Blind gekocht 2024

Ik vond de witte ramen in die gevel een verkeerde keuze. Zijn repetitiekot zal overlast geven in de gehele woning als ze geen muren als afscheiding voor de gang voorzien. Ik zie zijn band nog naar de garage verhuizen. Verder toch nog wel wat kosten gezien
Ik vind de inrichting tot nu toe in de meeste huizen wel heel basic precies?
Dat vind ik nu ook. Ik vond dat Bart en die pastelmie dan toch originelere ideeën hadden en panden opleverden waarvan je zag dat ze door een interieurarchitect gedaan waren. Nu is de vibe 'allee...properkes'.

Wel gezien dat ze kandidaten zoeken voor een volgend seizoen. Ik hoop toch dat ze de format bijschaven en wat nieuwe gezichten zoeken.

Wat vinden die (interieur)architecten toch altijd zo'n probleem aan een badkamer op het gelijkvloers?
Wij gaan binnenkort (ver)bouwen en gaan ook een badkamer op het gelijkvloers voorzien (+ 1 op het verdiep) omdat het de bedoeling is om de rest van ons leven in dat huis te blijven wonen.

Wat vinden die (interieur)architecten toch altijd zo'n probleem aan een badkamer op het gelijkvloers?
Wij gaan binnenkort (ver)bouwen en gaan ook een badkamer op het gelijkvloers voorzien (+ 1 op het verdiep) omdat het de bedoeling is om de rest van ons leven in dat huis te blijven wonen.
Zou ik zelfs een voordeel vinden. Pakt dat je vuil bent van te werken of zoals ik in de winter van te gaan fietsen. Dan moet je tenminste niet heel je huis door.

Ik heb al vaak goesting gehad om een douche in de garage te zetten daarvoor.

Zou ik zelfs een voordeel vinden. Pakt dat je vuil bent van te werken of zoals ik in de winter van te gaan fietsen. Dan moet je tenminste niet heel je huis door.

Ik heb al vaak goesting gehad om een douche in de garage te zetten daarvoor.
Vroeger stond er meestal een douche int waskot. In de wat grotere huizen toch

Ja daar zegt ge het al.. ene beneden en ene boven. Als dat niet in hun budget past om dat te verhuizen is een badkamer enkel op gelijkvloers een merde. Ik ga ‘s morgens in de winter niet naar beneden lopen ze

Ik snap de intentie in Merelbeke, maar toch de minst geslaagde renovatie uit het programma naar mijn gevoel

hetzelfde met dat gedoe da ge van de hal rechtstreeks in de keuken kunt.
dat is in veel huizen zo, toch: in de hal heb je aan 1 kant de trap, aan de andere kant ga je naar de living, en rechtdoor de keuken in.
maar in dit programma (en huizenjagers) vindt iedereen dat bizar.

De zolder als toneelruimte willen inzetten, ben ik toch benieuwd hoe dat gaat werken. Er hangen balken bijna op gezichtshoogte. :unsure:

Ze hadden voor dat koppel beter de tweede woning gekocht. Badkamer naar boven, wasplaats/toilet/berging daar, keuken vernieuwd op dezelfde plaats, en nieuw glas waar nodig. In de blind gekocht-universum + verbouwpremie had dat zeker budgettair gekund. De rest konden ze weer rustig bij elkaar sparen. Wat daar vooral ontbrak is de noodzakelijke verontwaardiging bij de kandidaten als de aangekochte woning voor het eerst zagen.

iirc was dat huis al over budget om te kopen, met weinig marge voor onderhandelen. Ze kunnen veel bij Blind Gekocht, maar er zijn grenzen.

Ja daar zegt ge het al.. ene beneden en ene boven. Als dat niet in hun budget past om dat te verhuizen is een badkamer enkel op gelijkvloers een merde. Ik ga ‘s morgens in de winter niet naar beneden lopen ze
Hier is onze slaapkamer en badkamer ook beneden. Ook gelijk @Anoukie zegt om op onze oude dag gerust te zijn.
We zouden nog graag boven een wc en douchecabine zetten voor al de kleine wat ouder wordt, dat hij ook op zijn gemak is, maar dat gaat niet voor de eerste jaren zijn.

Hier is onze slaapkamer en badkamer ook beneden. Ook gelijk @Anoukie zegt om op onze oude dag gerust te zijn.
We zouden nog graag boven een wc en douchecabine zetten voor al de kleine wat ouder wordt, dat hij ook op zijn gemak is, maar dat gaat niet voor de eerste jaren zijn.
Wij hebben bij de nieuwbouw ook heel bewust gekozen voor de badkamer beneden en een bureau beneden die later als slaapkamer zou kunnen dienen.
Ik vind het veel praktischer om alle belangrijke ruimtes op de gelijkvloers te hebben. Aan een badkamer boven zou ik nu nog maar moeilijk kunnen wennen volgens mij.

Als we later op de sukkel zijn of er breekt iemand een been, dan kunnen we perfect op de gelijkvloers leven.

Je hebt natuurlijk wel wat grondoppervlakte nodig om al die ruimtes beneden te voorzien, dus dat kan zeker niet op elk perceel. Bijkomend voordeel voor de kinderen is dat we gigantische slaapkamers hebben :)

Laatst bewerkt:
Hadden hiervoor enkele jaren een huurwoning waar de badkamer beneden was en de slaapkamers & kleerkasten boven. Was in ons ogen verschrikkelijk onpraktisch. In onze eigen woning nu de badkamer boven voorzien die enerzijds doorgeeft op de dressing (en onze slaapkamer) en, anderzijds op de nachthal. Véél praktischer.

Nu al voorzien om volledig op de gelijkvloers te (kunnen) leven is voor twintigers / dertigers in de meeste gevallen gewoon quatsch, toch nu men met de huidige grondprijzen meer inzet op bouwen in de hoogte. Tegen dat zoiets over het algemeen aan de orde is (er van uit gaan dat er geen zwaar ongeval is), dan is het toch tijd voor een érg grondige renovatie of is de huidige woning te groot om optimaal te gebruiken en onderhouden en verhuist men al beter richting een kleinere woonst (v.b. appartement met lift).

Nu al voorzien om volledig op de gelijkvloers te (kunnen) leven is voor twintigers / dertigers in de meeste gevallen gewoon quatsch, toch nu men met de huidige grondprijzen meer inzet op bouwen in de hoogte. Tegen dat zoiets over het algemeen aan de orde is (er van uit gaan dat er geen zwaar ongeval is), dan is het toch tijd voor een érg grondige renovatie of is de huidige woning te groot om optimaal te gebruiken en onderhouden en verhuist men al beter richting een kleinere woonst (v.b. appartement met lift).
Helaas een aantal voorbeelden in de familie / vriendengroep van mensen die vér voor hun pensioenleeftijd amper trappen kunnen of mogen doen. Dan zal je daar wat meer bij stilstaan zeker...

Wat is hier niet praktisch aan?
  • Opstaan,
  • slaapkamer uitwandelen, dressing binnen wandelen
  • Kleren kiezen
  • Trap naar beneden
  • Badkamer binnen
  • Wassen / kleren aandoen
De rest van de dag gebruik ik de trap in principe niet meer tot aan bedtijd.

Anderzijds, als ik zie hoe vaak mijn partner de badkamer binnen en buiten loopt op een dag, had ze ondertussen wel serieuze bilspieren gekweekt moest de badkamer boven geweest zijn :)

Zolang je een pyjama draagt, denk ik niet dat een badkamer beneden een echt groot probleem is. Maar dan wel zeker een apart toilet, denk niet als er gasten zijn dat je noodzakelijk iedereen in je badkamer wil (maar dat gaat ook op voor boven, idd, gewoon toilet apart altijd).
Ik vind ook dat het ten tijde van Bart en Bea meer persoonlijkheid had qua interieur, deze zijn precies allemaal uit dezelfde catalogus. Zo van ‘er bestaan zes versies in deze collectie, we geven eentje aan elk huis’. Ze willen precies een beetje mid-century modern gaan, maar dat is een stijl waar je toch ook wat moeite moet insteken qua stukken en ze eindigen eerder bij ‘saai’. Bij Bart had ik vaker een ‘oh, dat wil ik ook’ moment.

Hier bewust gekozen voor een aangepaste trap met het oog op de zoon (in de oude woonst lelijk gevallen helaas), met diepe en lagere treden dan standaard. Nu zie ik daar de voordelen wel in voor latere leeftijd. Badkamer en slaapkamers zijn boven. Als het te moeilijk wordt, traplift. Als dat niet meer gaat, kan je imo ook beter niet meer alleen huizen.

Bon, dat homokoppel heeft dus een sekskamer met dubbele douche gevraagd. Waarom in hemelsnaam zit er anders een dubbel bed in :oink:
Ik begin mij ook vragen te stellen bij het doel van de toneelruimte 🙃

Laatst bewerkt:
ik denk dat daarvoor het repetitiekot dan later moet dienen?
Die trap stak ook megagevaarlijk. En om naar het toilet te gaan moet je door de bureauruimte. Dat is toch ook awkward als de ander aan het telewerken is

ik denk dat daarvoor het repetitiekot dan later moet dienen?
Die trap stak ook megagevaarlijk. En om naar het toilet te gaan moet je door de bureauruimte. Dat is toch ook awkward als de ander aan het telewerken is
Ja, als ze daar kinderkamers willen gaan ze toch wel een andere trap mogen steken denk ik.. Ik vind sowieso een trap zonder leuning al gevaarlijk, en zeker als je daar met kinderen af moet

Terug
Bovenaan