Big Brother 2022

Big Brother 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was volgens mij ook 1 van de grootste iritaties bij zowel de kijkers als de deelnemers zelf, ze zeiden achteraf dat ze soms uren gewoon niets zaten te doen, omdat er ook niets te doen was.
In dat opzicht hebben ze bij de productie wel geluisterd en verbeterd!

Ja, zeker voor de dagelijkse afleveringen is er meer dan genoeg actie, zeker in vergelijking met vorig jaar.
Op de livestreams zijn er uiteraard wel nog vaak saaie periodes waarin de bewoners maar wat zitten te niksen, maar dat is ook normaal natuurlijk als ge 24/24 binnen zit en nergens heen kunt.

Er wordt (zeker vorig jaar) online door kijkers geregeld vergeleken met de Australische versie die als spannender en beter wordt beschouwd, maar daar bestaat een aflevering telkens uit het verslag van een tijdspanne van 2 à 3 dagen dus dan is het natuurlijk ook makkelijk om een aflevering te vullen met boeiende zaken. Daar zullen de bewoners in huis ook vaak genoeg zich lopen te vervelen, maar aangezien de serie daar geen livestreams heeft (alles is op voorhand opgenomen alvorens het op tv komt), krijgen kijkers dié momenten natuurlijk niet te zien.

Ben benieuwd of ze dit tempo qua challenges enz ook gaan blijven aanhouden want we hebben straks op die paar weken tijd al meer opdrachten te zien gekregen dan vorig jaar op een heel seizoen.

Er wordt (zeker vorig jaar) online door kijkers geregeld vergeleken met de Australische versie die als spannender en beter wordt beschouwd, maar daar bestaat een aflevering telkens uit het verslag van een tijdspanne van 2 à 3 dagen dus dan is het natuurlijk ook makkelijk om een aflevering te vullen met boeiende zaken. Daar zullen de bewoners in huis ook vaak genoeg zich lopen te vervelen, maar aangezien de serie daar geen livestreams heeft (alles is op voorhand opgenomen alvorens het op tv komt), krijgen kijkers dié momenten natuurlijk niet te zien.
Hoe stemmen ze daar kandidaten weg dan?
Enkel stemmen van de deelnemers of met proeven?

Hoe stemmen ze daar kandidaten weg dan?
Enkel stemmen van de deelnemers of met proeven?

Er is elke aflevering (dus om de 2 à 3 dagen) een nominatieproef, doorgaans zijn dit fysieke uithoudingsproeven. De winnaar van die proef mag dan bepalen welke 2 of 3 bewoners genomineerd zijn waarna alle bewoners vervolgens elk individueel (anoniem dus in de dagboekkamer) hun stem uitbrengen over wie van die genomineerden moet vertrekken. Enkel bij de finaleshow beslisen de kijkers wie van de drie finalisten (die op dat moment al weken of maanden uit het huis zijn want de show is live als laatste aflevering van het seizoen) wie de winnaar wordt. Er wordt ook niet voor een groepspot gespeeld maar voor een bedrag dat vooraf al vastligt (250k dacht ik). De focus van het programma ligt daar dus echt op die proeven én het nomineren, aangevuld met wat luchtigere proeven ivm het huishoudbudget enz.

Het programma heeft er alleszins een heel andere sfeer, veel tactischer aangezien de bewoners er veel meer bezig lijken te zijn met nomineren. Productietechnisch zit het er allemaal ook wat grootser in elkaar, maar de budgetten zullen dan ook wel navenant zijn natuurlijk in vergelijking met hier. Aangezien het "maar" om een 20-tal afleveringen gaat (itt bijna 100 zoals bij ons), is het alleszins wel de moeite om de reeks eens te checken voor de liefhebbers.

Laatst bewerkt:
Wow, een paar van die proeven bekeken op youtube :eek: En dan zitten ze bij ons een balletje over een muur te gooien :biglaugh:

Ik vind het wel jammer dat de twee groepen zo veel contact met elkaar mogen hebben via dat luikje en andere gaten. Doet toch wat afbreuk aan het concept van 'break up'.

Ondertussen snap ik wel waarom de stream zich vooral richt op de gouden groep. Aan de andere kant valt gewoon niets te beleven...

Maar dan met zonder strand 😆
Eens wat 24 uur opdrachten zou ook wel fijn zijn om te volgen.

Maar wel met een zwembad :p

En idd, ik hoop/verwacht dat er nog wel langdurige opdrachten aankomen. De dansmarathon vorig jaar was alvast leuk op dat vlak, maar het mag gerust nog een tikkeltje zwaarder zijn dan dat.

Big Brother is vandaag precies wel gevoelig voor de woke-beweging op social media.

Eerst werd een opdracht zowat vroegtijdig afgebroken omdat er op Twitter "kritiek" kwam over dat het onverantwoord was.
Per groep was er namelijk één bewoner vastgeplakt tegen de muur en de bedoeling was dat ze ter langst bleven hangen. Als extra moeilijkheid moest er toen ook nog een appel in de mond genomen worden.
De bewoners gingen er zelf van uit dat dit een uithoudingsproef ging worden die tot uren zou kunnen duren, maar na een uur ofzo liet BB opeens al weten dat de opdracht afgelopen was en beide groepen een klein "feestje" wonnen.

fmeOHND.png

Vervolgens daarnet ook nog boodschap van Big Brother.
BB spreekt de bewoners toe dat hij geen racistische, discriminerende of seksistische uitspraken wil in zijn huis...
De bewoners weten zelf alvast niet specifiek waar het over zou kunnen gaan, ze vermoeden dat ze mss moeten opletten met dingen zoals "there are some whores in this house" of "slaapwel sletjes" (dingen die ze gewoon al lachend roepen of zeggen).

Ze vrezen zelf dat er zaken verkeerd werden opgevat en uitvergroot op social media.

Zou hierover gaan. Tja, Dimi is niet meteen het grootste licht in dat huis...

Die opdracht vind ik nu niet meteen onverantwoord. Ik snap die appel in de mond niet zo goed, maar dat is toch een opdracht zoals een ander?

Die opdracht vind ik nu niet meteen onverantwoord. Ik snap die appel in de mond niet zo goed, maar dat is toch een opdracht zoals een ander?
Wtf, mensen kunnen tegenwoordig echt niks meer verdragen.
En dan vooral die deelnemers van vorig jaar die daar commentaar op hebben, alsof dergelijke woorden toen niet gebruikt geweest zijn, schijnheiligaards!

Laatst bewerkt:

Mensen zijn zo woke als de pest. dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen is me een lachertje.

Ja, die break-up week was toch ook een beetje een flop vind ik :sarcastic: Amper 4 dagen en ze hebben de hele tijd contact met elkaar mogen hebben.

Nominaties zijn vandaag ook bekend gemaakt in het huis.

Mja, slim van Dimi is dat natuurlijk niet. Zoiets kan vandaag de dag best niet gezegd worden. Maar dat de rest door er niks op te zeggen, dat goedkeurt? Alsjemehoela, dat vind ik je reinste bullshit.

Mja, slim van Dimi is dat natuurlijk niet. Zoiets kan vandaag de dag best niet gezegd worden. Maar dat de rest door er niks op te zeggen, dat goedkeurt? Alsjemehoela, dat vind ik je reinste bullshit.
Ge zit daar 24/7 met ik weet niet hoeveel camera's. Blijkbaar gebruikte Grace dat woord zelf constant bij die tandpasta (verbeter mij als ik fout ben). Ik gebruik dat woord eigenlijk niet meer, maar misschien moest het toch nog ooit eens gebeuren. In hoeveel liedjes wordt dat woord niet gebruikt tegenwoordig?

Er mag wel wat meer context geschetst worden. Nuance kan tegenwoordig niet meer.

Voor zover ik weet gaat het hier niet over een liedje, maar over het feit dat iemand zwarte tandpasta 'nigga paste' noemt. Da's gewoon oerdom en ook logisch dat dat niet kan.

Ge zit daar 24/7 met ik weet niet hoeveel camera's. Blijkbaar gebruikte Grace dat woord zelf constant bij die tandpasta (verbeter mij als ik fout ben). Ik gebruik dat woord eigenlijk niet meer, maar misschien moest het toch nog ooit eens gebeuren. In hoeveel liedjes wordt dat woord niet gebruikt tegenwoordig?

Er mag wel wat meer context geschetst worden. Nuance kan tegenwoordig niet meer.

Grace gebruikt zulke woorden idd zelf ook vaak. Ze zat daar juist ook te zeggen dat ze hoopte dat Julio er lang in blijft "want dat is ook iemand met een donkere huidskleur". Daar zult ge wellicht weer geen kritiek over vinden op social media. Zelf heb ik er voor alle duidelijkheid geen probleem dat ze dat zegt want ik snap die context enz wel en vind dat dus niet racistisch, maar het zou omgekeerd maar eens moeten gebeuren dat pakweg Hanne zegt dat ze hoopt dat Vera er in blijft "want dat is ook een blanke".

Ik vind het vooral jammer dat dat online "relletje" blijkbaar ontstaan is na tweets van oa Liese van vorig jaar. Oud-bewoners zouden toch echt wel moeten weten dat wat ge ziet op tv (zelfs op streams) gewoon een vertekend beeld kunnen geven en woorden dus makkelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden. We zullen in onze privésfeer allemaal wel eens woordjes/uitdrukkingen gebruiken die mss niet volledig politiek correct zijn. Als ge dan echter 24/24 gefilmd wordt en ge mensen hebt die bij het minste beetje achter hun toetsenbord kruipen om kritiek te geven, dan zijt ge natuurlijk al vlug kop van jut.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan