Général Zantas
Well-known member
Ik kijk geen sociale media imho, enkel de "reguliere" mediakanalen. Ik geef gewoon aan dat mensen uit het voormalig oostblok veel minder open staan voor andere culturen/religies dan wij. veel conservatiever ingesteld zijn (en ik werk er dagelijks mee). De multiculturele problemen die wij hebben en dus ook de reguliere nieuwskanalen bereiken wil men daar gewoonweg niet (beter voorkomen dan genezen), je hoeft geen sociale media te raadplegen om te zien dat deze issues (aanslagen) voornamelijk westerse landen en dus landen met meer migratie treffen.
Ik woon in Polen en ben getrouwd met een conservatieve vrouw, ik kan u uit eerste bron vertellen dat die anti-migranten retoriek hier volledig gevoed wordt door selectieve (sociale) media die continue zaken en filmpjes uit context trekken en delen. Die situatie met die Syrische asielzoeker die een toerist neergestoken heeft in Berlijn, werd hier dagenlang op de conservatieve nieuwskanalen gedraaid. Dat er een blanke man 11 mensen heeft neergeschoten in Zweden is 1x vermeld geweest in een nieuwsitem van 2 minuten. De Tsjechische jongeman die twee vrouwen heeft neergestoken vorige week is hier zelfs helemaal niet aan bod gekomen.
Dat is wat ik bedoel met distortie van de realiteit door sociale media in Oost-Europa, en Oost-Duitsland zal op dat vlak niet anders zijn. Dresden, een stad met evenveel inwoners als Antwerpen maar minder dan 4000 Syrische/Afghaanse/Irakese vluchtelingen, stemt 30% voor AfD. Vanwaar komt dat, toch gestuurd door (sociale) media die doen alsof immigranten het grote kwaad zijn?