretlab titan en noblechairs hero tx. Ik neig meer naar de 2e, enige minpunt vind ik plastieken armsteunen, bij sl waren er dacht ik wel verwisselbare armsteunen in ander materiaal maar site werkt al dagje niet goed.
Ik heb een noblechair, maar geen stof neen.
Ik wou dat niet voor geval er toch eens iets gemorst word :)

Maar secret labs stoelen zijn over het algemeen wel harde stoelen om op te zitten, dat kan ik wel meegeven.
Het was lang wennen in mijn geval.

Voor de rest geen issues, en heb hem ondertussen van begin covid periode.
Word alle dagen minstens 8 uren gebruikt en ook veel versteld, zowel armleuningen als de pomp.

Die armleuningen zijn plastiek maar wel omkapseld met rubber, maar ze zijn ook wel hard aan de ellebogen als je er alle dagen uren opzit.
Ik heb zo van die foam patches gekocht op amazon voor 5 euro om erop te zetten (met velcro) en dat is wel een wereld van verschil.


Deze is het model dat ik heb:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eind vorig jaar ook eens duchtig op zoek gegaan voor een goede bureaustoel. Na heel veel geprobeerd te hebben, ben ik op een ErgoBalance uitgekomen, te vinden bij Sit & Sleep. Niet zo bekend denk ik, ik had er zelf nog nooit van gehoord.
De stoel is van het principe "geen enkele zithouding is de juiste voor een lange duur". Het hoofdpunt van de stoel is dat het gehele zitvlak "los" staat, waardoor je "zitbal-gewijs" constant in beweging bent: https://www.rovobenelux.eu/ergo-balance/ & https://www.rovobenelux.eu/wp-content/uploads/2023/03/Ergo_Balance_Rovo_2019_NL-1.pdf

Na een half jaar heel tevreden van. Stevig, comfortabel, en inderdaad dat constant in beweging zijn helpt tegen (mijn) rugpijn.

Ik heb een XP genomen met dieper zitkussen en langere voet (ik ben ne grote mens), zachtere armsteunen en een hoofdsteun: https://www.rovobenelux.eu/ergonomische-bureaustoelen/xp/
Pokkeduur, maar voorlopig vind ik het waard.
 
Bij Herman Miller kunt ge ook wel blind kopen in principe met hun return policy.

Ik heb een Herman Miller sayl besteld
 
Is niet met b post bij Herman Miller, maar met Jan krediet ofzo.
Het maakt al niet zoveel uit he. Als je een paar stoelen moet testen van HM dan gaat dat je wel een flinke duit kosten natuurlijk:

Als u niet 100% blij bent met een product dat u online hebt gekocht bij Herman Miller Gaming kunt u het binnen 14 dagen na levering aan ons retourneren in de oorspronkelijke staat. Er geldt een ophaalvergoeding van € 59 voor alle stoelen en bureaus.
 
Heb een Herman Miller sayl gekocht zat werkelijk als gegoten voor mij 1,78 m en 76kg.

Wat een verschil met andere stoelen die ik op bol of Amazon kochten, had ik dit eerder geweten had ik direct een deftige bureaustoel gekocht.
 
Zelf beschik ik ook over een SecretLab, kmoet ook zeggen dat ik deze niet zo geweldig vind. Vrij hard en weinig goede ondersteuning in de rug.

Ik ga nu een zot advies geven maar hier opt werk (controlekamer chemie) beschikken we over een ergonomische BMA Secur24 bureaustoel. Wel iets van het geschiftste dat wellicht op de markt is maar ik slaap dus letterlijk in die stoel zonder klachten :’)

Die bureaustoel zit beter dan mijne zetel thuis, no joke.

Prijskaartje 2000€ wat eigelijk nog ca va is , ik overweeg dat zelfs om in de toekomst aan te schaffen. Als je heel vaak achter een pc zit, is een investering in een deftige bureaustoel een no brainer. Uw rug zal u dankbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook eens aan het kijken naar een nieuwe bureaustoel.
Denk dat ik voor een Ticova ga kiezen. Toch goede features voor de prijs.
Blijf wel denken of ik niet voor een hogere prijsklasse moet kijken maar oh well, als deze niet werkt dan is het ook nog niet zo erg

Ben je voor de Ticova gegaan? Zo ja, hoe bevalt die?
 
Terug
Bovenaan