Buitenlandse verkiezingen

Je kan dat principe op vele domeinen toepassen, maar nu zien we een EU die zich moeit met de kleinste onbenulligheden, zoals het feit dat wij Belgen die graag frieten eten een 'cultureel erfgoed'-uitzondering moeten krijgen op de EU-normen om dat te kunnen blijven doen, maar anderzijds wel dat soort economische quick wins laat liggen.

Ondertussen in Europa werken ze hard verder aan wat echt van belang is:

Laatst bewerkt:
Ondertussen in Europa werken ze hard verder aan wat echt van belang is:

Ze vertolkt de grieven van de landbouwsector en de vleesindustrie, dit is dus niet bezigheidstherapie van een Europees parlementslid, maar iets dat echt leeft bij een deel van de bevolking.
Je kan dat onnozel vinden, maar dit is toch simpelweg een democratisch proces in actie?

Ze vertolkt de grieven van de landbouwsector en de vleesindustrie, dit is dus niet bezigheidstherapie van een Europees parlementslid, maar iets dat echt leeft bij een deel van de bevolking.
Je kan dat onnozel vinden, maar dit is toch simpelweg een democratisch proces in actie?
Als dat de grieven zijn dan moet dat wel een sector zijn waar alles van een leien dakje loopt momenteel. Als de mensen door zo'n zaken straks stemmen op basis van het idee Europa zich bezighoudt met bizarre regelneverij dan zal dat ook het democratisch proces zijn.

Als dat de grieven zijn dan moet dat wel een sector zijn waar alles van een leien dakje loopt momenteel. Als de mensen door zo'n zaken straks stemmen op basis van het idee Europa zich bezighoudt met bizarre regelneverij dan zal dat ook het democratisch proces zijn.
Koren op de molen van Vlaams Belang! Ah oei nee, die stemden als enige Vlaamse partij voor.

Ben het overigens totaal oneens met de inhoud van dit wetsvoorstel maar ik vind het wel een beetje goedkoop om dat zo te framen.

Een parlementslid mag zich uiteraard bezig houden met wat ze zelf belangrijk achten, maar ikzelf vind dit inderdaad behoorlijk onnozel ja, en een zoveelste voorbeeld van een EU die politieke energie verspilt en goodwill verliest. Ik zeg ook nergens dat het ondemocratisch zou zijn of dat we dan maar allemaal op Vlaams Belang moeten stemmen.

Een parlementslid mag zich uiteraard bezig houden met wat ze zelf belangrijk achten, maar ikzelf vind dit inderdaad behoorlijk onnozel ja, en een zoveelste voorbeeld van een EU die politieke energie verspilt en goodwill verliest. Ik zeg ook nergens dat het ondemocratisch zou zijn of dat we dan maar allemaal op Vlaams Belang moeten stemmen.
Da's toch veel te cynisch. Een parlementslid vertolkt de wensen van een deel van haar kiespubliek, hoe kan dat politieke energie verspillen? Dat je het met die wensen niet eens bent, dat kan goed zijn, maar als je daarmee goodwill verliest, dan is dat naar mijn mening toch eerder een ondemocratisch sentiment.

De nationalistische fantasieën van veel politieke partijen in Europa vind ik ook allemaal een enorme verspilling van politieke energie, net zoals de misplaatste focus op migranten, laat staan die op lgbtq of de imaginaire woke vijand. Maar dat zijn wel bezorgdheden van (helaas) veel stemmers, hoe misplaatst ze ook zijn.

Deze week zijn de Nederlandse verkiezingen. Zodoende kwam een ploeggenoot af dat hij ging stemmen op de Libertaire Partij. Ik had nog nooit van deze "partij" gehoord en weet dan mijn ploeggenoot een behoorlijke complotdenker is, maar is er iemand die gelooft dat deze standpunten realistisch zijn en überhaupt kunnen werken? Dit is mogelijks nog naïever dan de bekende extreme partijen.

Deze week zijn de Nederlandse verkiezingen. Zodoende kwam een ploeggenoot af dat hij ging stemmen op de Libertaire Partij. Ik had nog nooit van deze "partij" gehoord en weet dan mijn ploeggenoot een behoorlijke complotdenker is, maar is er iemand die gelooft dat deze standpunten realistisch zijn en überhaupt kunnen werken? Dit is mogelijks nog naïever dan de bekende extreme partijen.
Lol, de lijsttrekker op hun website:

1.-Tom-van-Lamoen-500x500.png

Het is wel duidelijk waar ze hun inspiratie halen.

Edit: het wordt nog beter, de helft poseert daar met kettingzaag :rofl:

Zou toch wel spannend kunnen worden uiteindelijk, Wilders komt minder goed uit de debatten, Jetten van D66 doet het daar vooral goed, een gladjanus wel. 5 partijen die kunnen winnen.

Exit poll zegt -12 zetels voor PVV (37 -> 25)
D66 zou met +18 zetels de grootste worden (9 -> 27)
Dramatisch.

Zien of het straks helemaal bevestigd wordt.
Arm Nederland en arm Europa, denk ik dan.

Jetten was de sterkste debater, vandaar zijn winst. Ook Timmermans ontgoocheld met -5 zetels. VVD blijft consistent. Wilders ontgoocheld , was ook geen goeie campagne gewoon, deel stemmen verloren aan Forum en Ja21. Vermoedelijk een middenkabinet nu D66-VVD-CDA en nog een 4e partij, gok op JA21. Jetten voor premier. Zie Timmermans ook niet in de regering.

Exit poll zegt -12 zetels voor PVV (37 -> 25)
D66 zou met +18 zetels de grootste worden (9 -> 27)
Dramatisch.

Zien of het straks helemaal bevestigd wordt.
Arm Nederland en arm Europa, denk ik dan.
PVV zwaar gewonnen vorige keer, maar niks bereikt. Die partij is enkel Wilders en dat is gebleken ook. Onbegrijpelijk dat je geen partij uitbouwt , je kan toch niet alleen besturen.

PVV zwaar gewonnen vorige keer, maar niks bereikt. Die partij is enkel Wilders en dat is gebleken ook. Onbegrijpelijk dat je geen partij uitbouwt , je kan toch niet alleen besturen.

Dat komt omdat hij net als Trump alleen maar ja knikkende malloten in zijn kielzog krijgt die totaal incapabel zijn. Zie ook de LPF inherent verleden. Dat was ook een soap.

Prima dat Wilders een anders en kritisch geluid laat horen en migratie een belangrijk thema maakt, maar besturen? Nee bedankt.

Niets bereikt omdat de coalitiepartners weigerden mee te gaan in PVV's migratieverhaal. En laat dat thema net de hoofdreden zijn van PVV's overwinning toen.

Je kan van die partij en haar leider niet verwachten dat ze hun overtuigingen overboord gooien en hun kiezers verraden door hun belangrijkste programmapunt zodanig te verdunnen dat er bijna niets van overblijft.

Dan vind ik Wilders' beslissing om de regering te doen vallen een stuk moediger en consequenter dan hetgeen men normaal in de politiek ziet gebeuren. De doorsnee karakterloze politieker doet voornamelijk aan postjespolitiek en geeft, eens verkozen, geen moer om z'n oude verkiezingsbeloftes en z'n kiezers.

Niets bereikt omdat de coalitiepartners weigerden mee te gaan in PVV's migratieverhaal. En laat dat thema net de hoofdreden zijn van PVV's overwinning toen.

Je kan van die partij en haar leider niet verwachten dat ze hun overtuigingen overboord gooien en hun kiezers verraden door hun belangrijkste programmapunt zodanig te verdunnen dat er bijna niets van overblijft.

Dan vind ik Wilders' beslissing om de regering te doen vallen een stuk moediger en consequenter dan hetgeen men normaal in de politiek ziet gebeuren. De doorsnee karakterloze politieker doet voornamelijk aan postjespolitiek en geeft, eens verkozen, geen moer om z'n oude verkiezingsbeloftes en z'n kiezers.
Ja maar in Europa werken we met coalitie-democratieën, als je in een regering wil zul je nu eenmaal een deel van je eisen moeten inslikken. Het is hier niet zoals in de VS waar 1 partij regeert.

Dan had hij er nooit moeten aan beginnen in de eerste plaats. Je kan niet verwachten dat die coalitiepartners braaf knikken op alles wat Wilders zegt. Een VVD heeft genoeg ervaring om daar mee om te gaan. BBB knikte wel, en NSC was ook een mislukt experiment. Die Marjolein Faber was nu ook niet de meest bekwame minister.

Dat geldt toch in beide richtingen dan? Of moeten andere partijen wel zomaar hun principes overboord gooien?

Ik noem hetgeen jij ophemelt enkel antipolitiek als je er zo extreem in staat. Weinig constructief, zeker niet moedig.

Terug
Bovenaan