Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• N-VA

• VB

• CD&V

• Open VLD

• Vooruit

• Groen

• PVDA

• Andere partij/blanco/geen stem

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, dat ze dankzij dataverzameling zien dat je meer geld hebt en daarom korting krijgt in de colruyt ONGEACHT van wat je koopt en aan de kassa mag voorkruipen. In de hoop dat je daardoor grotere volumes zal aankopen om die korting terug te verdienen.

Als je toch een vergelijking wilt maken.
Nee want bij Belfius hangt het af van het aantal producten dat je bij hen hebt

Bellen naar uw bank/verzekeringen dat doe je toch quasi nooit :unsure:

Dan is een autoverzekering of een brandverzekering ook 1 product?
Ik snap niet waarom je zaken zo in het belachelijke probeert te trekken om maar je gelijk te halen.

Achterliggend : Bank probeert in te schatten wie veel geld heeft om deze te bevoordelen ONGEACHT waarvoor ze op dat moment aankloppen bij de bank.
Ik maak éénzelfde vergelijking voor de colruyt. Het draait niet over wat de klant OP DAT MOMENT wenst. Het draait om het klantenprofiel dat gebruikt wordt. En DAAROP wordt de service bepaald.

Dat jij dan over zakken chips begint is echt zaken op flessen trekken.

Dat zaken anders zijn als je een ander product koopt, dat is gewoon een wijdverspreid gegeven waar helemaal niet op gereageerd wordt.

Ik snap niet waarom je zaken zo in het belachelijke probeert te trekken om maar je gelijk te halen.

Achterliggend : Bank probeert in te schatten wie veel geld heeft om deze te bevoordelen ONGEACHT waarvoor ze op dat moment aankloppen bij de bank.
Ik maak éénzelfde vergelijking voor de colruyt. Het draait niet over wat de klant OP DAT MOMENT wenst. Het draait om het klantenprofiel dat gebruikt wordt. En DAAROP wordt de service bepaald.

Dat jij dan over zakken chips begint is echt zaken op flessen trekken.

Dat zaken anders zijn als je een ander product koopt, dat is gewoon een wijdverspreid gegeven waar helemaal niet op gereageerd wordt.
Woordvoerster Belfius heeft gezegd dat het niet gaat om hoeveel geld er op uw rekeningen staat maar over het aantal producten

En dat klanten met meer producten dus grotere kans op probleem kunnen hebben

Neen, dat ze dankzij dataverzameling zien dat je meer geld hebt en daarom korting krijgt in de colruyt ONGEACHT van wat je koopt en aan de kassa mag voorkruipen. In de hoop dat je daardoor grotere volumes zal aankopen om die korting terug te verdienen.

Als je toch een vergelijking wilt maken.

Is de vraag dat niet eerder: waarom zou daar iets verkeerd mee zijn?

Als Colruyt beslist dat dat vanaf nu hun marktmodel wordt, waarom zou iemand die niet Colruyt is daar uberhaupt iets over te zeggen moeten hebben?
Ben je het er niet mee eens als klant, ga elders.

De pita-boer hier om het hoekske springt ook wanneer ik binnen kom, zelfs al zijn er andere klanten, en op Schuttershofstraat heb ik er meerdere weten springen als wij binnen kwamen, zonder te weten waarvoor we kwamen, en ten nadele van ene groepje teenagers die wat stonden te lurken. Het is prima voor commercanten om in te schatten bij wie ze meer kunnen verdienen/te weten wie daar effectief business komt doen en om die te bevoordelen tov anders waarvan dat alles (hoogst) onzeker is. Dat is zelfs geen kapitalisme, dat is gewoon pur en zuiver menselijk.

Is de vraag dat niet eerder: waarom zou daar iets verkeerd mee zijn?

Als Colruyt beslist dat dat vanaf nu hun marktmodel wordt, waarom zou iemand die niet Colruyt is daar uberhaupt iets over te zeggen moeten hebben?
Ben je het er niet mee eens als klant, ga elders.

De pita-boer hier om het hoekske springt ook wanneer ik binnen kom, zelfs al zijn er andere klanten, en op Schuttershofstraat heb ik er meerdere weten springen als wij binnen kwamen, zonder te weten waarvoor we kwamen, en ten nadele van ene groepje teenagers die wat stonden te lurken. Het is prima voor commercanten om in te schatten bij wie ze meer kunnen verdienen/te weten wie daar effectief business komt doen en om die te bevoordelen tov anders waarvan dat alles (hoogst) onzeker is. Dat is zelfs geen kapitalisme, dat is gewoon pur en zuiver menselijk.
Of discriminatie.

Daar is wetgeving rond. Het is niet omdat iets nog veelvuldig voorkomt dat het ook per definitie legaal is.

Of discriminatie.

Daar is wetgeving rond. Het is niet omdat iets nog veelvuldig voorkomt dat het ook per definitie legaal is.

Good luck daarmee voor een rechtbank. Zaken als aankoopgeschiedenis, vermogen of aantal actieve producten, zijn geen persoonlijke kenmerken maar objectieve (financiële) kenmerken om op te differentiëren.

Ik maak me dus niet zoveel zorgen over de legaliteit van het verhaal; maar het is mooie manipulatie van emotie. Verkiezingen, wellicht...

Good luck daarmee voor een rechtbank. Zaken als aankoopgeschiedenis, vermogen of aantal actieve producten, zijn geen persoonlijke kenmerken maar objectieve (financiële) kenmerken om op te differentiëren.

Ik maak me dus niet zoveel zorgen over de legaliteit van het verhaal; maar het is mooie manipulatie van emotie. Verkiezingen, wellicht...
Discriminatie obv vermogen is weliswaar verboden, maar met aankoopgeschiedenis raak je wrsch wel weg.

En bepaalde klanten laten voorsteken zou voor mij een argument zijn om meteen een andere zaak te zoeken.

Wat is het volgende waar ze mee gaan afkomen? Dat het niet eerlijk is dat iemand die een ongeluk heeft in een Porsche sneller geholpen wordt dan iemand met een Fiat?

Kijk ik ben natuurlijk niet wereldvreemd. Ik snap dat je al eens een bepaalde surplus dienst gratis krijgt als je een half miljoen hebt staan bij een bank. Maar qua dienstverlening hoort iedereen gewoon gelijk te staan (tenzij een soort betaalde nummer), wat voor de een een half miljoen is is voor de ander 100 euro.

Alles gaat over naar "selfservice". "Dienstverlening" kost teveel.
Overheid, banken, winkels, energiemaatschappijen (goedkoopste contract is bijvoorbeeld online only dienstverlening. Je mag niet eens bellen.), vliegtuigmaatschappijen,...

Ik zie het nog gebeuren dat je over 10 jaar extra gaat moeten betalen als je je boodschappen nog wil laten scannen door een kassamedewerker in plaats van de selfscans te gebruiken. Er gaat daar een bordje staan: "Enkel gratis indien minimum 100 euro aankoopbesteding".

Eerlijk gezegd vind ik het ergens logisch dat ik 30 minuten aan de lijn hang om mijn kredietkaart te deblokkeren waar ik 0 euro voor betaal voor alle geleverde bankdiensten en dat iemand met belegginsproducten, hypothecaire lening en een kredietlijn voor zijn bedrijf bij diezelfde bank een ander nummer krijgt waar hij waarschijnlijk binnen de 5 minuten wordt geholpen en waardoor ik 5 minuten langer moet wachten.

Laatst bewerkt:
Rijken kopen op de rechtbank ook hun straf af. Schikkingen treffen heet dat dan.
Moet je als gewone sterveling ook niet doen,

En dat is 100% overheid.

Woordvoerster Belfius heeft gezegd dat het niet gaat om hoeveel geld er op uw rekeningen staat maar over het aantal producten

En dat klanten met meer producten dus grotere kans op probleem kunnen hebben
Beetje off -topic maar soms moet je gewoon tussen de regels lezen:

Vermogen is niet de basis - wel het aantal producten - welke producten? - meerdere rekeningen/fondsen/verzekeringen/zakelijke tak - de term verzekeringen is door de woordvoerster handig gebruikt als afleider - je kan er vergif op innemen dat zakelijke klanten, fondsen en alles wat met beleggen te maken heeft een véél zwaarder gewicht zal toegekend worden. Meerdere producten bij een bank = 99,99% meer vermogen.

Discriminatie obv vermogen is weliswaar verboden, maar met aankoopgeschiedenis raak je wrsch wel weg.

Dat is perfect legaal hoor - banken mogen perfect een hogere interest aanbieden voor hogere bedragen. Afhankelijk van hoe je discriminatie definieert zal je best veel mensen vinden die dit voorbeeld als discriminerend beschouwen.

Toch eens benieuwd naar de verkiezingen volgend jaar, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat mss wel de beste voorbereiding gewoon niets doen is - stuk voor stuk rijden partijen zichzelf gewoon recht in de vernieling, het lijkt elke keer meer en meer chaotischer te worden en als we niet opletten worden de verkiezingen nog eens volledig gekaapt door geld (winst banken, staatsbon, lage interesten bij banken, inflatie winkelkar) terwijl er andere belangrijkere problemen en uitdagingen zijn.

Ongena herverkozen tot voorzitter, wat een verrassing! Els Ampe stapt uit Open VLD.

Die liberalen rijden aan 240 per uur richting een betonnen muur en ze beseffen het nog altijd niet.

^ Er zit al lang geen enkele liberaal meer bij de O-VLD. Kroniek van een aangekondigde (terechte) dood; het is enkel wachten op het genadeschot.

Geweldig om te zien wat een chaos het daar is bij Open VLD. Nu volop uitkijken naar de politieke dood van deze partij. Liefst zo snel mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

• Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
2K
Weergaven
136K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties