Pieterjan94
Well-known member
+10Dan spreek je al over iets van openbare werken, ik had het gewoon over zaken zoals bv. de senaat afschaffen, het belastingssysteem vereenvoudigen, BHV, ...
NIMBY speelt natuurlijk ook een rol van zodra er iets van infrastructuur moet komen, ik denk dan aan een tramlijn en dat soort zaken. Dat men met het leefmilieu rekening houdt vind ik nu wel een goede zaak.
Dat dergelijke belangegroepen opstaan en zich kunnen laten gelden is net absoluut een feature aan het systeem, geen bug. The rational irrationality die daarbij gepaard gaat is gewoon eigen aan en samenleving lijkt me.
Daarbij is er imo weinig mis met de parlementaire democratie in ons land zoals hij georganiseerd is vandaag. Wel is er inderdaad een kwalijke teneur van een gebrek aan daadkracht. Het energiebeleid is daar het beste voorbeeld van lijkt me. De zaken hoeven niet snel te gaan voor mij, de waan van de dag mag gerust overstegen worden, maar dan verwacht je wel beslissingen op het einde van de rit. En die lijkt zo goed als afwezig vandaag. Hoe dat komt is voor discussie, maar volgens mij ligt de waarheid wel in wat DogFacedDog zegt. Veel parlementairen kunnen gewoon freeriden zonder iets significant te betekenen gewoon omdat wij als burger ze veel te veel me rust laten. We hebben onze vertegenwoordigers, maar we spreken ze gewoon niet aan.

(Een maand later krijg je dan wel een gross up bonus om die tax te compenseren).