Buitenlands voetbal 2022-2023 / Eredivisie / Ligue 1 / Bundesliga / Serie A / …

Waarom fluit die penalty ? Hooggeheven voet ? Raakt toch proper de bal en Simons gaat met zijn hoofd richting voet (gebukt dan nog) en niet andersom.

Toch een vuistslag erbij van die PSV speler in het tumult nadien. Sterk bezig in NL
Als ge die foto hierboven ziet is er toch geen enkele twijfel dat dit penalty is?
 
Als ge die foto hierboven ziet is er toch geen enkele twijfel dat dit penalty is?
Ge moet geen stilstaande beelden bekijken. Dat geeft zeer vaak een fout beeld van de actie.

Die verdediger speelt heel zuiver de bal, en natuurlijk moet dat been ook weer naar beneden komen. Hij raakt hem ook nie vol en Simons bukt zich ipv al springend naar die bal te gaan
 
Zelf met de beelden is dit altijd gevaarlijk spel. Je gaat daar geen bal halen met je voeten. Dit is op hoofdhoogte met gestrekt been. Snap zelf niet dat er daar discussie over is. En gelukkig raakt hij hem niet vol want anders is dat mogelijks einde carrière.

Xavi Simons overdrijft idd enorm en dat hoeft ook niet maar dat staat los van het gevaarlijke spel van die verdediger
 
Had zelfs geen beelden gezien en vroeg net aan ne collega wat psv gemaakt had. Moest als ajax fan ook lachen met die penalty, uitgestrekt been in de 16 zei hem. Net zoals hierboven zei ik ook “mmm uitgestrekt been wordt bijna altijd aanzien als gevaarlijk spel dus fout = penal in dit geval” :unsure:
 
Match herspelen? Dit is in minuut 94. In zulke zaken zou de voetbalbond toch echt gewoon moeten kunnen ingrijpen en de scheidsrechter achteraf overrulen. 3-2 voor Juve, klaar.
 
Vind ik eigenlijk niet. Hoe schandalig het ook is. Want waar leg je de grens wanneer de bond nog mag ingrijpen? Bij hoeveel tijd te spelen, bij welke score,...?

Ik snap niet je post niet. De context is toch duidelijk gespecifieerd? Het gaat om de laatste minuut van een wedstrijd waarbij de beslissing een impact heeft op de puntenuitkomst, en waarbij de beslissing niet gecontesteerd wordt wegens interpretatieverschillen maar wegens een falend gebruik van de technologische hulpmiddelen.

Had de lijnrechter overigens gevlagd bij de situatie of niet?
 
Ik snap niet je post niet. De context is toch duidelijk gespecifieerd? Het gaat om de laatste minuut van een wedstrijd waarbij de beslissing een impact heeft op de puntenuitkomst, en waarbij de beslissing niet gecontesteerd wordt wegens interpretatieverschillen maar wegens een falend gebruik van de technologische hulpmiddelen.

Had de lijnrechter overigens gevlagd bij de situatie of niet?
Ik bedoel dat je die regel dan op papier gaat moeten vastleggen en dat die regel gewoon heel moeilijk toe te passen valt. Straks gebeurt het 1 minuut voor het einde en dan? Het is gewoon heel uitzonderlijk en het is balen voor de benadeelde ploeg, maar je kunt het gewoon moeilijk terugdraaien.
 
Ik bedoel dat je die regel dan op papier gaat moeten vastleggen en dat die regel gewoon heel moeilijk toe te passen valt. Straks gebeurt het 1 minuut voor het einde en dan? Het is gewoon heel uitzonderlijk en het is balen voor de benadeelde ploeg, maar je kunt het gewoon moeilijk terugdraaien.

In dat geval herspeel je de match :)
Zoals volgens de regels waarbij een scheidsrechterlijke dwaling een impact heeft op de uitkomst van de wedstrijd, zie bv Virton - Beerschot uit 2020.
 
In dat geval herspeel je de match :)
Zoals volgens de regels waarbij een scheidsrechterlijke dwaling een impact heeft op de uitkomst van de wedstrijd, zie bv Virton - Beerschot uit 2020.
Mij lijkt het gewoon niet haalbaar/realistisch, maar we verschillen daarin van mening en dat mag he ;).
 
Waarom blijft Modeste nu altijd de voorkeur krijgen? 1 goal op 7 matchen is toch gewoon veel te weinig voor een spits bij Dortmund. Zeker van een 34-jarige van wie je goals verwacht.
Adeyemi is net terug uit blessure, bon, maar ik zou Moukoko wat speelkansen gunnen.


(karma kennende, scoort Modeste zo dadelijk 3x om mijn tegendeel te bewijzen.)
 
Bayern 25m betaald om Nagelsmann naar Beieren te halen, deze zomer nog eens extra geïnvesteerd in versterkingen voor 'zijn' systeem en nu slechts 12 op 21 en al 4 competitiewedstrijden op rij niet gewonnen. Zeer matig.
 
Ik bedoel dat je die regel dan op papier gaat moeten vastleggen en dat die regel gewoon heel moeilijk toe te passen valt. Straks gebeurt het 1 minuut voor het einde en dan? Het is gewoon heel uitzonderlijk en het is balen voor de benadeelde ploeg, maar je kunt het gewoon moeilijk terugdraaien.
Dus je kan een foute beslissing nooit terugdraaien in het voetbal of daar tegen in beroep gaan? Is dat wat jij hier zegt?

Zelfs al geeft de scheidsrechter zonder enige reden alle spelers rood en geeft hij zomaar 11 penalties uit het 'niets'?
Dan kan de scheid geschorst worden maar blijft die 11-0 gewoon op het bord staan?
 
Dus je kan een foute beslissing nooit terugdraaien in het voetbal of daar tegen in beroep gaan? Is dat wat jij hier zegt?

Zelfs al geeft de scheidsrechter zonder enige reden alle spelers rood en geeft hij zomaar 11 penalties uit het 'niets'?
Dan kan de scheid geschorst worden maar blijft die 11-0 gewoon op het bord staan?
Het is gewoon heel uitzonderlijk en het is balen voor de benadeelde ploeg, maar je kunt het gewoon moeilijk terugdraaien.

Dit is zowat het meest frustrerende hier op het forum.

st,small,507x507-pad,600x600,f8f8f8.jpg


Er staat dus letterlijk dat het moeilijk is. Niet dat je het nooit kan terugdraaien. Dat is hier effectief paar seizoen geleden zelfs gebeurd.
 
Ja je hebt gelijk, maar dat is ook lastig en inderdaad soms frustrerend op een (tekst)forum. :tongue:

Het aantal keer dat iemand van mijn post 'helemaal iets anders maakt' dan wat ik neergeschreven heb, een post anders leest / interpreteert, of hier en daar een woordje vergeet te lezen, kan ik echt niet op 10 handen meer tellen. :biglaugh:

En inderdaad, omgekeerd doe ik dat zelf dus ook wel eens / bezondig ik mij er ook aan. :frown:
 
Dus je kan een foute beslissing nooit terugdraaien in het voetbal of daar tegen in beroep gaan? Is dat wat jij hier zegt?

Zelfs al geeft de scheidsrechter zonder enige reden alle spelers rood en geeft hij zomaar 11 penalties uit het 'niets'?
Dan kan de scheid geschorst worden maar blijft die 11-0 gewoon op het bord staan?
@Lode16 heeft al geantwoord, maar met zoveel rode kaarten is het sowieso een forfaitscore :unsure: .
 
Terug
Bovenaan