Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• N-VA

• VB

• CD&V

• Open VLD

• Vooruit

• Groen

• PVDA

• Andere partij/blanco/geen stem

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan spreek je al over iets van openbare werken, ik had het gewoon over zaken zoals bv. de senaat afschaffen, het belastingssysteem vereenvoudigen, BHV, ...

NIMBY speelt natuurlijk ook een rol van zodra er iets van infrastructuur moet komen, ik denk dan aan een tramlijn en dat soort zaken. Dat men met het leefmilieu rekening houdt vind ik nu wel een goede zaak.
+10

Dat dergelijke belangegroepen opstaan en zich kunnen laten gelden is net absoluut een feature aan het systeem, geen bug. The rational irrationality die daarbij gepaard gaat is gewoon eigen aan en samenleving lijkt me.

Daarbij is er imo weinig mis met de parlementaire democratie in ons land zoals hij georganiseerd is vandaag. Wel is er inderdaad een kwalijke teneur van een gebrek aan daadkracht. Het energiebeleid is daar het beste voorbeeld van lijkt me. De zaken hoeven niet snel te gaan voor mij, de waan van de dag mag gerust overstegen worden, maar dan verwacht je wel beslissingen op het einde van de rit. En die lijkt zo goed als afwezig vandaag. Hoe dat komt is voor discussie, maar volgens mij ligt de waarheid wel in wat DogFacedDog zegt. Veel parlementairen kunnen gewoon freeriden zonder iets significant te betekenen gewoon omdat wij als burger ze veel te veel me rust laten. We hebben onze vertegenwoordigers, maar we spreken ze gewoon niet aan.

Ale, Vivaldi heeft weer ergens miljarden gevonden.

Btw verlaging verlengd en defensie budget naar boven. Weer een procentje extra tekort. Gogogo voor 130% schulden binnenkort en een tekort van 6-7%...

Ik vind uit principe dat België niet anders kan dan 2% van z'n BNP aan Defensie uit te geven, dat is immers het lidgeld voor de NAVO en dus fundamenteel voor onze veiligheid.

Natuurlijk de reden waarom België dat nu wel doet en niet eerder... Tja, De Croo junior moet aan z'n internationale carrière denken, want de resultaten van de VLD bewegen in de goede richting in deze peiling.

Wat budget betreft... Tja, ook daar vind ik 6% BTW op energie niet meer dan normaal vanuit de logica dat het een basisbehoefte is. Waar ik dan wel weer kritischer naar kijk is hoeveel mensen een sociaal tarief genieten dat belachelijk veel voordeliger is.

Waar dan wel besparen? Genoeg opties denk ik dan, van salariswagens tot onze hopeloos kluwen van een staatsstructuur.

Ale, Vivaldi heeft weer ergens miljarden gevonden.

Btw verlaging verlengd en defensie budget naar boven. Weer een procentje extra tekort. Gogogo voor 130% schulden binnenkort en een tekort van 6-7%...
En ergste van alles niet vergeten: een rente die niet langer met 0 flirt. Rentelasten zijn zowat de definitie van nutteloze uitgaven op de lange termijn. De afgelopen jaren was lenen quasi gratis. Nu nog voor een stuk als je rekening houdt met inflatie, maar dat zal niet zo blijven (hoop ik).

Ale, groen heeft een volgend sinterklaas dingetje.

Kwestie van energieverbruik in te perken... waar staat groen eigenlijk voor? Kerncentrales sluiten, not. Energie besparen, not. Mensen op kosten jagen links en uitdelen rechts?

Permanente verlenging sociaal tarief uitbreiding. Dit naast hun Permanente 6% btw op Energie. Iemand heeft een zak geld gevonden.

2miljoen huishoudens met een tegemoetkoming voor energie. 2 miljoen. De helft van belgie... prijskaartje, 860M.

Ale, groen heeft een volgend sinterklaas dingetje.

Kwestie van energieverbruik in te perken... waar staat groen eigenlijk voor? Kerncentrales sluiten, not. Energie besparen, not. Mensen op kosten jagen links en uitdelen rechts?

Permanente verlenging sociaal tarief uitbreiding. Dit naast hun Permanente 6% btw op Energie. Iemand heeft een zak geld gevonden.

2miljoen huishoudens met een tegemoetkoming voor energie. 2 miljoen. De helft van belgie... prijskaartje, 860M.
Groen belooft veel, maar dit is zowat de meest holle regering die we ooit hebben gehad. Zaken beloven voor in de verre toekomst en ruzie maken. Een regering die letterlijk constant denkt te kunnen bepalen wat de volgende regeringen moeten doen (hallo democratie en verkiezingen?). Voor sommige zaken kan dat uiteraard wel, zoals bijvoorbeeld een kernuitstap, maar niet voor alles. Die hun beloftes zijn ofwel nutteloos (een volgende rechtse regering gaat nooit 0,7% aan ontwikkelingssamenwerking uitgeven), ofwel gaan ze ons gigantisch veel geld kosten doordat ze nu al allerlei debiele contracten gaan afsluiten.

In het kader van de financiële gezondheid van dit land: Hoog tijd dat iemand er de stekker uit haalt.

Groen belooft veel, maar dit is zowat de meest holle regering die we ooit hebben gehad. Zaken beloven voor in de verre toekomst en ruzie maken. Een regering die letterlijk constant denkt te kunnen bepalen wat de volgende regeringen moeten doen (hallo democratie en verkiezingen?). Voor sommige zaken kan dat uiteraard wel, zoals bijvoorbeeld een kernuitstap, maar niet voor alles. Die hun beloftes zijn ofwel nutteloos (een volgende rechtse regering gaat nooit 0,7% aan ontwikkelingssamenwerking uitgeven), ofwel gaan ze ons gigantisch veel geld kosten doordat ze nu al allerlei debiele contracten gaan afsluiten.

In het kader van de financiële gezondheid van dit land: Hoog tijd dat iemand er de stekker uit haalt.

Politiek a la DeCroo.

Er is geen geld om te Sinterklaasen een geen team om beleid te voeren dat iets anders is dan uitdelen en iedereen plezieren (vb hervormen).

Dus dan maar uitdeelpolitiek doen en in de voetnoot zetten "intentie vanaf 2027 of zo" (zolang het voorbij de legislatuur is). Sinterklaas spelen zonder een cent te moeten uitdelen !

Politiek a la DeCroo.

Er is geen geld om te Sinterklaasen een geen team om beleid te voeren dat iets anders is dan uitdelen en iedereen plezieren (vb hervormen).

Dus dan maar uitdeelpolitiek doen en in de voetnoot zetten "intentie vanaf 2027 of zo" (zolang het voorbij de legislatuur is). Sinterklaas spelen zonder een cent te moeten uitdelen !
Creatief, dat wel. Ben Weyts ook met zijn "gratis" laptops.

En het gaat nog plezant worden nu de rentes gaan stijgen! Al dat "gratis" geld dat geleend is geweest en niet direct terugbetaald kan worden (lening verlengen) gaat vanaf nu met interest betaald moeten worden op vervaldag. Op dat moment met geld beginnen smijten is ... achterlijk...

Creatief, dat wel. Ben Weyts ook met zijn "gratis" laptops.

Dat waren dan slecht geïnformeerde directies want die info was gecommuniceerd en lijkt me ook niet meer dan logisch.
Je kan Ben Weyts veel verwijten, hij heeft stevige (deels onterecht deels terechte) kritiek gekregen van Dirk Van Damme tijdens De Afspraak gisteren, maar qua corona heeft hij wél z'n best gedaan en die laptops waren daarbij een hulpmiddel. Lijkt me logisch echter laptops betaald worden met ICT middelen.

Als dit een voorbeeld en whataboutisme moest zijn van hoe N-VA evenzeer met geld smijt als Groen/Ecolo dan is dit toch wel een zeer slecht voorbeeld, want zoals je artikel stelt: die "gratis" laptops worden logischerwijs betaald met budget dat reeds voorzien was voor ICT. Bepaalde directies hadden inderdaad misschien op nog extra middelen gehoopt, maar zoals @cege aanhaalt, op een gegeven moment is het geld op.

Dat gezegd zijnde, er zijn ook voorbeelden te vinden van spilzucht veroorzaakt door N-VA ministers hoor, dit is gewoon een slecht voorbeeld.
Niettegenstaande dat als linkse tot extreem-linkse partijen als Groen en Ecolo nog een stuk verder gaan in de uitgaven die ze willen doen (e.g. elke jongere € 30k cadeau doen op diens 25e verjaardag).

En het gaat nog plezant worden nu de rentes gaan stijgen! Al dat "gratis" geld dat geleend is geweest en niet direct terugbetaald kan worden (lening verlengen) gaat vanaf nu met interest betaald moeten worden op vervaldag. Op dat moment met geld beginnen smijten is ... achterlijk...
Verval? Elke jaar opnieuw.

Gelukkig is alles gerefinanced op lange termijn en begint het zweten pas binnen een jaar of 10, but still... Capital moet ook terugbetaald worden...

Dat waren dan slecht geïnformeerde directies want die info was gecommuniceerd en lijkt me ook niet meer dan logisch.
Je kan Ben Weyts veel verwijten, hij heeft stevige (deels onterecht deels terechte) kritiek gekregen van Dirk Van Damme tijdens De Afspraak gisteren, maar qua corona heeft hij wél z'n best gedaan en die laptops waren daarbij een hulpmiddel. Lijkt me logisch echter laptops betaald worden met ICT middelen.

Als dit een voorbeeld en whataboutisme moest zijn van hoe N-VA evenzeer met geld smijt als Groen/Ecolo dan is dit toch wel een zeer slecht voorbeeld, want zoals je artikel stelt: die "gratis" laptops worden logischerwijs betaald met budget dat reeds voorzien was voor ICT. Bepaalde directies hadden inderdaad misschien op nog extra middelen gehoopt, maar zoals @cege aanhaalt, op een gegeven moment is het geld op.

Dat gezegd zijnde, er zijn ook voorbeelden te vinden van spilzucht veroorzaakt door N-VA ministers hoor, dit is gewoon een slecht voorbeeld.
Niettegenstaande dat als linkse tot extreem-linkse partijen als Groen en Ecolo nog een stuk verder gaan in de uitgaven die ze willen doen (e.g. elke jongere € 30k cadeau doen op diens 25e verjaardag).
Dit is een voorbeeld van loze beloftes maken in de pers en die vervolgens niet nakomen. En ja, dat is het toch wel degelijk als je stelt om scholen van "gratis" laptops te voorzien terwijl die middelen uit het ICT budget van de scholen blijken te komen. Daar heb ik op zich geen problemen mee (alhoewel, ik ben sowieso geen fan van de paternalistische wijze waarmee Weyts met scholen en leerkrachten omgaat), maar doe dan niet alsof je Sinterklaas bent in de pers.

Als mijn baas mij een taart geeft voor mijn verjaardag maar de kostprijs aftrekt van mijn loon, tja. Laat die taart dan maar zitten :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Als mijn baas mij een taart geeft voor mijn verjaardag maar de kostprijs aftrekt van mijn loon, tja. Laat die taart dan maar zitten :biglaugh:

That's how they do it here.

Geboorte = cadeau van 250 euro.

Op de loonfiche houden ze belastingen op dat cadeau in :rofl: (Een maand later krijg je dan wel een gross up bonus om die tax te compenseren).

Ik begrijp dat ook niet hé.

Een minderjarig meisje in groep verkrachten, beelden verspreiden zodat dat meisje uiteindelijk zelfmoord pleegt. Wat beslist het gerecht: de 2 meerderjarigen respectievelijk 18 en 24 maanden met probatie-uitstel.

de verdediging pleitte dat het meisje ook voor de feiten zwarte gedachten zou gehad hebben.

En dat maakt de feiten plots beter of minimaliseert ze. En iedereen kan wel eens schrijven: ik heb een slechte dag. Er is nog een verschil tussen het zeggen en het ook gaan doen, jongens..

Een minderjarig meisje in groep verkrachten, beelden verspreiden zodat dat meisje uiteindelijk zelfmoord pleegt. Wat beslist het gerecht: de 2 meerderjarigen respectievelijk 18 en 24 maanden met probatie-uitstel.

En dat maakt de feiten plots beter of minimaliseert ze. En iedereen kan wel eens schrijven: ik heb een slechte dag. Er is nog een verschil tussen het zeggen en het ook gaan doen, jongens..
Ongelooflijk.
Misschien tijd voor een thread over gerechtelijke blunders (want zo noem ik een "straf" als deze) in dit land. Ze zijn niet meer te tellen.
Razend wordt ik ervan.

Lees het artikel wel eens: het OM vroeg 18-24maanden, de rechtbank zei dat de feiten zwaarder waren en het dus voor Assissen moest komen

Causaal verband tussen aanranding en zelfdoding​

De rechtbank oordeelde vandaag dat er wel een oorzakelijk verband is tussen de aanranding en de zelfdoding, en verklaarde zich daardoor onbevoegd. Dat betekent dat de zaak mogelijk voor het Gentse hof van assisen zou komt.

Er is m.a.w. nog geen uitspraak ten gronde gedaan. Eigenlijk een correcte beslissing van de rechters, rekening houdende met de ernst van de feiten. hopelijk houdt ze stand in hoger beroep/cassatie.

Er is m.a.w. nog geen uitspraak ten gronde gedaan. Eigenlijk een correcte beslissing van de rechters, rekening houdende met de ernst van de feiten. hopelijk houdt ze stand in hoger beroep/cassatie.
Om dan weer een voorwaardelijke straf uit te spreken van een paar maanden? Het zou me verbazen mocht ons justitiesysteem deze groepsverkrachtingen eindelijk eens serieus beginnen te nemen en ze (zwaar) bestraffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
750
Weergaven
40K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
2K
Weergaven