Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...

Heb na lezen van een gelijkaardige thread op Tweakers uiteindelijk een Haworth Fern besteld. Is hier nog niet aan bod gekomen maar de meeste recenties zijn toch behoorlijk goed. Heeft nog het meeste weg van een Herman Miller Embody.

Te bestellen op de Europese Haworth webshop: https://shopping.haworth.com/product-category/chairs/
Met kortingscode haworthcbeu (met dank aan Hahn@Tweakers) is de prijs "slechts" €676 met verzending bij. Is aan die prijs volgens mij echt wel interessant geprijsd ten opzichte van een nieuwe HM Aeron/Embody of Steelcase Gesture.

Zou hier deze vrijdag toekomen en kan 14 dagen op proef. We zien wel, al heb ik momenteel eigenlijk geen echt vergelijkingsmateriaal met andere premium bureaustoelen.
Stond de koerier hier een half uurtje geleden dus een dag eerder dan gepland voor de deur. Al een geluk dat ik niet op kantoor was.
De rugleuning is bij verzending apart van het frame (wel in dezelfde doos) maar is met twee T40 vijzen snel gemonteerd.

Eerste indruk is dat het een bureaustoel is. :baard: Niet direct iets om super enthousiast over te worden. Misschien iets meer plastic dan verwacht voor deze prijs, maar zit zonder te liggen prutsen aan de instellingen al direct best goed. Ook geen rammels of dergelijke. De standaard kromming in de rugleuning is ook meer dan voldoende. Deze stoel is ook te krijgen met bijkomende lumbar support optie maar lijkt mij dus zeker niet nodig. Armleuning zijn in hoogte te blokkeren maar niet naar voor/achter binnen/buiten. Zal nog even aanpassen worden om die bij het vastnemen van de stoel niet constant te verschuiven. Qua hoogte ook ideaal dat de rugleuning juist tot aan de bovenkant van mijn schouders komt. De ganse rug is dus ondersteund (ben 1m85).
 
Laatst bewerkt:
We have ascended :unsure:
Efkes wennen wel, 't is helemaal anders dan een Secretlab.

oNeBJM3.jpg
 
Ah ok, via de website. Ik wou hem toch eerst testen voor ik zoveel geld zou geven aan een stoel, vandaar spijtig dat ik de Embody niet heb kunnen vergelijken.
 
Is er een showroom tussen Gent en Brussel waar ik de Herman Miller Aeron kan testen? Rocor is veel te ver. Mag ook een showroom zijn van alternatieve merken maar alleen als je deze stoelen als even goed hebt ervaren.

Ik zou er waarschijnlijk een headrest bij nemen en zoek ook nog een verstelbare bureau (de poten eenmalig aanpassen is voldoende, hoeft niet dynamisch te zijn)
 
Al meer dan een jaar een Corsair T2 Road warrior gaming chair en nog altijd super tevreden van.
Had eerst een noblechairs hero, maar die was voor mij te breed.
 
Voor een niet ergo stoel zijn die Sectret labs (2022 model) zijn geld nu echt waard? moet dringend eens een deftige stoel kopen.
 
Het zijn de betere gamingstoelen, ja. Ze zijn natuurlijk wel al duurder dan bij introductie nu, en de eerste modellen hadden zeker hun problemen. Ik had onder andere 2 gescheurde armleuningen.
Heb nu intussen een dik jaar mijn HM Embody en dit is toch DE stoel voor mij. De Vantum ziet er ook wel interessant uit.
 
Is er een showroom tussen Gent en Brussel waar ik de Herman Miller Aeron kan testen? Rocor is veel te ver. Mag ook een showroom zijn van alternatieve merken maar alleen als je deze stoelen als even goed hebt ervaren.

Ik zou er waarschijnlijk een headrest bij nemen en zoek ook nog een verstelbare bureau (de poten eenmalig aanpassen is voldoende, hoeft niet dynamisch te zijn)
Misschien bij meubelen van praet (aalst/moorsel), zou er zelf ook eens moeten geraken.
 
Heeft iemand ervaring met stoffen gaming stoelen? Twijfel tussen secretlab titan en noblechairs hero tx. Ik neig meer naar de 2e, enige minpunt vind ik plastieken armsteunen, bij sl waren er dacht ik wel verwisselbare armsteunen in ander materiaal maar site werkt al dagje niet goed.
 
Heeft iemand ervaring met stoffen gaming stoelen? Twijfel tussen secretlab titan en noblechairs hero tx. Ik neig meer naar de 2e, enige minpunt vind ik plastieken armsteunen, bij sl waren er dacht ik wel verwisselbare armsteunen in ander materiaal maar site werkt al dagje niet goed.
Ik heb een Secretlab Titan Evo XL in softweave zwart, bijna een jaar oud denk ik. Ik heb er geen klachten over, hoge kwaliteit, voldoende aanpassingsmogelijkheden. Nog nergens een losse naad, zit er uit alsof die nog nieuw is. In het begin was het wel ff aanpassen met voornamelijk een pijnlijk achterste omdat het stoelkussen aan de harde kant is. Maar na een maand of twee is je lichaam hieraan aangepast. Top stoel (en dat mag wel voor de prijs)!
 
  • Leuk
Waarderingen: Link
Op ibood staan sitright stoelen. Iemand ervaring mee qua zitcomfort? Werk altijd van thuis en doe dat al jaren op een ikea markus dus mag wel eens iets ergonomischer worden.
 
Terug
Bovenaan