Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...

Ben je voor de Ticova gegaan? Zo ja, hoe bevalt die?
Ja, heb hier nu de ticova. Ben er wel tevreden mee.
De stoel is comfortabel en heeft de nodige features die ik zocht. Heb minder last van mijn rug en pols sinds ik de stoel heb en kan gewoon langer werken/gamen.
Had het via promotie op amazon en met een voucher voor een extra 50eu eraf voor 180eu inclusief verzending. Heb niets om over te klagen eigenlijk. :unsure: en zeker voor deze prijsklasse is het allemaal prima.

Ja, heb hier nu de ticova. Ben er wel tevreden mee.
De stoel is comfortabel en heeft de nodige features die ik zocht. Heb minder last van mijn rug en pols sinds ik de stoel heb en kan gewoon langer werken/gamen.
Had het via promotie op amazon en met een voucher voor een extra 50eu eraf voor 180eu inclusief verzending. Heb niets om over te klagen eigenlijk. :unsure: en zeker voor deze prijsklasse is het allemaal prima.

Merci voor de review, heb deze dan ook maar besteld. Stond nu aan 140 euro met coupon.

Hier een Herman Miller Aeron op de kop kunnen tikken op een veiling. Hopen dat deze goed zit 😅
Zal wellicht al beter zijn dan de eetkamerstoel die ik tot nu toe gebruikte

Hier een Herman Miller Aeron op de kop kunnen tikken op een veiling. Hopen dat deze goed zit 😅
Zal wellicht al beter zijn dan de eetkamerstoel die ik tot nu toe gebruikte
Waar juist en aan welke prijs?
Zoek ook een Herman Miller te kopen maar liefst niet aan de adviesprijs.

Waar juist en aan welke prijs?
Zoek ook een Herman Miller te kopen maar liefst niet aan de adviesprijs.
Was toevallig bij een faillissement van een kantoor. Dus nu zijn er geen meer te koop.
Uiteindelijk €240 betaald, maar dus niet kunnen uittesten. Dus ik ben benieuwd als ik deze ga afhalen

Was toevallig bij een faillissement van een kantoor. Dus nu zijn er geen meer te koop.
Uiteindelijk €240 betaald, maar dus niet kunnen uittesten. Dus ik ben benieuwd als ik deze ga afhalen
Als die in ietwat deftige staat is, hebt ge sowieso al geen miskoop gedaan voor 240.

De Haworth Fern staat blijkbaar in promotie, nog 891 EUR. Weet iemand waar je deze zou kunnen uitproberen, regio Oost-Vlaanderen? Vind enkel een zaak in Lummen maar dat is wat ver.

Of zijn er betere alternatieven? De SecretLab wordt hier precies veel geprezen, maar BTOD en anderen zijn daar toch niet zo positief over. De HM Embody lijkt me top-tier, maar dat is echt gewoon te duur. ErgoChair Pro zou nog kunnen voor <600 EUR, maar die kan je al zeker niet uitproberen. Of een Ahrend aan >700 EUR... Weet niet of dat het waard is.

Misschien is een veiling van een failliet bedrijf nog een idee, maar hoe vind je zoiets op tijd?

Misschien is een veiling van een failliet bedrijf nog een idee, maar hoe vind je zoiets op tijd?
Gewoon veilingsites in de gaten houden. Het zijn niet altijd faillissementen die passeren op veilingen. Bij de grote veilinghuizen zijn faillissementen zelfs maar een klein deel van alle veilingen.

Gewoon veilingsites in de gaten houden. Het zijn niet altijd faillissementen die passeren op veilingen. Bij de grote veilinghuizen zijn faillissementen zelfs maar een klein deel van alle veilingen.
Ook nog op zoek naar een bureaustoel, niet dringend.
Welke veilingssites zijn er om in de gaten te houden?

Ook nog op zoek naar een bureaustoel, niet dringend.
Welke veilingssites zijn er om in de gaten te houden?
Voor bureaustoelen weet ik het niet specifiek. TB auctions heeft heel wat veilingbedrijven in hun portefeuille en ik denk dat Vavato degene is die zich met kleinere dingen bezig houdt. Zoals bureaustoelen wellicht.

Maar je kan ook altijd eens bij je bedrijf polsen wat zij doen met hun materieel. Ik dacht dat bv Cronos wel zoiets voorziet voor hun werknemers om materieel te mogen overkopen als ze vernieuwen.

Iemand die me raad kan geven over wielen.

Wij hebben parket en de standaard wielen geven wat krassen. Maar is er een bepaalde standaard zodanig dat je elke stoel kan kopen en 5 zachte wielen?

Wij hebben parket en de standaard wielen geven wat krassen. Maar is er een bepaalde standaard zodanig dat je elke stoel kan kopen en 5 zachte wielen?
Er bestaan verschillende soorten wielen geschikt voor bepaalde ondergrond. Bij sommige merken van stoelen heb je de keuze welke wielen je nodig hebt.

Ik heb destijds zo een grote transparante mat gekocht in de Ikea. Dat werkt natuurlijk maar dat gaf na een tijd ook zichtbare krassen op de mat dus eigenlijk moet je die regelmatig vervangen.

Er bestaan verschillende soorten wielen geschikt voor bepaalde ondergrond. Bij sommige merken van stoelen heb je de keuze welke wielen je nodig hebt.
Ik heb hier, via een btw nummer weliswaar, een grote doorzichtige mat in stevige kunststof gekocht bij zo een kantorenfirma, ligt op de Quick step laminaat, is redelijk groot en zo geen enkele schade what so ever, kostte wel in de 200+range maar is al effe geleden, weet zelf niet meer waar het was...

Ik heb hier onlangs wat over opgezocht toen de wielen van mijn 12 jaar oude Herman Miller Aeron aan vervanging toe waren.

Blijkbaar heb je maar 2 soorten (bij dat merk toch):
- Tapijtwielen: deze mag je absoluut niet op hout gebruiken omdat ze deukjes en uiteindelijk schade veroorzaken.
- Gewone wielen voor harde vloeren (hout, beton, laminaat, tegels of een gietvloer): deze kunnen bij zachte houtsoorten toch slijtage veroorzaken. Men raadt dan aan om een (kunststof) mat te gebruiken.

Hier AK Racing. Ik gebruik de Core Ex-Wide. Vrouwlief de MAX.
Niet de goedkoopste stoelen maar goedkoop is duurkoop he.

Hier 2 Herman Miller Aerons en 2 Steelcase Leaps kunnen kopen voor €25 't stuk of €100 in totaal voor de 4.
Allemaal op de kop kunnen tikken door de verhuis van ons bedrijf naar een nieuw kantoor.
Heb de 2 steelcases aan vrienden verkocht voor dezelfde prijs, 1 van de Aerons aan m'n pa gegeven en de andere bijgehouden.

is ondertussen al een jaar of 5 geleden denk ik nu, nog steeds enorm tevreden van die Herman miller en ik denk moest deze kapot gaan en niet meer te repareren vallen ik nog wel zou durven om hem direct op nieuw te kopen, zelfs aan de "normale" prijzen. Voor hoe vaak ik daar in zit voor het thuiswerk / gamen etc, echt een fantastische stoel.

Terug
Bovenaan