Big Brother 2022

Play4 Big Brother 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
De finalisten zijn bekend.
Grace, Kristof en Salar. Nouchine gaat naar huis.
 
Die "liveshow" vanavond was echt het toppunt van amateurisme, niet normaal :sarcastic:
Ging om 21u30 beginnen, uiteindelijk 22u. De helft van de gesprekken kon je niet volgen, want het geluid werkte niet. Het bekendmaken van de finalisten verliep niet zoals gepland, met een grote pauze tussenin.
 
Die "liveshow" vanavond was echt het toppunt van amateurisme, niet normaal :sarcastic:
Ging om 21u30 beginnen, uiteindelijk 22u. De helft van de gesprekken kon je niet volgen, want het geluid werkte niet. Het bekendmaken van de finalisten verliep niet zoals gepland, met een grote pauze tussenin.

Ben benieuwd naar de show van zaterdag. Vorig jaar was die finale best nog wel ok (behalve de lijnen van het stemmen dan...) hopelijk verknoeien ze het dit jaar dus niet volledig.

Zoiets zou ook veel leuker zijn als er gewoon publiek aanwezig mocht zijn.
 
Ocharme Kristof. Poll op FB: Salar zit ongeveer aan 7500 stemmen, Grace bijna 3000 en Kristof net boven de 300. :rofl::rofl::rofl:

f975c3a1c867b9b7b028b0ea491c74da9a42cf97ab704052df6ef0df92c8dc72.jpg
 
Nooit echt begrepen wat sommigen zo geweldig vonden aan Nouchine. Ik vond die mentaal 15. De manier hoe die sprak, bij alles janken, zo verbaasd bij sommige pietlullige dingen, zoals een koe die naar een trein kijkt. Duidelijk dat die nog geen tegenslagen in 't leven heeft gehad.
 
Nooit echt begrepen wat sommigen zo geweldig vonden aan Nouchine. Ik vond die mentaal 15. De manier hoe die sprak, bij alles janken, zo verbaasd bij sommige pietlullige dingen, zoals een koe die naar een trein kijkt. Duidelijk dat die nog geen tegenslagen in 't leven heeft gehad.
De gemiddelde mentale leeftijd in dat kot zat op kleuterniveau (als we alle bewoners samen bekijken), op enkele uitzonderingen na.
15 valt in dat opzicht dan nog wel heel goed mee.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Is er dan echt iemand die het hem gunt? :unsure:
Voor mij ist Kristof op 1 en Salar als héél nipte 2e. Grace vind ik gewoon een opportunist.

Persoonlijk denk ik dat Kristof zo een mens die waar je naar kijkt en op het eerste zicht van kan denken dat het ne 'try-hard' is, redelijk aanwezig, overal een mening over. Maar ik ben er van overtuigd dat als je iemand als Kristof tot je vriendenkring kan rekenen, hij zo een van die 'gouden' vrienden is. Altijd behulpzaam, oprecht en altijd geinteresseerd in jou als persoon of in u probleem.

Maar sowieso, dit seizoen van BB vond ik (weeral!) snel niet meer zo boeiend. Ben ook rond dezelfde periode gestopt met meegluren op livestreams en pik nu maar af en toe eens een samenvatting mee.

Ik blijf erbij, stuff zoals wekelijkse challenges (die niet voorbij zijn in 1 voormiddag) om weekbudgetten te verdienen en een vaste shopping list. Ik bedoel, laat die met iets bezig zijn. Al is het 100.000 brieven plooien en envelopkes toelikken voor een of ander goed doel :)
En als ze eens een paar weken wa centen sparen en investeren in bakken bier voor een feestje, so be it. Willen ze roken, laat ze doen. Kan alleen maar voor een extra dynamiek zorgen als er 4 personen sigaretten nodig hebben maar de pot zo goed als op is. En dat bedoel ik niet om drama te zien. Maar het is verdomme een afspiegeling van het echte leven.

Volgens mij is BB als concept, het slachtoffer van de politiek correcte tijd waarin we leven.
Ze willen unscripted reality, maar er zijn nog nooit zoveel regeltjes geweest.
Dat en die regie van die livestreams... zo mogelijk nog meer fucked up dan vorige editie. Ontelbare streamlocks, onmogelijke camerahoeken (ne close-up van 5 minuten terwijl de actie off screen is), ganse gesprekken die quasi onverstaanbaar zijn door gefluister waar niet word op gereageerd door de regie. Doet mij soms vermoeden dat er gebruik word gemaakt van de een of andere regiesoftware in plaats van een permanente aanwezigheid van een regieploeg. Het voelt allemaal wat 'goedkoop' aan.
Ik weet dat in BB Australia, mensen die onhoorbaar gebabbeld hebben, worden gestraft s'morgens. "Kom naar de dagboekkamer" "Leg eens uit waarom ge zo stil fluisterde dat niemand het kon horen van de kijkers" "Oke, volgende keer niet meer doen en als onmiddelijke straf moet je de dagboekkamer verlaten en mag je de ganse dag niet meer praten. Als je praat verliest de groep 25% van jullie weekbudget".
Bij ons zijn er gewoon geen gevolgen.

Zoals het eerste en nu het tweede seizoen gelopen zijn, kijk ik eerlijk gezegd niet meer uit naar een derde.
Alhoewel ik echt wel fan ben van soortgelijke programma's.
Maar ik denk dat het jaar 2022 niet echt meer geschikt is voor de versies die we kenden uit 1999, 2000 etc. Teveel troetelbeertje op deze aardkluit die oprecht beledigd zijn als je nog maar durft ademen in hun richting.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij ist Kristof op 1 en Salar als héél nipte 2e. Grace vind ik gewoon een opportunist.

Persoonlijk denk ik dat Kristof zo een mens die waar je naar kijkt en op het eerste zicht van kan denken dat het ne 'try-hard' is, redelijk aanwezig, overal een mening over. Maar ik ben er van overtuigd dat als je iemand als Kristof tot je vriendenkring kan rekenen, hij zo een van die 'gouden' vrienden is. Altijd behulpzaam, oprecht en altijd geinteresseerd in jou als persoon of in u probleem.
Kristof komt imo alvast niet zo over, maar het kan ook zijn karakter zijn waar ik op afhaak. Ik vind de verwijten die hem naar het hoofd gegooid werden wel terecht, al kan ik ze dan ergens wel plaatsen in het kader van het spel. Echter het aantal verwijten, en niet telkens maar door één persoon, doet mij wel denken dat hij als persoon dan zo is, want hoe lang kunt ge zoiets faken, waardoor ik een wrang gevoel krijg van hem. Plus ja zijn manier van praten en zijn luide gedrag (zoals ge zelf aangeeft, de try-hard die heel aanwezig is) vind ik enorm irritant, maar dat heeft dan weer niets met karakter te maken al draagt het wel bij tot de irritatie :p
Grace vond ik al van het begin niet de "topper" zoals ze door veel mensen aanzien wordt, Salar ben ik mettertijd meer en meer beginnen appreciëren dus hij mag het wat mij betreft wel winnen. Ik ben BB pas halfweg of zo 's avonds beginnen volgen wanneer het pastte, maar ik had niet echt met iemand een klik of het idee "ja, die moet dat spel hier winnen!".
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Salar ben ik mettertijd meer en meer beginnen appreciëren dus hij mag het wat mij betreft wel winnen. Ik ben BB pas halfweg of zo 's avonds beginnen volgen wanneer het pastte, maar ik had niet echt met iemand een klik of het idee "ja, die moet dat spel hier winnen!".
Salar heeft inderdaad een mooie groei doorgemaakt in het huis. Daarom ik hem ook zo apprecieer.
Als ik héél eerlijk ben, kan het ook een beetje ouderwets chauvinisme zijn die speelt en dat ik het daarom dat klein procentje meer gun aan een landgenoot.
 
Peter zei als afsluiter: "Big Brother sluit de deuren... voor nu." En als slotzin "Santé en tot snel!"
Kunnen we toch al interpreteren als dat een 3e seizoen toch op zijn minst word overwogen.
 
Zelfs tijdens de finaledag nog geen post hier, toont wel aan hoe de interesse is weggeëbt.
Was precies ook maar een saaie week!
In hst begin zag hst er goed uit, meer spelletjes etc, maar al snel was de interesse veel minder. Vorig jaar zaten we ook in een grotere lockdown dan momenteel.

Anyway, voor mij de verdiende winnaar, ik vond grace te fel, telkens over Brazil en hoe zwaar ze het heeft etc…
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Peter zei als afsluiter: "Big Brother sluit de deuren... voor nu." En als slotzin "Santé en tot snel!"
Kunnen we toch al interpreteren als dat een 3e seizoen toch op zijn minst word overwogen.

Kijkcijfers zijn dacht ik niet extreem slecht dus ondanks de desinteresse bij mezelf (en vele anderen van wie ik weet dat ze het vorig jaar veel intensiever volgden), denk ik dat er toch nog wel een publiek voor is.

Zelf denk ik dat een pre-recorded All Stars -editie mss wel beter zou kunnen werken dan het huidige concept met livestreams.

Beetje zoals BB Australia dus, maar dan met ex-deelnemers als bewoners.
 
Mocht er volgend jaar een nieuw seizoen komen twijfel ik toch hard of ik zou kijken. Mijn interesse zakte nu ook steeds verder weg naarmate de tijd vorderde.
Ik vind het vooral jammer dat er aan veel verwachtingen niet is voldaan... Harder dan vorig jaar (ik denk dat de bewoners amper hinder hebben ondervonden van de nieuwe 'hardere' beslissingen), meer inspraak door kijkers (volgens mij ook niet meer dan vorig jaar) en meer opdrachten (was in de eerste weken wel het geval, maar dit zakte toch weer in).

Ik ben wel blij met de afsluiter. Na die flop van een 'liveshow' op woensdag hield ik mijn hart al vast voor de finale, maar ik vond het best wel meevallen. Salar is voor mij ook een verdiende winnaar.
 
Ik he het de laatste weken niet meer echt gevolgd, de laatste liveshows heb ik ook niet meer gekeken.
Alleen de livestream stond af en toe nog op en de herhaling van de dagelijkse samenvatting bekeek ik af en toe nog tijdens het zappen.

Dit is het eerste seizoen van bb dat ik effectief ben gestopt met dagelijks te kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan