Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• N-VA

• VB

• CD&V

• Open VLD

• Vooruit

• Groen

• PVDA

• Andere partij/blanco/geen stem

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
K geloof er niet veel van, de roden willen wat rechtse stemmen halen .

Ik werk met veel interimers (95% moslims.. zeer weinig personen van Belgische origine, wellicht te maken met de sector waar ik werk, nl grootkeukens). Zeker 70% hiervan, wilt geen vast werk. Ooit eens een gesprek gehad met 1 van die personen, die werkte een paar maand, tot hij kon doppen en als hij van de rva weer moest werken, deed hij weer een paar maand interim werk..en zo deed gij dit al een paar jaar. Dat ze daar iets aan doen, want dit is ook misbruik.

En iemand die meer dan 2 j op de werkloosheid zit, moet men deze personen geen werkloosheid meer geven. Enkel werkloosheid als ze meer dan 1 of werken.

Ik werk met veel interimers (95% moslims.. zeer weinig personen van Belgische origine, wellicht te maken met de sector waar ik werk, nl grootkeukens). Zeker 70% hiervan, wilt geen vast werk. Ooit eens een gesprek gehad met 1 van die personen, die werkte een paar maand, tot hij kon doppen en als hij van de rva weer moest werken, deed hij weer een paar maand interim werk..en zo deed gij dit al een paar jaar. Dat ze daar iets aan doen, want dit is ook misbruik.

En iemand die meer dan 2 j op de werkloosheid zit, moet men deze personen geen werkloosheid meer geven. Enkel werkloosheid als ze meer dan 1 of werken.
Wij ook ooit (enkele jobs van mij geleden) zo iemand gehad als secretaresse.

Blanke Chichi madam van 50+ die even kwam werken om haar uitkering te behouden. Kwam daar vanaf haar eerste dag eerlijk voor uit.

Kwam ook met een BMW 645 naar het werk gereden

Ook wel hilarische argumenten bij de contras. "Het helpt niet voor de arbeidsmarkt". Het helpt in elk geval om de put te vullen. Er moeten besparing gevonden worden. Overal een beetje.

Is wel een feit natuurlijk , hier heb je dat ook , even als interim werken en na een paar maand weer vertrekken . Of hun vast contract weigeren en liever als interim werken

Een vriend van mij had vroeger een restaurant. Toen hij een afwasser zocht, kwam er iemand af en hij wou enkel dat er een blad werd ondertekent dat hij is komen solliciteren, er was zelf geen sollicitatiegesprek. (Wou hij niet).

Maar ik verwacht geen enkel reactie van de regering (vooral door de linkse partijen) de personen die leven op kosten van de gemeenschap stemmen vooral links.
En de ps heeft schrik om stemmen te verliezen aan de PTB. Grappig die naam.. PTB : parti du travail de la belgique. Partij van t werk? Ze zouden dit eerder moeten veranderen naar PAB; parti des aides sociale de la belgique

Probleem met je commentaar is dat je eerste zin je direct onbetrouwbaar voorstelt. Want het voorstel komt van CD&V, niet van SP.A of een andere rode partij .

En het is niet van de RVA dat je "weer moet werken", de beschikbaarheid moet door de VDAB gecontroleerd worden. Dus die "Zeker 70%" gaan we ook maar met een stevige korrel zout nemen, ik stel voor met al het zout van de dode zee.

Maar ik verwacht geen enkel reactie van de regering (vooral door de linkse partijen) de personen die leven op kosten van de gemeenschap stemmen vooral links.

het Vlaams Belang heeft 60% leden die lid zijn van een vakbond. Geen enkele andere partij doet beter (ok, PVDA was in dat onderzoek van 2010 niet betrokken, maar het zegt wel genoeg om je stelling te betwisten tenzij jij ergens nog iets beter zou vinden.

Grappig die naam.. PTB : parti du travail de la belgique. Partij van t werk? Ze zouden dit eerder moeten veranderen naar PAB; parti des aides sociale de la belgique
... Dan kan je de partij: "Groen" ook in vraag stellen. Waarom niet: "Zwart" of "Bruin". En ga zo maar door..

Groen wil goed doen voor elkaar en onze planeet, vandaar ook hun naam: "Groen". Maar ze staan nu mee aan het roer federaal en beslissen zaken die juist niet goed voor de planeet zijn...

PVDA/PTB zetten zich in voor de rechten van de werknemers. En dan vooral interimmers, arbeiders of bedienden met een lager salaris. Ze willen dat grote bedrijven ook die werknemers gaat belonen, wanneer er grote winsten worden gemaakt. Dus ja, in dat opzicht is "Partij van de Arbeid" een correcte naam.

Je zit nu eenmaal in een moeilijke context, waar je moet samenwerken met andere partijen en je soms - tegen je principes/partijstandpunten in - achter bepaalde beslissingen moet staan en mee verdedigen. --> compromissen sluiten.
Je kan ook beslissen om niet mee te regeren, maar dan ga je al helemaal niets kunnen doorvoeren van je standpunten.

Groep rond Dyab Abou Jahjah en Rik Torfs broedt op nieuwe centrumpartij om kiezers weg te houden van extreme partijen

Ik moedig elk initiatief aan want op dit moment weet ik echt niet meer op wie te stemmen van huidige partijen.
Het probleem met dat soort initatieven is volgens mij dat veel mensen dit gaan zien als "meer van hetzelde, gebracht door zakkenvullers die het al eens geprobeerd hebben". Nu goed, ik kan ook overtuigd worden door een nieuwe centrumpartij hoor.

Al vraag ik me toch wel af of de kracht van het VB niet al jaren gekend is: roepen zonder zelf iets te moeten bewijzen, zorgen dat ze uitgesloten blijven, en dan de calimero spelen over het feit dat ze niet mogen deelnemen. Is de oplossing daarvoor niet eerder om ze eens laten deel te nemen? Ik denk dat heel wat kiezers nogal snel teleurgesteld gaan zijn wanneer blijkt dat al die grootspraak tot niets leidt.

Het probleem met dat soort initatieven is volgens mij dat veel mensen dit gaan zien als "meer van hetzelde, gebracht door zakkenvullers die het al eens geprobeerd hebben".

Dat is toch eigenlijk exact wat dit is...? Ik zou het nu niet zo sterk uitdrukken als zakkenvullers, maar het is gewoon meer van hetzelfde.

Ik zou eerder initiatieven van huidige partijen aanmoedigen die echt eens voor wat verandering willen zorgen...
Ik denk dat België geen nood heeft aan een verdere versnippering van partijen. Die partij die zou worden voorgesteld is gewoon een centrum(rechtse?) partij als een ander. Waarom zouden zij het verschil kunnen maken? Waarom zou een nieuwe centrumpartij ervoor kunnen zorgen dat de extremen minder groot worden?

Daarnaast is de combinatie van Abou Jahjah en Torfs wel bijzonder. Jahjah heeft een zeer beladen verleden en mag wat mij betreft ver wegblijven van actief deelnemen aan de politiek.

Dat is toch eigenlijk exact wat dit is...? Ik zou het nu niet zo sterk uitdrukken als zakkenvullers, maar het is gewoon meer van hetzelfde.

Ik zou eerder initiatieven van huidige partijen aanmoedigen die echt eens voor wat verandering willen zorgen...
Ik denk dat België geen nood heeft aan een verdere versnippering van partijen. Die partij die zou worden voorgesteld is gewoon een centrum(rechtse?) partij als een ander. Waarom zouden zij het verschil kunnen maken? Waarom zou een nieuwe centrumpartij ervoor kunnen zorgen dat de extremen minder groot worden?

Daarnaast is de combinatie van Abou Jahjah en Torfs wel bijzonder. Jahjah heeft een zeer beladen verleden en mag wat mij betreft ver wegblijven van actief deelnemen aan de politiek.
Er bestonden ook al centrumpartijen toen de NVA zo'n succes werd en het VB voor het eerst na decennia een zware verkiezingsnederlaag deed lijden. Het is niet omdat een partij op een bepaald punt in het politiek spectrum geplaatst wordt dat er ook daarom op gestemd wordt, dat zal wel een belangrijke rol spelen en voor een deel van de kiezers zal de kleur van de partij de bepalende factor zijn maar voor heel wat andere ook weer niet.

Ikzelf zou liever partijen zien die terug over het hele land opkomen. Zo hoop ik vurig dat we hier kunnen stemmen op MR, dat is zowat nog de enige partij waarin ik mij kan vinden.

Ikzelf zou liever partijen zien die terug over het hele land opkomen. Zo hoop ik vurig dat we hier kunnen stemmen op MR, dat is zowat nog de enige partij waarin ik mij kan vinden.

Raar, dat is de partij die mij een beetje doet overgeven in mijn eigen mond tegenwoordig.

Marghem -jarenlang minister van energie geweest en geen poot uitgestoken voor de verlenging van de kerncentrales, maar nu wel als volleerd dramaturge fulmineren dat de kerncentrales moeten openblijven.

Bouchez -roeptoeter en een van die Twitterpolitiekers waar ik een hekel aan heb. Eerst twitteren dan nadenken. Owja, en we gaan toch niet aan de aftrek voor tweede woningen komen zeker? Of de fiscale voordelen voor voetbalclubs?

Het probleem met dat soort initatieven is volgens mij dat veel mensen dit gaan zien als "meer van hetzelde, gebracht door zakkenvullers die het al eens geprobeerd hebben". Nu goed, ik kan ook overtuigd worden door een nieuwe centrumpartij hoor.

Al vraag ik me toch wel af of de kracht van het VB niet al jaren gekend is: roepen zonder zelf iets te moeten bewijzen, zorgen dat ze uitgesloten blijven, en dan de calimero spelen over het feit dat ze niet mogen deelnemen. Is de oplossing daarvoor niet eerder om ze eens laten deel te nemen? Ik denk dat heel wat kiezers nogal snel teleurgesteld gaan zijn wanneer blijkt dat al die grootspraak tot niets leidt.
Daarom ben ik ook wel benieuwd met wat voor programma een partij als Vista gaat afkomen, kan ook nog interessant zijn.
Intussen is die toch wel heel wat veranderd. Uiteindelijk ook vrijgesproken voor alles voor zover ik weet.

Raar, dat is de partij die mij een beetje doet overgeven in mijn eigen mond tegenwoordig.

Marghem -jarenlang minister van energie geweest en geen poot uitgestoken voor de verlenging van de kerncentrales, maar nu wel als volleerd dramaturge fulmineren dat de kerncentrales moeten openblijven.

Bouchez -roeptoeter en een van die Twitterpolitiekers waar ik een hekel aan heb. Eerst twitteren dan nadenken. Owja, en we gaan toch niet aan de aftrek voor tweede woningen komen zeker? Of de fiscale voordelen voor voetbalclubs?
Nja, ik zeg niet dat die partij geen fouten heeft he maar voor mij is ze momenteel de beste van de slechtste. (Wat eigenlijk veel zegt over de huidige politieke toestand). De vld zit met de croo op kop te vergelijken met het buitenland om het eigen onbestaand beleid te vergoeilijken. Cd'en v probeert maar wat in de hoop wat meer stemmen te halen. NVA zit te wachten tot het fout loopt en doet ondertussen niks, groen blijft maar vasthouden aan ideologieën terwijl we ons de vernieling in rijden en bij vooruit is het de verkiezing van populairste bekende politicus spel aan de gang.

Want ze gaan het zeker uitvoeren eens ze verkozen zijn
Je kan van geen enkele partij verwachten dat ze alles uitvoeren, toch? Zeker in hoe onze democratie werkt zullen/moeten er altijd compromissen zijn, maar je kan wel wegen op het beleid en dingen in een bepaalde richting sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
750
Weergaven
40K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
2K
Weergaven