Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• N-VA

• VB

• CD&V

• Open VLD

• Vooruit

• Groen

• PVDA

• Andere partij/blanco/geen stem

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je ziet ook wel weer in dat artikel wat ze weer highlighten. De sneer naar de klassieke media wordt niet gehighlighted, maar "op een sociale media op een onmenselijke manier aangepakt worden, is blijkbaar part of the job" dan weer wel. Alsof kritiek op de klassieke media staalhard genegeerd moet worden, terwijl de "trolletjes" van sociale media dan weer wel.

Soms ook het gevoel dat ze bewust hun koppen in het zand steken.

maar zijn ministerschap gaat CD&V echt wel enkele procenten gekost hebben
Sowieso, maar het recycleren van Schauvliege (remember dat ze haar rechter wilden maken van het Grondwettelijk Hof) en vergelijkbare strapatsen gaat minstens evenveel schade berokkent hebben.

Zwak figuur, die Beke, altijd al geweest. Beetje cringe speech, en overduidelijk vijgen na Pasen (en het valt erg hard op dat hij gewoon onder de bus wordt geduwd door de partij na de desastreuze peiling, vandaar ook denk ik de T-shirt en het opsommen van zijn verwezelijkingen. Het zal niet hem geweest zijn die de beslissing genomen heeft (en wie weet klimt hij via een toevallig openstaand keukenraam terug naar binnen voor een Europese "win for life"-job in de toekomst)

Ze zei toch: "bent u opgelucht" en niet "hebt u een fout gemaakt". Maar dat aandringen voor een vraag wanneer de persconferentie vrij duidelijk was, was ook niet nodig. Maar ja dat zijn journalisten.
Ik meende toch "hebt u een fout gemaakt" gehoord te hebben.

Ofwel heb ik echt te weinig geslapen.

Het grappigste van al is dat het vertrek van Beke en de toekomstige aanstelling van Mahdi mij over de streep heeft getrokken om CD&V te stemmen.

Men heeft met Connor gezien dat het kan. Nu is het een kwestie van de mensen die de polarisatie kotsmoe zijn binnen te halen.

Het grappigste van al is dat het vertrek van Beke en de toekomstige aanstelling van Mahdi mij over de streep heeft getrokken om CD&V te stemmen.

Men heeft met Connor gezien dat het kan. Nu is het een kwestie van de mensen die de polarisatie kotsmoe zijn binnen te halen.
Beke is nog maar een uur geleden vertrokken. Hoe kan je nu al weten dat het u over de streep zal getrokken hebben om op CD&V te stemmen. Mahdi moet ook nog altijd verkozen geworden worden, al lijkt dat wel te gebeuren. De richting die CD&V wil uitgaan moet nog altijd uitgeklaard worden.

Beke is nog maar een uur geleden vertrokken. Hoe kan je nu al weten dat het u over de streep zal getrokken hebben om op CD&V te stemmen. Mahdi moet ook nog altijd verkozen geworden worden, al lijkt dat wel te gebeuren. De richting die CD&V wil uitgaan moet nog altijd uitgeklaard worden.

Omdat ik al een tijdje met dat idee speel en Beke in de tegenbalans zat. Ik volg Mahdi al lange tijd sinds ik via een collega die actief is binnen CD&V op de hoogte kwam van hem als persoon en hoe hij naar de zaken kijkt.

Wat gek dat ik dat moet verantwoorden hier :')

Omdat ik al een tijdje met dat idee speel en Beke in de tegenbalans zat. Ik volg Mahdi al lange tijd sinds ik via een collega die actief is binnen CD&V op de hoogte kwam van hem als persoon en hoe hij naar de zaken kijkt.

Wat gek dat ik dat moet verantwoorden hier :')
Ik moet mij ook voor bijna alles verantwoorden hier. Het is een discussieforum, en gewoon maar een vraag. Oké, je hebt het uitgelegd, ca va. Toch zo moeilijk niet? Ik volg gewoon graag je redeneren om het beter te begrijpen, en de voorgeschiedenis is een goede uitleg.

Niet dat ik er fan van ben maar BDW heeft volgens mij wel een lange houdbaarheidsdatum.
Hij is er nog, dus je stelling is zeker correct, maar iedereen komt met een houdbaarheidsdatum in de nationale politiek. Ik ga er gewoon van uit nat zijn rol is uitgespeeld rond 2025, erg lang volgehouden voor iemand in die positie zonder ooit iets te verwezenlijken. Maar dat is misschien net de kracht.

Good riddance, alleen is de timing wel onverwacht. Hij had het beter al afgetrapt na de schandalen in de WZC na de eerste lockdown.

Hij is er nog, dus je stelling is zeker correct, maar iedereen komt met een houdbaarheidsdatum in de nationale politiek. Ik ga er gewoon van uit nat zijn rol is uitgespeeld rond 2025, erg lang volgehouden voor iemand in die positie zonder ooit iets te verwezenlijken. Maar dat is misschien net de kracht.
Is bezig aan zijn 6de termijn als voorzitter in een partij waar de statuten zeggen dat je er maar 2 mag doen. Lijkt me veel meer macht en aanzien in de N-VA te hebben dan Beke, Crombez of Rutten ooit hebben gehad. Ik zie ook niet direct wie er druk kan zetten op De Wever om een stap opzij te zetten.

Ik meende toch "hebt u een fout gemaakt" gehoord te hebben.

Ofwel heb ik echt te weinig geslapen.
Dat vroeg de reporter ook. En volgens mij heel terecht. Want ik vond de speech echt bijna onbegrijpelijk op pr-vlak.
Waarom neemt hij ontslag? Dat is totaal onduidelijk. Minutenlang opsommen wat hij allemaal verwezenlijkt heeft. Dan ging het over of er fouten waren in het systeem met de dood van die baby, maar die waren er volgens hem niet, maar hij werkte wel mee aan hervormingen. Dan was het door de kritiek op sociale media en in kranten, maar ook weer niet, want die kon hem niets schelen. En dan was het omdat zijn voorzitter het gevraagd had, en even later zei hij dat "hij het zijn voorzitter had laten doen".

Het hele ding was twijfelen tussen A of B. Ontslag genomen of aan de kant geschoven? Verantwoordelijkheden opnemen of geen fouten in het systeem? Kritiek in Sociale Media, of laat die kritiek hem koud?

Ik vind het jammer, want ik raakte net hoe langer hoe meer ervan overtuigd dat zo'n centrumpartij echt wel nodig is. Maar in de zaken in de woonzorgcentra en voor de manier waarop hij is omgegaan met die problemen in de crèches, draagt hij echt wel een verantwoordelijkheid. Daarom hoeft hij niet afgefakkeld te worden en ik benijd de job helemaal niet. Maar dat betekent niet dat er geen verantwoordelijkheid is.

"Seg, hoe kunnen we de partij nog lager krijgen ?"
Ochja. Wie van buiten leopoldsburg geeft er een fuck over leopoldsburg. Imo zijn dat nu niet echt de dingen die in het nadeel van een partij werken.

"Seg, hoe kunnen we de partij nog lager krijgen ?"

Ochja. Wie van buiten leopoldsburg geeft er een fuck over leopoldsburg. Imo zijn dat nu niet echt de dingen die in het nadeel van een partij werken.
Het gemeentelijk niveau is het enige waar CD&V nog een degelijke voet aan de grond heeft, logische keuze in principe.

Ze konden hem ook gewoon naar het Europees parlement sturen hé, doen we dat meestal niet met politiekers die even van het nationale podium af moeten? :unsure:

Het gemeentelijk niveau is het enige waar CD&V nog een degelijke voet aan de grond heeft, logische keuze in principe.

Ze konden hem ook gewoon naar het Europees parlement sturen hé, doen we dat meestal niet met politiekers die even van het nationale podium af moeten? :unsure:
Dat is nu gewoon voor de wachttijd tot de europese verkiezingen te overbruggen he

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

• Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
2K
Weergaven
136K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties