BeyondGaming merchandise: behoeftepeiling + advies gevraagd

Zijn jullie geïnteresseerd in BeyondGaming merchandise en zoja, in welke artikelen?


  • Totaal aantal stemmers
    109
BG_Merch.png


Beste leden,

Ten tijde van onze voorganger was merchandise al een zeer hot topic en eentje waar veel vraag naar was.
Jammer genoeg is dit er niet gekomen, maar wij gaan er ons wel aan wagen.

Zelf hebben we er weinig ervaring mee, we moeten daar eerlijk in zijn, maar mogelijks zitten er tussen onze fantastische (😍) leden wel mensen met ervaring in merchandising.

Hebben jullie dus tips hoe we dit het beste aanpakken, bij welke (web)shops we het beste kunnen aankloppen om de aankoop te doen, of jullie weet hebben van kwaliteitsvolle winkels waar je niet meteen meer dan 100 artikels/exemplaren als stock moet aankopen,... Alle hulp is welkom.

Daarnaast willen we hier graag even een poll aankoppelen, gewoon om eens jullie behoeftes/wensen in te schatten. Van daaruit kunnen we ons al wat in een bepaalde richting begeven. Zijn er naast de gegeven opties in de poll nog artikelen waar jullie aan denken, dan horen we het ook graag.

De firma dankt u!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind merch op zich niet slecht, maar het moet dan aan een deftige prijs zijn imo. Veelal zie je merch die gewoon veel te duur is. Een Hoodie zou ik bv zien zitten mocht hij echt comfortabel zijn, maar een neutrale zachte hoodie heb je al voor geen 20 euro.
Oh ja, en een deftige hoodie heeft geen rits :D
 
't Is niet dat ik niet wil steunen hoor :) maar een hoodie bv van 60 euro... dat kan er bij mij niet in.
Dat zou ook wel héél veel zijn! :D

Al heb je er natuurlijk altijd die heel goed zijn van kwaliteit en dan betaal je daar natuurlijk ook voor.
We kunnen er altijd verschillende voorzien, mits mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel wat ervaringen met merch voor gaming teams en events. Je kunt alles zelf doen maw. Jij neemt de order op van alle leden en gaat dan naar een bedrijf om alles te laten printen en je doet de verzendingen. je kunt dan kiezen voor vinyl of zeefdruk. Zeefdruk is wat je bv. in kleren winkels vindt. Pas rendabel vanaf ongeveer 25 tshirts. Vinyl is een soort plastic dat met een pers op een tshirt wordt gedrukt. Goed voor kleine aantallen. Ik heb thuis een pers en plotter staan om bv. tshirts en zo te drukken.XD

Wat je ook kunt doen is alles uitbesteden en zelf een winkel maken met bv Spreadshirt. (https://www.spreadshirt.be/nl) Je besteed dan alles uit en enigste wat je moet doen is je winkel inrichten met de spullen dat je wilt verkopen en zorgen dat je kleuren juist zijn. Zij zorgen voor alles en ook de verzending en eventuele omruilingen. Door de neon kleuren van de BG logo kan het zijn dat je het een aantal keren moet testen dat je de juiste file upload. In de printwereld werken ze met CMYK en niet RGB. ls je bv je RGB file doorstuurd, dan is er kans dat je kleurverschillen gaat hebben tussen verschillende tshirts. (Dat heb ik al ervaren.) Dat valt niet op als je maar 1 tshirt besteld maar wel als je verschillende tshirts naast mekaar ziet en bv. op verschillende tijdstippen zijn besteld. Nadeel is ook dat je veel meer moet afgeven tov van het zelf te doen.

Beetje in een notendop uitgelegd. Hopelijk is het wa duidelijk. XD
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel wat ervaringen met merch voor gaming teams en events. Je kunt alles zelf doen maw. Jij neemt de order op van alle leden en gaat dan naar een bedrijf om alles te laten printen en je doet de verzendingen. je kunt dan kiezen voor vinyl of zeefdruk. Zeefdruk is wat je bv. in kleren winkels vindt. Pas rendabel vanaf ongeveer 25 tshirts. Vinyl is een soort plastic dat met een pers op een tshirt wordt gedrukt. Goed voor kleine aantallen. Ik heb thuis een pers en plotter staan om bv. tshirts en zo te drukken.XD

Wat je ook kunt doen is alles uitbesteden en zelf een winkel maken met bv Spreadshirt. (https://www.spreadshirt.be/nl) Je besteed dan alles uit en enigste wat je moet doen is je winkel inrichten met de spullen dat je wilt verkopen en zorgen dat je kleuren juist zijn. Zij zorgen voor alles en ook de verzending en eventuele omruilingen. Door de neon kleuren van de BG logo kan het zijn dat je het een aantal keren moet testen dat je de juiste file upload. In de printwereld werken ze met CMYK en niet RGB. ls je bv je RGB file doorstuurd, dan is er kans dat je kleurverschillen gaat hebben tussen verschillende tshirts. (Dat heb ik al ervaren.) Dat valt niet op als je maar 1 tshirt besteld maar wel als je verschillende tshirts naast mekaar ziet en bv. op verschillende tijdstippen zijn besteld. Nadeel is ook dat je veel meer moet afgeven tov van het zelf te doen.

Beetje in een notendop uitgelegd. Hopelijk is het wa duidelijk. XD
Heel leuke tips, dikke merci!
 
Zelf geen interesse in BG branded merch, maar ook geen probleem dat jullie het zouden aanbieden...

Gaat dat dan merch met enkel het BG logo zijn, of bv. ook memorabele uitspraken van op het forum?

Want een t-shirt met 'het is opgelost, zijn huis staat in brand' lijkt me wel nice om Guy de buurman een beetje te intimideren. 👌
... behalve op deze manier, daar zou ik wel een t-shirt van durven bestellen mits degelijke kwaliteit
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan