Play4 Blind Gekocht 2023

En dan wetende dat er echt gewoon mensen zijn die door tegenslagen zoals ziekte, sterfte,... dit soort hulp echt kunnen gebruiken en effectief dankbaar zouden zijn, neen selecteren ze allemaal aasgieren die beter hun geld even zouden steken in hun persoonlijke ontwikkeling bij een psycholoog.
Dat zat er dit seizoen toch ook in met die alleenstaande moeder met haar kind dat niet buiten mag onder de 15 graden?

Plus het is en blijft VTM he. Wekelijks de dag van de aflevering een HLN-artikeltje over het drama dat er vandaag in de aflevering zit en de kijkers zijn weer content. Een serie met 8 gelukkige koppels die voldoende budget hebben en een huis krijgen dat exact aan hun wensen voldoet levert nu eenmaal geen kijkers op.
 
Dat zat er dit seizoen toch ook in met die alleenstaande moeder met haar kind dat niet buiten mag onder de 15 graden?

Plus het is en blijft VTM he. Wekelijks de dag van de aflevering een HLN-artikeltje over het drama dat er vandaag in de aflevering zit en de kijkers zijn weer content. Een serie met 8 gelukkige koppels die voldoende budget hebben en een huis krijgen dat exact aan hun wensen voldoet levert nu eenmaal geen kijkers op.
Het is Play Media :unsure:
 
Krijg het schijt van die één me haar kut kast… Let it go. Zo’n mensen zijn toch enorm delusional?
Die jaagt graag de kijkers de kast op :unsure: Maar ik denk dat die kast een soort van handig excuus is om een woning niet te nemen want dan is die zeker te klein voor hun, het lijkt niet enkel het gevoel maar het is "bewezen".
 
Dit programma toont nog maar eens aan dat je best zo snel mogelijk een eigendom koopt. Dat koppel dacht zoals veel koppels om te huren en door te sparen voor een gezinswoning. De realiteit is ontnuchterend:

* Ondertussen hebben ze één of andere boomer zijn nieuwbouwproject deels helpen afbetalen
* De aangroei van hun spaargeld verloopt trager dan de stijging van de huizenprijzen, het gespaarde bedrag op 3 jaar is niet eens voldoende om de stijging te compenseren.
* De rente is in 3 jaar gestegen van 0,8 naar 3,5%
 
Veel mensen zouden toch dolblij zijn met zo'n propere inbouwkasten... Is ook al iets waar er geen budget meer aan verspild moet worden..
 
Als ik naar dat programma zie ben ik al blij dat ik al een huis heb gekocht. Nu gaan zoeken lijkt me niet evident.

En ik begrijp goed de teleurstelling van velen, maar wees toch eens tevreden met een huis dat niet is afgewerkt maar wél veel potentieel heeft.
 
Als die 1500euro/maand moeten afbetalen aan 3.5% zoals ze beweerden, dan lenen ze 300k en hebben ze 15k eigen vermogen. Net genoeg voor de notaris en registratie kosten te betalen. Als ge al 3 jaar opzoek zijt en dan nog niet doorhebt dat ge beter extra zou sparen i.p.v. een dure te kast te kopen voor uw tijdelijk woning, tjah...
En dan maar afgeven dat het te klein is.
 
Als die 1500euro/maand moeten afbetalen aan 3.5% zoals ze beweerden, dan lenen ze 300k en hebben ze 15k eigen vermogen. Net genoeg voor de notaris en registratie kosten te betalen. Als ge al 3 jaar opzoek zijt en dan nog niet doorhebt dat ge beter extra zou sparen i.p.v. een dure te kast te kopen voor uw tijdelijk woning, tjah...
En dan maar afgeven dat het te klein is.
Ik dacht dat ze 250.000 euro lieten zien, maar dat klopt inderdaad niet met 1.500 euro en 25 jaar. Het budget in Blind Gekocht is exclusief notariskosten.

Nu, op een manier snap ik wel hun frustratie. Ze lijken nu een heel ruim en proper appartement op het gelijkvloers te huren en voor een pak meer per maand lijken ze in hun ogen er veel minder voor te krijgen, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Zoals anderen hier ook al zeiden, door niet te kopen kunnen ze met sparen de stijging van de prijzen niet opvangen en de goedkope rentevoeten zijn weg. In de Nederlandse versie spreken ze ook altijd van kopen, ook al is het een starterswoning, om toch op zijn minst al "in de markt" te zijn en van daaruit verder op te bouwen.

Die inbouwkasten zijn toch ook wel wat waard lijkt me als je dat moet laten doen, proper en gemakkelijk.
 
Ik dacht dat ze 250.000 euro lieten zien, maar dat klopt inderdaad niet met 1.500 euro en 25 jaar. Het budget in Blind Gekocht is exclusief notariskosten.

Nu, op een manier snap ik wel hun frustratie. Ze lijken nu een heel ruim en proper appartement op het gelijkvloers te huren en voor een pak meer per maand lijken ze in hun ogen er veel minder voor te krijgen, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Zoals anderen hier ook al zeiden, door niet te kopen kunnen ze met sparen de stijging van de prijzen niet opvangen en de goedkope rentevoeten zijn weg. In de Nederlandse versie spreken ze ook altijd van kopen, ook al is het een starterswoning, om toch op zijn minst al "in de markt" te zijn en van daaruit verder op te bouwen.

Die inbouwkasten zijn toch ook wel wat waard lijkt me als je dat moet laten doen, proper en gemakkelijk.
Idd, ze liet 250k zien, maar als ik 1500euro op 25 jaar aan 3.5% simuleer, dan is dat 300k.
Inderdaad, zo'n inbouwkast van die grote is al snel 3-4k vermoed ik.

Maar het is wel frusterend dat de rente op korte tijd zoveel gestegen is. Daardoor zie je een groot stuk van uw budget verdampen.
Hadden wij nu i.p.v. 2 jaar geleden onze lening afgesloten, dan hadden dan we 100k minder budget voor hetzelfde maand bedrag :/
 
Inderdaad, zo'n inbouwkast van die grote is al snel 3-4k vermoed ik.
Een tiental jaar geleden ooit gekeken voor een inbouwkast op maat. Toen sprak men over 1000 euro/m². Gezien de stijgende houtprijzen en inflatie zou ik nu eerder naar 1500-2000 gaan.
 
Kan iemand dat raar gat in die inbouwkasten verklaren in de midden vanonder?
Ahja, voor den open haard hé! :unsure:

Zo'n inbouwkast is inderdaad proper afgewerkt, maar als modern je ding niet is zit je daar wel met een gigantisch modern ding.

Keuken/leefruimte lijkt me alleszins nogal krap. Zet daar een zetel en een tafel en het oogt al vrij snel vol. Op termijn kan je inderdaad uitbreiden richting de tuin, maar je moet aanvaarden dat het niet lukt met dit budget. In plaats van daar over te sobben, moet je dat gewoon in je meerjarenplanning opnemen. Mijn huis is van '68 en ondanks een aantal renovaties ben ik er nog niet helemaal klaar mee en dat is oké.

Wil je instapklaar? Dan moet je afdokken. Of je gaat vrede nemen met een klein instapklaar huis of je hebt toekomstperspectief en koopt een ruimer huis waar je een aantal renovaties voor de boeg hebt voor het helemaal klaar is. Dat is een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen.
 
Dat lesbisch koppel komt daar doodleuk melden dat ze 25000 euro minder budget hebben omdat ze een ander eigendom willen houden en daardoor 12% registratierechten gaan moeten betalen. Dat moet ook een slag in het gezicht zijn van vele kandidaten die willen meedoen en geen eigendom hebben en niet geselecteerd zijn. Ik weet zonder of de makers zelf op de hoogte waren dat ze nog een eigendom hadden.
 
Een tiental jaar geleden ooit gekeken voor een inbouwkast op maat. Toen sprak men over 1000 euro/m². Gezien de stijgende houtprijzen en inflatie zou ik nu eerder naar 1500-2000 gaan.
Valt me niet in dat ik nog prijzen in m'n hoofd had van maatkasten online. Die maken uw kast op maat, maar je krijgt het mee in een Ikea pakket om zelf in elkaar te zetten. Laten plaatsen zal nog een stukje duurder zijn en met de inflatie is het inderdaad niet mis.
 
Terug
Bovenaan