Play4 Blind gekocht 2024

Weer die glazen deur in een ander formaat die er in elke aflevering bij komt zien, weer dezelfde tafel, weer dezelfde soort stoelen, keuken...
Ik vraag mij eigenlijk af wat die interieur stylers dan bij komen kijken? Ok ja, de zetel was een beetje out of the box naar IKEA normen...ook die basic tapijtmat die ook in't groot gewoon in den IKEA te bewonderen is...trouwens die vorige keuken dat er in stond en de nieuwe buiten dat de witte plaat naar roze is veranderd ? Zie ik weinig tot geen verschil.

Ik dacht ook in het begin oh nee, ze gaan zich weer aanstellen met de grote van dat huis. Maar ik denk echt dat hij gewoon overrompeld was en blijkbaar van 'simpele' komaf komt - al heb ik moeite omdat te geloven. Het is ook wel zo wat ze zeiden, we hebben niet veel spullen van zichzelf dus overbodige ruimte... ik kan me daar nog wel ergens in vinden. Plus een paar euro's minder en dezelfde grond en ze hadden met dat geld voor die overbodige kamers bv een heel schone reis kunnen maken.

Naarmate het einde begon ik hem eigenlijk nog wel te apprecieren. Hij heeft zo van die scherpe opmerkingen en dat plagerig gedrag naar zijn vriendinnetje ach, het heeft nog wel iets. Wat betreft die beestenboel daar op het einde, totaal onnodig om zich in die financiën te moeien. We hebben hem dan vervloekt voor het feit dat het De Pinte moest zijn maar de volgende vrouw is eigenlijk ook geen haar beter met haar Leuven.
 
Groot huis is leuk en mooi, maar zorgt ook wel voor een pak extra kosten. Heel die boel verwarmen, meer onderhoud aan, iedere week heel dat kot kuisen, ze hebben dan nog eens die beesten erbij. Op de duur ben je slaaf van die hoop stenen.
 
Gemiste kans om die staander in de vorm van Pascal Braeckman te sculpteren idd.
Zou te veel plaats innemen.

Ik vond het wel raar dat ze van die kerel in de Pinte zou verschoten zijn, dat hij de reactie van zijn vriendin op de tuin zo belangrijk vond. Die geeft zijn "droom" om in De Pinte te wonen op voor haar tuin hé, dus dan is dat wel belangrijk.

Het is ook wel raar dat ze zo'n huis voor dat budget vinden in een buurgemeente van De Pinte, maar dan helemaal niks in De Pinte zelf. (ik ken de markt daar wel niet, dus ja)
 
Gans die keuken er uit gooien om een exacte kopie te plaatsen met andere fronten :rofl:
Wist onmiddellijk dat Dovy er wel zijn stempel zou willen opdrukken. De nieuwe keuken is wel luxueuzer. Ze hebben toestellen van Miele gekregen en allemaal schuiflades. De originele keuken was typisch een goedkope sleutel op de deurkeuken met goedkope Aziatische toestellen en gewone kastruimtes.
De originele keuken zou ook verkocht geweest zijn. Als je extra budget krijgt met de verkoop en een sponsercadeautje van Dovy, why not?
 
Zou te veel plaats innemen.

Ik vond het wel raar dat ze van die kerel in de Pinte zou verschoten zijn, dat hij de reactie van zijn vriendin op de tuin zo belangrijk vond. Die geeft zijn "droom" om in De Pinte te wonen op voor haar tuin hé, dus dan is dat wel belangrijk.

Het is ook wel raar dat ze zo'n huis voor dat budget vinden in een buurgemeente van De Pinte, maar dan helemaal niks in De Pinte zelf. (ik ken de markt daar wel niet, dus ja)

Redelijk wat verschil tussen de buurgemeentes hier ja. De Pinte en vooral Latem zijn zeer duur, Nazareth is duidelijk wat schappelijker.
 
...
Het is ook wel raar dat ze zo'n huis voor dat budget vinden in een buurgemeente van De Pinte, maar dan helemaal niks in De Pinte zelf. (ik ken de markt daar wel niet, dus ja)
Daar worden wel vaker vreemde sprongen in gemaakt (die ze zeker kunnen uitleggen als verkopers).
Toen ik op zoek was naar een huis (10jaar geleden) huizen gaan kijken op 500m van elkaar waar een grens naar deelgemente tussenlag. Zelfde budget voor een afgewerkt huis en één waar gerenoveerd moest worden (elektriciteit, dak, glas, waarschijnlijk verwarming,...), ongeveer evenveel oppervlakte, zelfde stijl... Verklaring van het verschil was "hier woon je echt in de stad, en niet in een deelgemeente". Als er mensen in die mentaliteit willen meegaan, leuk voor de verkoper dan zeker (ze zeiden thuis vaak: "je moet maar 1 zot vinden").
 
ja, da's wel zo'n oud gezegde: "de waarde is wat de zot ervoor wilt geven"

blijkt dan ook weer te kloppen.
 
In Wilrijk bv zit je aan de ene kant van de A12 aan 1200 euro/m2 grondwaarde (park den brandt) en ga je 900m wandelafstand naar de andere kant (kiel) zit je aan minder dan de helft.

Dus ik vermoed dat dit bij andere gemeentes ook vaak voorkomt.
 
Allee, Christophe toont een moodboard dat naar eigen zeggen saai is, om dan het zijne te tonen dat er exact hetzelfde uitziet.

Nu ben ik es curieus wat ze met dat huis in Gent gaan doen. Imo is 130k veel te weinig om dat volledig op orde te zetten (daar gaan we weer). Minder dan in Hasselt, voor een grote woning in dezelfde staat. Het dak alleen al...Wel een tof huis, ik vraag me af waar het ligt want precies toch mooie grond.
 
Soms denk ik dat ze in dat programma extra hun best doen om te hameren (hehe) op wat allemaal niet kan en moeilijk zal zijn. Alsof ze een subliminale insteek willen geven dat mensen wennen aan veel kleiner wonen (voor veel geld wel natuurlijk) en grote renovaties normaal vinden (ipv het klassiekere efkes opfrissen). Alles wat men eigenlijk wil doorpushen voor het wonen van de toekomst. Tuin? Probeer een lapje van 2m op 2m goed te vinden. Veel licht? Artificieel kan dat ook. Een extra kamer voor een hobby of spelen? Kijk, we hebben een hoek van de living die kan transformeren. Daar is absoluut niets mis mee, maar de klassieke droom van velen voor hun eigen huis proberen ze hier wel vaak om te vormen. (Wat, ik herhaal, niet fout is, er zijn veel huizen waar je met wat visie echt veel mee kan! Alleen kan Blind Gekocht wel meer met het budget dan een koper
op zichzelf)
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Soms denk ik dat ze in dat programma extra hun best doen om te hameren (hehe) op wat allemaal niet kan en moeilijk zal zijn. Alsof ze een subliminale insteek willen geven dat mensen wennen aan veel kleiner wonen (voor veel geld wel natuurlijk) en grote renovaties normaal vinden (ipv het klassiekere efkes opfrissen). Alles wat men eigenlijk wil doorpushen voor het wonen van de toekomst. Tuin? Probeer een lapje van 2m op 2m goed te vinden. Veel licht? Artificieel kan dat ook. Een extra kamer voor een hobby of spelen? Kijk, we hebben een hoek van de living die kan transformeren. Daar is absoluut niets mis mee, maar de klassieke droom van velen voor hun eigen huis proberen ze hier wel vaak om te vormen. (Wat, ik herhaal, niet fout is, er zijn veel huizen waar je met wat visie echt veel mee kan! Alleen kan Blind Gekocht wel meer met het budget dan een koper
op zichzelf)
Hoh, door vervolgens renovaties aan de helft van de prijs te doen, is het dan toch heel erg subliminaal ...
 
Vind wel zo ‘ja die moodboard was saai, ik steek daar pit in’ eigenlijk niet echt gepast. Als uw smaak greige is, dan is dat nu eenmaal zo. Kan wel zijn dat het dan goed meevalt met meer kleur maar als klant kies ik wat ik mooi vind en moet de inrichtende macht zich daar toch aan houden?
 
De toon in de thread gaan we niet laten omslaan naar vitten op het kiezen van holebi-kandidaten.
Toen hij op den tablet de tafel aan het kiezen was. Had ik ze al aangeduid de welke het zou worden, uiteraard jawel die zelfde bamboe tafel. Gelukkig eens niet dezelfde stijl van deuren dat was eens een verfrissing.

Natuurlijk moeten ze er weer een gay koppel erbij halen. Want ja tegenwoordig kan een programma niet meer zonder. Op zich niets tegen dat koppel maar ik had dan liever een koppel gezien of gezin dat echt de hulp nodig had zoals vorig jaar op het einde
 
1 per seizoen is anders een mooie afspiegeling van onze maatschappij waar toch wel zo'n 20% van de bevolking onder de LGBTQI gemeenschap valt:tongue:
 
Vind wel zo ‘ja die moodboard was saai, ik steek daar pit in’ eigenlijk niet echt gepast. Als uw smaak greige is, dan is dat nu eenmaal zo. Kan wel zijn dat het dan goed meevalt met meer kleur maar als klant kies ik wat ik mooi vind en moet de inrichtende macht zich daar toch aan houden?
+1 voor het gebruik van de term "inrichtende macht" in deze context.
 
Vind wel zo ‘ja die moodboard was saai, ik steek daar pit in’ eigenlijk niet echt gepast. Als uw smaak greige is, dan is dat nu eenmaal zo. Kan wel zijn dat het dan goed meevalt met meer kleur maar als klant kies ik wat ik mooi vind en moet de inrichtende macht zich daar toch aan houden?
Ik vind dat ook nogal ongepast altijd. Die neutrale tinten is nu eenmaal iets wat best veel mensen graag hebben, momenteel. Kan over x aantal jaar weer volledig anders zijn. Ik vond het huis in Leuven uiteindelijk best leuk maar die gelen overloop was toch echt wel randje randje imo.

Maar goed, als dat het enige probleem is: een klein likje verf is snel gezet.
Toen hij op den tablet de tafel aan het kiezen was. Had ik ze al aangeduid de welke het zou worden, uiteraard jawel die zelfde bamboe tafel. Gelukkig eens niet dezelfde stijl van deuren dat was eens een verfrissing.

Natuurlijk moeten ze er weer een gay koppel erbij halen. Want ja tegenwoordig kan een programma niet meer zonder. Op zich niets tegen dat koppel maar ik had dan liever een koppel gezien of gezin dat echt de hulp nodig had zoals vorig jaar op het einde
1 LGBTQ koppel per seizoen is ergens toch niet meer dan logisch? :unsure: Als 50% van de koppels plots LGBTQ zijn dan klopt het niet meer met het beeld van de maatschappij maar nu?

Ik snap het sentiment wel dat je liever een gezin ziet die het écht nodig hebben in plaats van een koppel dromers die voor een klein budget graag een kleine theaterzaal willen maar op een paar uitzonderingen na heeft eerlijkheidshalve geen enkele kandidaat het écht nodig. In 90% van de gevallen gaat het over dromers die gewoon veel meer willen dan hun budget toelaat. Dat koppel uit de Pinte daar heb ik bv ook niet bepaald veel sympathie voor.

Het project in Leuven vond ik bv wel een mooi project. Dat is iemand die gewoon dichter wou wonen bij de plaats waar het grootste deel van haar leven zich af speelt zonder daar zotte eisen bij te hebben en daar wel een okish budget voor had maar gewoon zelf niet de handvaten om zelf eventueel een aantal verbouwingen te doen.
Dat is iets helemaal anders dan van die jonge koppels die én in specifiek 1 van in totaal 5 straten willen wonen en daar dan ook nog nen hele waslijst aan compleet belachelijke/onrealistische zaken bijvragen met een budget waarmee ze met moeite gelijk welk huis in hun zoekregio kunnen betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Inv
Ik vond het huis in Leuven uiteindelijk best leuk maar die gelen overloop was toch echt wel randje randje imo.
Die gele overloop en wc was er gewoon los over. Wel slechte reclame als je op tv laat zien dat je gewoon niets rekening houdt met de wensen van uw klant. Maar inderdaad, verven is snel gedaan.

En hadden ze nu echt geen andere plek kunnen vinden voor de wasmachine? De overloop is toch de laatste plek waar je zoiets wilt. Altijd wat rommel in de buurt van een wasmachine en als dat ding staat te draaien kan je in het hele huis meegenieten van het lawaai.
 
Terug
Bovenaan