Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• N-VA

• VB

• CD&V

• Open VLD

• Vooruit

• Groen

• PVDA

• Andere partij/blanco/geen stem

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Stemmen op PVDA blijft toch het equivalent van als volwassene nog geloven in Sinterklaas. De bedoelingen zijn ongetwijfeld goed, maar de naïviteit is om van achterover te vallen.

Open VLD wil toch echt geen stemmen meer he precies? https://businessam.be/vier-boze-topexperten-ontslagen-de-bleeker/

Leegloop op het kabinet van Begroting, nu in handen van Alexia Bertrand (Open Vld). In de nasleep van het ontslag van Eva De Bleeker (Open Vld) namen vier experten, de top van het kabinet, ontslag uit protest met de gang van zaken. Zij stapten allen op na diepe onvrede over de gang van zaken over de begroting, en met name de rol van premier Alexander De Croo (Open Vld). “Wij hadden een oprechte bekommernis over de toekomst van dit land, wij hebben die meermaals op tafel gelegd, maar werden genegeerd, in deze regering. De hele discussie over de btw-verlaging was de druppel”, zo is te horen bij voormalige sleutelfiguren op het kabinet, waar deze nieuwsbrief mee sprak. “De verkeerde moest gaan”, klinkt het heel fel. On the record willen ze niet veel kwijt, maar één van hen, macro-econoom Kris Van Cauter haalde fors uit naar het kabinet De Croo dit weekend: “De premier heeft de eerste versie van de begroting, die aan het Parlement werd bezorgd, zelf goedgekeurd”, zo stelt hij, waarbij hij schermt met Whatsapp-berichten, waarin een akkoord van de Zestien kwam. Andere sleutelfiguren bevestigen: “Hij gaf groen licht.” Op de Zestien ontkennen ze dat. Vanuit oppositie eist Sander Loones (N-VA) nu inzage in de communicatie tussen de kabinetten, om klaarheid te krijgen.

Ik weet dat het staking is volgende week. Maar de staking is niet voor meer loon. De staking, die ik heb teruggevonden, gaat over andere zaken met name :

1) tekort aan investeringen in NMBS
2) verbeteren arbeidsomstandigheden ( ergo gebrek aan personeel)
3) veiligheid in gedrang

Wel, ABVV being ABBV. In geval van twijfel, span het spoor voor je kar.

Al hun "redenen" zijn te reduceren naar WE WANT MORE MONEY. Terwijl ze miljarden verkwanselen aan sub par kwaliteit.

Maar in essentie is dit gewoon druk zetten voor de regeringsonderhandelingen en een prelude op de december staking. KOOPKRACHT! LOL. Kuch index kuch.
Voor de rest dacht ik wel verstaan te hebben dat de premie een voorstel was van de liberalen omdat voor een loonsverhoging geen ruimte is.
Ik denk dat de liberalen ook wel akkoord gingen gaan met "gewoon niks". De PS waarschijnlijk niet.

En waarom moet er altijd 1mrd welvaart enveloppe zijn, boven de index. Elk jaar na jaar na jaar alle uikkeringen verhogen boven de index. De ezel is al lang gestopt met muntjes kakken...
Voor de rest is dat een beslissing van de regering omdat de werkgevers en vakbonden er zelf niet uitgeraken. En dan mag iemand anders het voor hen oplossen.

Je zou verwachten van de private sector dat ze efficiënter zijn...

Voor zover je de vakbonden private sector kunt noemen... eerder handpop van links. De voorstellen van de ABVV zijn nu ook niet echt realistisch te noemen...

Alsof we echt nog een journalist nodig hadden om tot die conclusie te komen. De Bleeker is voor de bus gegooid om het vel van De Croo te redden. Imo hebben we gewoon een premier die de belichaming is van alles wat er mis is met de politiek.
Ik snap je opmerking over de journalist niet zo goed?

Ik bedoel dat dat artikel eigenlijk gewoon bevestigd wat we al met onze eigen ogen gezien hebben.
Het stuk over die kabinetsmedewerkers die ontslagen nemen etc. had ik nog nergens gelezen. Nuja, ik lees vooral die dagelijkse nieuwsbrief en minder de gewone kranten, dus kans is groot dat ik het daar gemist heb.

Het stuk over die kabinetsmedewerkers die ontslagen nemen etc. had ik nog nergens gelezen. Nuja, ik lees vooral die dagelijkse nieuwsbrief en minder de gewone kranten, dus kans is groot dat ik het daar gemist heb.
Enkel de tijd heeft daar over bericht.
De kabinetschef had eigenlijk voor het ontslag van DB al ontslag genomen. Ze is speciaal gebleven om die paar duizend blz begroting op 1 dag te updaten en ze nog te helpen.

Wel, ABVV being ABBV. In geval van twijfel, span het spoor voor je kar.

Al hun "redenen" zijn te reduceren naar WE WANT MORE MONEY. Terwijl ze miljarden verkwanselen aan sub par kwaliteit.

Maar in essentie is dit gewoon druk zetten voor de regeringsonderhandelingen en een prelude op de december staking. KOOPKRACHT! LOL. Kuch index kuch.
Dit is toch gewoon ongefundeerd ranten en heeft niets te maken met de spoorstaking. Enkel insinuaties.

• “We zijn allen erg geraakt, want je doet die job toch niet zomaar? In eer en geweten maak je advies op, voor de regering. Daarbij deelden we allen de bezorgdheid over de cijfers. Je ziet dat het het de verkeerde kant opgaat met het land, dat er ingrepen nodig zijn. Maar systematisch werd ons advies genegeerd“, zo is te horen.
  • “Je moet op een bepaald moment jezelf nog in de spiegel kunnen kijken. En wat daar gebeurd is, was de druppel te veel. Als er dan geen enkele steun, geen enkele rugdekking komt van bij de premier, die toch deze regering leidt, dan wordt het heel moeilijk hé?”

Soit, De Croo straks naar het Europees parlement. En met een grote grijns kijkt die achterom, persoonlijke missie geslaagd eender hoe.

Jaja corona, de oorlog, geen excuus om het zo slecht te doen.
Quasi de slechtste begroting van heel Europa. Weggeefpolitiek langs alle kanten, ooit stopt het.
Energie helemaal de soep in laten draaien.

Het zullen nog lang magere jaren blijven voor velen om dit terugbetaald te krijgen.
Dat niet alleen, alles zit ook zodanig vastgereden dat men niets meer kan bereiken.

De jonge generaties die nu pas op de arbeidsmarkt komen en alles nog moeten opbouwen.
Staan voor de ene lege doos en onzekerheid na de andere. Enige marge tot buffers, nihil.

Er is een nieuwe peiling waarbij Vlaams Belang stijgt naar 25%. N-VA komt op 22% uit, dus het scenario dat beide partijen een meerderheid halen, zou toch wel realistisch kunnen zijn. Dat ze dan daadwerkelijk samen zouden besturen is natuurlijk nog iets anders, maar het zet N-VA toch wat onder druk tijdens regeringsonderhandelingen. Daarnaast haalt enkel Vooruit nog meer dan 10%. CD&V heeft zelfs de slechtste peiling sinds de laatste verkiezingen.
Er is ook eindelijk eens een verschuiving bij de populairste politici met Conner Rousseau op de eerste plaats ipv De Wever.

De Vlaming/Belg blijft ook zijn vertrouwen in de politiek kwijtraken. "Slechts 33% van de Belgen heeft nog vertrouwen in de federale regering. Maar liefst zes op tien Vlamingen heeft er geen goed oog meer in. Jan Jambon (N-VA) heeft ook een vertrouwensprobleem: slechts 30% van de Vlamingen staat achter hem. Het geloof in zijn ploeg is nog net iets groter: 37% heeft vertrouwen in de Vlaamse regering."

De peiling werd tussen 21 en 29 november afgenomen, dus de recente rellen hebben misschien wel een zeer kleine invloed gehad op de resultaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

• Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
2K
Weergaven
136K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties