Er was een peiling gebeurd voor West-Vlaanderen.
Heel veel resultaten waren op zich wel te verwachten maar bepaalde resultaten zijn toch nog interessant.
Dat Vlaams Belang de grootste partij is, is geen verassing maar dat Vooruit misschien de tweede grootste word toont aan dat de beschuldigingen tov Conner geen effect hebben op hun stemmers aangezien deze peiling werd afgenomen in september.
Cd&V zakt naar 12% en beland in de 4de plaats wat eigenlijk heel veel alarm bellen zou moeten doen rinkelen bij de partij want West-Vlaanderen was waar ze vroeger het meeste stemmen binnen haalden.
Ondanks de houding van Groen tov Ventilus en landbouw in het algemeen hebben ze geen stemmen verloren.
Pvda gaat met 6,1% over de kiesdrempel in West-Vlaanderen wat niet zo speciaal lijkt maar ik kan me herinneren dat ze in 2019 maar iets van de 2,… hadden in West-Vlaanderen en dat West-Vlaanderen de enige provincie was waar ze onder de kiesdrempel zaten. Ik heb geprobeerd om het artikel terug te vinden waar ik dit toen had gezien maar ik vind dit niet meteen terug.