Boekenclub: Inschrijvingsthread

Hoe wil je deelnemen aan de boekenclub?


  • Totaal aantal stemmers
    20

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE

In de poll kan je aangeven hoe je wenst deel te nemen aan de boekenclub. Uit de groep die stemt voor "Ik wil meelezen en 3 boeken nomineren" zullen we willekeurig een naam trekken. Die user krijgt dan de primeur.

Bij nader inzien gaat het met de usergroep die we momenteel hebben misschien toch moeilijk zijn om veel interactie te hebben in een discussie als we de lezers over verschillende boeken binnen één thema verspreiden. Ik stel daarom voor dat we toch gezamenlijk hetzelfde boek lezen? Best zorgen we er dan wel voor dat het boeken zijn die goed beschikbaar en niet te dik zijn, om het laagdrempelig te houden.

Qua timeline kunnen we het volgende doen (maar hier kan aan worden gesleuteld):
  • Deze poll kan worden ingevuld tot en met zaterdag 1 april.
  • Zondag 2 april loten we willekeurig een user die als eerste een thema/boeken mag uitkiezen.
  • Die user heeft tot en met vrijdag 7 april de tijd om een thread te starten met de 3 boeken naar keuze in een poll.
  • Andere users kunnen tot en met zondag 9 april in de poll aangeven welk boek ze willen lezen.
  • In de week van 8 mei starten we de discussiethread.
Wanneer de volgende loting plaats vindt, zal voor een groot stuk afhangen van feedback na de eerste doorloop.
 
@Général Zantas mag als eerste 3 boeken nomineren. :)

Screenshot_20230402-074512.png
 
Nu het concept al wat meer gekend is, zijn er eventueel nog mensen die 3 boeken willen nomineren voor de boeken club?

Laat het hier zeker weten indien je interesse hebt!
 
Is het niet leuker (voor jezelf) als je een boek kiest dat je zelf ook nog niet gelezen hebt?

Ik ga het ook eens bekijken maar mijn boeken kennis is atm nogal redelijk beperkt.
Oh, ik had zelfs nog niet direct het idee dat dit de bedoeling was. :unsure: Ik denk te veel aan het muziekgedeelte, waarin een album wordt gekozen dat men wél kent en het de bedoeling is dat de anderen ernaar luisteren.

Ik zal eens denken. Nu, momenteel geraak ik echter sowieso niet bij een bib omdat ik al 7 dagen ziek ben.
 
Oh, ik had zelfs nog niet direct het idee dat dit de bedoeling was. :unsure: Ik denk te veel aan het muziekgedeelte, waarin een album wordt gekozen dat men wél kent en het de bedoeling is dat de anderen ernaar luisteren.

Ik zal eens denken. Nu, momenteel geraak ik echter sowieso niet bij een bib omdat ik al 7 dagen ziek ben.
Je mag ook 3 boeken kiezen die je al gelezen hebt hoor, als je dat gemakkelijker vindt. Is aan de persoon zelf om te beslissen.
Ik vond het leuk om boeken uit mijn "To Read" lijstje te gebruiken zodat ik zelf wat meer gepusht werd om deze eindelijk eens te lezen :p .
 
Terug
Bovenaan