Je zou er van verschieten. Op dit moment is 1 van de grote twistpunten of ze stoppen met zoeken naar olie of niet.

Oh en drugsregelgeving is ook een issue. 6 maanden terug ging de huidige regering een grote ( progressieve) verandering doorvoeren maar aangezien ze een minderheid hebben hadden ze de steun van de sossen nodig.. en die speelden niet mee :p De meer linkse sossen en commies speelden wel mee maar het was genoeg. De theorie is dat ze gewoon Høyre die veer op hun hoed niet gunden en er volgend jaar hetzelfde gaan doorjagen maar dan met hun eigen naam er voor.

Mag ik uit nieuwsgierigheid eigenlijk vragen of je destijds toen je verliefd werd op je huidige vrouw ook overwogen hebt om jullie toekomst in België uit te bouwen? En waarom je uiteindelijk voor Noorwegen gekozen hebt? Nu goed, ik vermoed dat ik zelf al een deel van het antwoord gegeven heb misschien. 😅
 
Mag ik uit nieuwsgierigheid eigenlijk vragen of je destijds toen je verliefd werd op je huidige vrouw ook overwogen hebt om jullie toekomst in België uit te bouwen? En waarom je uiteindelijk voor Noorwegen gekozen hebt? Nu goed, ik vermoed dat ik zelf al een deel van het antwoord gegeven heb misschien. 😅
Beter werkomstandigheden en minder carrierekansen voor haar waren daar de grootste factors
 
Duitsland

E-S5C3hX0AYwWjP


Germany: today's INSA poll shows the largest lead of the centre-left SPD (S&D) over the centre-right alliance CDU/CSU (EPP) in any poll since July 2001. The five-point lead comes less than one month ahead of the national parliament election on 26 September.

Historic comparison: Satisfaction with centre-right CDU/CSU (EPP) chancellor (head of government) candidate Kohl 1998: 42% Stoiber 2002: 44% Merkel 2005: 57% Merkel 2009: 68% Merkel 2013: 71% Merkel 2017: 64% Laschet 2021: 20%

Germany: INSA poll shows new historic record low for centre-right alliance CDU/CSU (EPP) of only 20%. CDU and CSU were founded in 1949. CDU is the party of the outgoing head of government and European Council member Angela Merkel.

Noorwegen

E-BNjmiXIAM-AM7


A left-wing surge is happening in Norway. Environment, social inequality and healthcare are according to voters the most important issues Ap+SV+Sp (Ap's dream coalition) lacks a majority in this poll. R or MDG are needed for a majority. But it will be hard to unite these with Sp

Roemenie

E9-CvLjXIAAg96Z


after falling to 29% in last year's national parliament election, the centre-left Social Democratic Party (PSD-S&D) has recovered to 34% in our polling average. Governing centre-right National Liberal Party (PNL-EPP) declines to 23%.

Ik dacht ook dat AUR (ECR) en PSD al een niet-officiele alliantie hadden, gezien PSD behoorlijk pro-Russisch en sociaal conservatief is.

E9qnX1PXEAgk6dF


Kroatie: in the latest Ipsos poll, the green-left Možemo (~G/EFA) reaches a new record high of 18.2%, polling ahead of the centre-left SDP (S&D) and behind the centre-right HDZ (EPP). In May, the Možemo candidate won the mayoral election in Zagreb, the country’s capital.
 
Waar staan Rodt en SV voor. Waarin verschillen ze? En hoe komt het dat ze in de peilingen stijgen, vooral in Oslo dan?
Rødt is anti-europa, net als SV. Terug erfenis belasting, meer belastingen voor mensen die 'veel verdienen' ( aka boven de mediaan) Maar waarin die twee exact verschillen weet ik eigenlijk niet. Ik kan niet stemmen in de nationale verkiezingen dus ik zet me niet echt neer om de programma's uit te pluizen.
 
Rødt is anti-europa, net als SV. Terug erfenis belasting, meer belastingen voor mensen die 'veel verdienen' ( aka boven de mediaan) Maar waarin die twee exact verschillen weet ik eigenlijk niet. Ik kan niet stemmen in de nationale verkiezingen dus ik zet me niet echt neer om de programma's uit te pluizen.
Waarom mag jij daar niet stemmen ?
 
Omdat ik geen Noor ben? :unsure: Ik stem in de belgische federale verkiezingen en de europese.
Ah, ik had gedacht dat je eventueel uzelf al genaturaliseerd had of een dubbele nationaliteit had aangevraagd.
Het is nu niet alsof je daar aan het toeristen bent hé. Uw leven is of lijkt op dit moment eerder Noorwegen te zijn.
 
Ah, ik had gedacht dat je eventueel uzelf al genaturaliseerd had of een dubbele nationaliteit had aangevraagd.
Het is nu niet alsof je daar aan het toeristen bent hé. Uw leven is of lijkt op dit moment eerder Noorwegen te zijn.
Behalve de nationale verkiezingen mis ik weinig tot niks dus het is vooral een kwestie van de papieren en de testen eens doen. Dat is zoals mijn kinderen belg maken.. de papieren liggen hier al een dik jaar maar ik moet eens een afspraak maken om daar een stempel op te laten zetten.

Het maakt in praktijk allemaal weinig uit dus het komt er niet van
 
E-8-tvQWEAAiOZ0


Leuke poll voor de communisten in Rusland... Al vrees ik een beetje voor dat het verkiezingssysteem hen niet echt ligt, dat 25% nog te weinig is, en door de vele satellietpartijen van Putin. Zelfs de commies zijn dat enigszins, maar samen met Yabloko toch het minst met onenigheid in de partij zelf. Mochten de communisten terug aan de macht komen in Rusland, zou er in alle eerlijkheid ook niet veel veranderen. Het is een linksnationalistisch regime, en qua buitenlandse politiek denk ik wel dat ze Putin zullen volgen. Verder heeft de sociaalconservatieve of traditionele fractie nog te veel macht.

Maar toch zou het al een heel leuk signaal zijn mocht Putin dit inderdaad effectief zo slecht doen. Zelfs met zo een resultaat zal dit eerder een pyrrhusoverwinning voor Putin zijn. Van 53 naar 29% is erg pijnlijk, en toont aan dat de oppositie in het land op elk mogelijke manier echt wel zijn werk doet. [Yabloko zou net wel ook de Duma halen, en dat zou voor het eerst in 10-15 jaar lang zijn, maar pokem0ng zei altijd dat ook zij een Putinsatelliet waren, maar andere bronnen zeggen van niet].

Mocht ik Rus zijn, zou ik duidelijk voor de communisten stemmen, zeker met zo een peiling. Mocht de peiling uitkomen, zelfs beste resultaat sinds hun oprichting (toen als opvolger van de Communistische Partij van de USSR). In 1999 haalden ze bijna 25%, beter dan toen zal moeilijk zijn want er was geen Putinmachine toen, en eind jaren '90 was er wel een dreiging van een communistische overname. Uiteindelijk is dat dan Putin geworden, via een staatsgreep toen waarbij Yeltsin (zelf ook niet zo een goed figuur) opzij werd gezet. In '97 zijn de verkiezingen niet fair verlopen. Dat hebben Amerikanen zelfs toegegeven, normaal hadden de communisten toen de presidentsverkiezingen gewonnen.

Ik denk wanneer dat Putin sterft of opzij wordt gezet, de dreiging van een communistische overname terug zal keren, maar de onvrede onder Putin neemt ook enorm toe. Blijkbaar werkt de campagne van Navalny en anderen wel een beetje.
 
Uitslag in Noorwegen ( voorlopig maar +/ compleet)

Arbeiderpartiet (48) --> 48
Høyre (45) --> 36 (-9)
Fremskrittspartiet (26) --> 21 (-5)
Senterpartiet[1] (20) --> 28 (+8)
Sosialistisk Venstreparti (11) --> 13 (+2)
Venstre (8) --> 8
Kristelig Folkeparti (8) --> 3 (-5 haalt de kiesdrempel niet)
Miljøpartiet De Grønne (1) --> 3 (+2 haalt de kiesdrempel niet)
Rødt (1) --> 8 (+7)
Partiløs politiker[2] (1)
Pasient Fokus --> 1 ( nieuwe partij)

De coalitie is normaal gezien AP + SP + SV. Het spannende was of V, Krf, Rødt en MDG de kiesdrempel zouden halen. Drempel ligt op 4% en het resultaat is R 4,69% - V 4,48% - MDG 3,84% - Krf 3,81%

Rødt is de eerste nieuwe partij die de kiesdrempel haalt sinds die ingevoerd is. Krf is op een gestaag traject naar de bodem. Verrassend imo dat MDG de kiesdrempel niet haalt. Alsook in de drie grote steden Oslo, Bergen en Trondheim haalt MDG + SV + Rødt ( aka extreem/radicaal links ) respectievelijk 30/23/22 % wat nog leuk gaat worden bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen ..
 
Uitslag in Noorwegen ( voorlopig maar +/ compleet)

Arbeiderpartiet (48) --> 48
Høyre (45) --> 36 (-9)
Fremskrittspartiet (26) --> 21 (-5)
Senterpartiet[1] (20) --> 28 (+8)
Sosialistisk Venstreparti (11) --> 13 (+2)
Venstre (8) --> 8
Kristelig Folkeparti (8) --> 3 (-5 haalt de kiesdrempel niet)
Miljøpartiet De Grønne (1) --> 3 (+2 haalt de kiesdrempel niet)
Rødt (1) --> 8 (+7)
Partiløs politiker[2] (1)
Pasient Fokus --> 1 ( nieuwe partij)

De coalitie is normaal gezien AP + SP + SV. Het spannende was of V, Krf, Rødt en MDG de kiesdrempel zouden halen. Drempel ligt op 4% en het resultaat is R 4,69% - V 4,48% - MDG 3,84% - Krf 3,81%

Rødt is de eerste nieuwe partij die de kiesdrempel haalt sinds die ingevoerd is. Krf is op een gestaag traject naar de bodem. Verrassend imo dat MDG de kiesdrempel niet haalt. Alsook in de drie grote steden Oslo, Bergen en Trondheim haalt MDG + SV + Rødt ( aka extreem/radicaal links ) respectievelijk 30/23/22 % wat nog leuk gaat worden bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen ..
Wat me eigenlijk opvalt is dat verkiezingen in Scandinavië hier totaal nooit in het nieuws lijken te komen.
 
Wat me eigenlijk opvalt is dat verkiezingen in Scandinavië hier totaal nooit in het nieuws lijken te komen.
Het is niet echt spannend natuurlijk. Ze spreken op voorhand de coalitie af en hopen dan dat ze die kunnen uitvoeren en als dat het geval is dan gebeurt dat ook. Ik vermoed dat ze over een paar weken good to go zijn.
 
E_q2EZUXEAMZtOd


Eerste voorlopige resultaat uit Rusland. Als deze trend aanhoudt, beste resultaat in parlement voor de Communistische Partij sinds hun ontstaan in 1993 als voortzetter van de partij die de USSR domineerde.
 
E_1idGmVQAgy9rq


Verkiezingen zijn er zondag. Maar de laatste peilingen blijven voor het afslachtingsscenario van CDU gaan. Extreemrechts lijkt Saxony dan te winnen, en Bavaria zoals vanouds af aan de meer conservatieve CSU.

E_1M17aVgBUGfde


Vier facties doen het goed in Chili. Extreemlinks, centrumrechts (hoewel ze enorm gefaald hebben als je Chileense politiek volgt), centrumlinks, en extreemrechts met J.A. Kast.

De tweede rondes

E_1NRjoVQBURGl1


E_1NNVwVkBIX-CO


E_1NKU5VIAcSkGa


Andere peiling.

E_ubZEcXEAc7Dz2


E_ubhRcXEAIr1va


E_ubuV1WYAc5pLs


Maar Sichel vs Boric gaat spannender worden, deze peiling onderschat Sichel tegenover de andere. En peilingen in Chili is met een korrel zout te nemen ook.

E-2fIgcWEAI1jfr


In Colombia volgende jaren, ook daar wordt het spannend!

E_7gZs6UUAE7jd3


En Bolsonaro moet atm zelfs vechten voor uberhaupt een 2e ronde af te dwingen. Ook hier volgend jaar verkiezingen.

E-pNqSpWQAID11z


En ook in Mexico is Morena populairder dan ooit.
 
Laatst bewerkt:
FAYu946VgAgEfxd


Le Pen's bocht naar centrumrechts, wordt haar niet in dank afgenomen. Zemmour moet zijn kandidatuur nog officieel maken, maar komt nu al in de buurt. Gezien hij als extremer wordt gezien dan Le Pen, lijkt zijn kans om te winnen in de tweede ronde klein.

In dit scenario wordt LR verder gedegradeerd tot bijna een non-factor door de bocht van Le Pen en doordat het Macron-gezinde centrumrechts op Macron stemt. En ook de sociaaldemocraten flirten met relevantie, gezien Hidalgo hun grootste kopstuk is als burgemeester van Parijs.

Zemmour beschouwt zichzelf tussen gaullisme en bonapartisme, een verdediger van de grandeur van de Franse natiestaat van weleer. Als populaire talkshowgast lokt Zemmour vanwege zijn scherpe debatstijl en anti-islamitische discours vaak en graag felle reacties uit.

Éric Zemmour werd in 2011 veroordeeld wegens aanzetten tot rassendiscriminatie.[1] Toen hij in 2013 samen met 343 andere Franse prominenten het manifest "Touche pas à ma pute" ("Raak niet aan mijn hoer") ondertekende, een petitie tegen een wetsvoorstel om prostituanten te beboeten, haalde hij zich de woede van de feministen op de hals.

In 2014 verscheen van hem Le Suicide français, een politiek pamflet waarvan intussen in Frankrijk al meer dan 500.000 exemplaren zijn verkocht. In dit essay haalt Éric Zemmour uit naar het Angelsaksische neoliberalisme, de Europese Unie en het links-progressieve multiculturalisme en de moslimmigratie. Deze hebben volgens hem onder het mom van tolerantie het traditionele Frankrijk en de vrijheid van het individu doelbewust kapotgemaakt

Over Zemmour

FAYvOdxUcAInbw2


Verdeeldheid bij de groenen ook. Verdeeldheid in heel Frans links trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Zemmour beschouwt zichzelf tussen gaullisme en bonapartisme, een verdediger van de grandeur van de Franse natiestaat van weleer.
Kan iemand mij uitleggen wat een bonapartisme anno 2021 inhoudt? Of is dat gewoon een betekenisloze verwijzing naar die zogenaamde grandeur van de Franse natiestaat onder de twee Napoleons?
 
Kan iemand mij uitleggen wat een bonapartisme anno 2021 inhoudt? Of is dat gewoon een betekenisloze verwijzing naar die zogenaamde grandeur van de Franse natiestaat onder de twee Napoleons?
Het lijkt mij vooral te gaan over het herstellen van de eer van het huis Bonaparte en terug te gaan naar de macht van weleer.
 
Uitslag in Noorwegen ( voorlopig maar +/ compleet)

Arbeiderpartiet (48) --> 48
Høyre (45) --> 36 (-9)
Fremskrittspartiet (26) --> 21 (-5)
Senterpartiet[1] (20) --> 28 (+8)
Sosialistisk Venstreparti (11) --> 13 (+2)
Venstre (8) --> 8
Kristelig Folkeparti (8) --> 3 (-5 haalt de kiesdrempel niet)
Miljøpartiet De Grønne (1) --> 3 (+2 haalt de kiesdrempel niet)
Rødt (1) --> 8 (+7)
Partiløs politiker[2] (1)
Pasient Fokus --> 1 ( nieuwe partij)

De coalitie is normaal gezien AP + SP + SV. Het spannende was of V, Krf, Rødt en MDG de kiesdrempel zouden halen. Drempel ligt op 4% en het resultaat is R 4,69% - V 4,48% - MDG 3,84% - Krf 3,81%

Rødt is de eerste nieuwe partij die de kiesdrempel haalt sinds die ingevoerd is. Krf is op een gestaag traject naar de bodem. Verrassend imo dat MDG de kiesdrempel niet haalt. Alsook in de drie grote steden Oslo, Bergen en Trondheim haalt MDG + SV + Rødt ( aka extreem/radicaal links ) respectievelijk 30/23/22 % wat nog leuk gaat worden bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen ..
Ik ga mezelf quoten want SV heeft net de 'pre onderhandelingstafel' verlaten, waarschijnlijk een AP + SP minderheidsregering nu.
 
Terug
Bovenaan