Grace gebruikt zulke woorden idd zelf ook vaak. Ze zat daar juist ook te zeggen dat ze hoopte dat Julio er lang in blijft "want dat is ook iemand met een donkere huidskleur". Daar zult ge wellicht weer geen kritiek over vinden op social media. Zelf heb ik er voor alle duidelijkheid geen probleem dat ze dat zegt want ik snap die context enz wel en vind dat dus niet racistisch, maar het zou omgekeerd maar eens moeten gebeuren dat pakweg Hanne zegt dat ze hoopt dat Vera er in blijft "want dat is ook een blanke".
Ik vind het vooral jammer dat dat online "relletje" blijkbaar ontstaan is na tweets van oa Liese van vorig jaar. Oud-bewoners zouden toch echt wel moeten weten dat wat ge ziet op tv (zelfs op streams) gewoon een vertekend beeld kunnen geven en woorden dus makkelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden. We zullen in onze privésfeer allemaal wel eens woordjes/uitdrukkingen gebruiken die mss niet volledig politiek correct zijn. Als ge dan echter 24/24 gefilmd wordt en ge mensen hebt die bij het minste beetje achter hun toetsenbord kruipen om kritiek te geven, dan zijt ge natuurlijk al vlug kop van jut.