BeyondGaming LIGHT Theme gaat in beta!

1632137180222.png

Na maandenlang zwoegen en zweten van onze dappere lay-out mannen @sharpshot, @FLT en @Tyfius (onder het toeziend oog van @Loser himself) en een eerste feedback ronde van onze crew, besloten ze dat ze er ondertussen zelf al genoeg naar getuurd hebben. Het is nu jullie beurt om er ook van te genieten! Onderaan links (op elke pagina) kan je vanaf heden de "BeyondGaming Light" theme terugvinden.

Indien jullie er nog feedback over vinden/hebben, deponeer deze voorlopig gerust in deze thread (check aub of het al niet werd gepost) en ons "design-team" zal dit allemaal zorgvuldig opvolgen!

Eens de laatste plooien hier gladgestreken zijn, zal deze de standaard lay-out worden met "BeyondGaming Dark" lay-out als dappere side-kick. De templates met "XenForo Light" (= standaard lay-out) en "XenForo Dark (Beta)" (= de Dark Reader browser-addon versie van de Light die we ook zelf snel in elkaar hadden gebotst) zullen dan niet meer beschikbaar worden (vier templates per software update onderhouden is helaas iets teveel van het goeie).

Ondanks dat we weten dat deze beslissing bij mensen in slechte aarde zal vallen (gewoontes veranderen == chaos), mogen we toch vriendelijk vragen om de nieuwe lay-outs op zen minst een eerlijke kans te geven? Je geraakt er veel sneller aan gewend dan je eerst zou denken :)
 
Laatst bewerkt:
ik moet jullie wel gelukwensen, door de nieuwe kleuren ben ik veel sneller BG aan het wegklikken, het heeft dus geholpen voor m'n werk.

Ik blijf erbij, ik snap dat jullie dit als standaard willen, maar geef de standaard xenforo voor mensen die dat graag hebben. Verstop het ergens in de instellingen ofzo, zo hou je iedereen te vriend.
Nu creeer je ergernissen door dit er weer gewoon door te duwen (niet de eerste keer) met de reden intern houden we ervan. Tja, in software development weet je nu eenmaal dat je hierm ensen op kunt laten afknappen.
 
Ben je zeker dat je het over de BG Dark hebt en niet de Xenforo dark die nu weg is?

Mij is het alleszinds niet opgevallen maar ik doe 's avonds in bed andere dingen dan op m'n gsm kijken. 🙃
Ik heb het dus blijkbaar over die Xenforo dark. Zonder afbreuk te doen aan jullie werk vond ik deze imo aangenamer.
 
ik moet jullie wel gelukwensen, door de nieuwe kleuren ben ik veel sneller BG aan het wegklikken, het heeft dus geholpen voor m'n werk.

Ik blijf erbij, ik snap dat jullie dit als standaard willen, maar geef de standaard xenforo voor mensen die dat graag hebben. Verstop het ergens in de instellingen ofzo, zo hou je iedereen te vriend.
Nu creeer je ergernissen door dit er weer gewoon door te duwen (niet de eerste keer) met de reden intern houden we ervan. Tja, in software development weet je nu eenmaal dat je hierm ensen op kunt laten afknappen.
Niet met de reden dat we er intern van houden, dat vind ik geen nette uitspraak. Komt hier ook nogal eens terug.
Zoals ik al verschillende keren heb aangegeven: De kritiek nemen we mee, en er staat nog niks vast. Het zou ook kunnen dat we uiteindelijk naar nog een totaal andere oplossing kijken, maar voorlopig houden we het wel bij tweaks van de huidige skins. Die we nog altijd doorvoeren.

Maar ik heb ook al bij elke beslissing hier toegelicht waarom ze genomen is. En de reden is nog geen enkele keer geweest "omdat wij dat intern mooi vinden". En in software development weet je dat je mensen erop kunt laten afknappen, maar ook weet je dat je nooit goed kunt doen voor iedereen, en iedereen apart vindt zichzelf de spreekbuis voor de community. Het is een slappe koord tussen een bedrijfsplan uitvoeren en luisteren naar de community. Maar ik hoop dat ik met mijn uitleg toch op z'n minst heb kunnen laten zien dat de beslissingen niet zomaar zijn genomen.
 
D
Zoals ik al verschillende keren heb aangegeven: De kritiek nemen we mee, en er staat nog niks vast. Het zou ook kunnen dat we uiteindelijk naar nog een totaal andere oplossing kijken, maar voorlopig houden we het wel bij tweaks van de huidige skins. Die we nog altijd doorvoeren.
Hoeveel en wat voor tweaks heb je recent nog doorgevoerd aan de BG dark skin dan? :unsure:
 
Hoeveel en wat voor tweaks heb je recent nog doorgevoerd aan de BG dark skin dan? :unsure:
Hangt er vanaf wat je recent noemt. De recentste zijn van maandag om 15u25, maar zijn geen zichtbare dingen voor jou en mij. Maar vermeld ik wel even omdat het hiervoor al ging over het werk om een skin up-to-date te houden. Dat wordt hier nogal makkelijk weggeveegd door mensen die het niet moeten doen, maar door een update in de forumsoftware, kwamen er plots een paar foutmeldingen. En dan mogen ze uitzoeken hoe die in elkaar zitten, en hoe de verschillende skins reageren door één ding ervan aan te passen.

Zonder dat wij iets deden, werd plots dit:
1632144218662.png

dit:
1632144259556.png

Aanpassing daarvoor is van 13 maart, een aanpassing om een titel mooi onder foto's te kunnen krijgen op de front, hyperlinks die niet fel genoeg opvielen in het archief, tekst die ergens nog tegen een lijntje plakte (ook in het archief), omlijning van de "thumbs up" emoji die niet helemaal goed zat.

En als ik dan terugga tot het moment waarop we om feedback vroegen, ondertussen dus meer dan een half jaar geleden, het stadium waarin we nu zitten voor de light, zie ik nog heel wat meer tweaks, zoals de rode 1 naast "events" ( 😏 ) en:
Zachtere post/ thread overview background
[*]Zachter tekst kleur
[*]Zachter link kleur (Het verschil wordt dan ook duidelijker in een post)
[*]Tekst in quotes zijn nu 'normaal' tekstkleur ipv een donkere variant
[*]NEW tag toegevoegd achter threads in het thread overview, indien er nieuwe posts zijn
[*]Quotes staan nu in geel (is ook kleur van NEW tag hierboven, test)
[*]Avatar online is nu blauw ipv groen
[*]Bij het hoveren over een member name is de tekst ook leesbaar indien de member een lichte foto heeft staan (zie mijn profiel hier)
[*]Paginering nummers leesbaarder
[*]Reacties staan niet meer in een kader maar enkel met een streepje ervoor om het aantal kaders wat te verminderen (zie onderaan deze post ivg productie)
[*]Mail styling is afhankelijk van default forum style
 
Laatst bewerkt:
Moet wel zeggen dat het op pc beter mee valt dan op de smartphone. Maar jammergenoeg zit ik merendeels van de tijd op de smartphone..

Alleen dat roze blijft de ogen wel uitsteken, ook op pc.
 
D
Hangt er vanaf wat je recent noemt. De recentste zijn van maandag om 15u25, maar zijn geen zichtbare dingen voor jou en mij. Maar vermeld ik wel even omdat het hiervoor al ging over het werk om een skin up-to-date te houden. Dat wordt hier nogal makkelijk weggeveegd door mensen die het niet moeten doen, maar door een update in de forumsoftware, kwamen er plots een paar foutmeldingen. En dan mogen ze uitzoeken hoe die in elkaar zitten, en hoe de verschillende skins reageren door één ding ervan aan te passen.
Heel fijn dat jullie dat doen, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met aanpassingen die gedaan worden nav feedback van de community.

Aanpassing daarvoor is van 13 maart, een aanpassing om een titel mooi onder foto's te kunnen krijgen op de front, hyperlinks die niet fel genoeg opvielen in het archief, tekst die ergens nog tegen een lijntje plakte (ook in het archief), omlijning van de "thumbs up" emoji die niet helemaal goed zat.
Fair enough. Het enige dat ik mij herinner was dat het online icoontje een nieuw kleur kreeg en dat was het basically. De meest courante opmerking over BG Dark is dat het te licht is, en behalve een "ge went er wel aan" (wat waar is tot op zekere hoogte) of "ge kunt nooit voor iedereen goed doen" is daar eigenlijk nooit echt deftig op geantwoord geweest voor zover ik mij herinner, terwijl ik die opmerking op zich wel terecht blijf vinden.

Ik gebruik nu al zolang BG Dark dat ik dat roze zelfs niet meer zie :unsure:
BG Light gebruikt veel meer roze dan BG Dark. Imo te veel, maar gelukkig is dat niet mijn probleem.
 
Dat roze heb ik nooit gesnapt. Op de light versie vloekt da ook met die secondaire kleur. Op dark valt het goed mee, maar bv da lijntje roze onze elke subsectie titel is gewoon.. raar en lelijk?
 
Dat roze heb ik nooit gesnapt. Op de light versie vloekt da ook met die secondaire kleur. Op dark valt het goed mee, maar bv da lijntje roze onze elke subsectie titel is gewoon.. raar en lelijk?
Ook dat klopt eigenlijk niet. Net als alle kleuren, is die secundaire kleur ook afgestemd op de drie hoofdkleuren in het logo. Het fuchsia en het lichtblauwe. Daar is niet licht over gegaan. Onder andere met kleurwielen, maar ook met contrastberekening voor een balans tussen leesbaarheid en toegankelijkheid.
1632298158207.png

Dat je het niet mooi vindt, dat kan. En dat snap ik, daarvan ga ik je ook niet proberen te overtuigen :) Maar dat is iets anders dan dat het zou vloeken.

Fair enough. Het enige dat ik mij herinner was dat het online icoontje een nieuw kleur kreeg en dat was het basically. De meest courante opmerking over BG Dark is dat het te licht is, en behalve een "ge went er wel aan" (wat waar is tot op zekere hoogte) of "ge kunt nooit voor iedereen goed doen" is daar eigenlijk nooit echt deftig op geantwoord geweest voor zover ik mij herinner, terwijl ik die opmerking op zich wel terecht blijf vinden.
Die opmerking hebben we wel degelijk al herhaalde keren aangehaald hier. Ik zeg niet dat het een oplossing voor altijd is, misschien komt er nog een heel andere aanpak. Maar het is toch al verschillende keren aangehaald dat wie wel het heel donkere wil, en daar het fellere contrast voor over heeft, de Dark Reader kan gebruiken. Er moeten keuzes gemaakt worden, en dan bedoel ik niet eens 'je kunt nooit goed doen voor iedereen'. Ik denk dat ik de keuzes hier al heb toegelicht: Bij een heel donkere versie waren de contrasten echt gewoon te fel, volgens objectieve parameters.
 
Ik heb gisteren een tijd zitten prutsen met Stylish en al een hele userstyle geschreven, maar het is een hel om alles te kunnen aanpassen.
Zelfs nu is het zo dat die stylesheet eens wel en eens niet 'werkt'. Snap er niet veel van, ben geen developer of dergelijke, veel kennis heb ik er niet van. Enkel een beetje css. Heb momenteel een rode,blauwe en een donkerblauw met donkerroos gemaakt. Op zich snel te copy/pasten qua kleuren eens je die userstyle hebt.
Er staan een paar screenshots in de discord/offtopic van gisterenavond voor wie het eens wil zien.
Ik ga er zelf niet veel tijd meer in steken, zal de styles vanavond online zetten via Stylish(addon) zodat anderen er mss nog iets mooiers van kunnen maken :)
 
ik moet jullie wel gelukwensen, door de nieuwe kleuren ben ik veel sneller BG aan het wegklikken, het heeft dus geholpen voor m'n werk.

Ik vind deze theme zeer vermoeiend om te lezen.
Net hetzelfde hier. :) Zoals ik al zei light skin gebruiker.

Als de beslissing vaststaat om hierbij te blijven ga ik waarschijnlijk ook gewoon zelf de CSS aanpassen om het felle roze weg te halen. Dat is voor mij het enige probleem.
 
Ik vind het moeilijk om feedback te geven op deze theme, omdat ik wanneer ik de optie heb altijd voor de dark ga. Maar voor mij lijkt het light theme het op zich wel goed te doen op de front-end met de nieuwsartikels, zowel het overzicht als de artikels zelf, maar is het minder geschikt voor het forum. Daar is het inderdaad te fel en te druk.

Het dark theme is voor mij zeker donker genoeg. Ik vond dat de eerste weken ook nog iets te licht, maar voor mij hoeft het nu niet meer donkerder. Alleen de teksten vind ik soms wel nogal moeilijk om op te focussen, dat lukt mij bijvoorbeeld wel beter op de light versie.
 
D
ik moet jullie wel gelukwensen, door de nieuwe kleuren ben ik veel sneller BG aan het wegklikken, het heeft dus geholpen voor m'n werk.

Ik blijf erbij, ik snap dat jullie dit als standaard willen, maar geef de standaard xenforo voor mensen die dat graag hebben. Verstop het ergens in de instellingen ofzo, zo hou je iedereen te vriend.
Nu creeer je ergernissen door dit er weer gewoon door te duwen (niet de eerste keer) met de reden intern houden we ervan. Tja, in software development weet je nu eenmaal dat je hierm ensen op kunt laten afknappen.
Idem

Je kan dit moeilijk een vooruitgang noemen. De vorige layout zag er uitnodigend uit want het was professioneel en strak. Dit is schreeuwerig en aandachttrekkend. Veel mensen die nu en dan BG in hun browser op het werk hebben openstaan, gaan dit om deze reden niet meer doen. Precies alsof je op pwned.tv zit.

Dit kleurpallet is ook maar meespringen op de 80’s retro/synthwave trein terwijl die intussen al voorbij zijn hoogtepunt zit. Je weet dat een stijl uit de mode is wanneer men je ermee doodsmijt op het eurosong festival 2021.

retro-futuristische-synthwave-retrowave-gestileerde-nachtcityscape-met-zonsondergang-op-achtergrond_148087-120.jpg


cover-retrrosw-article.jpg


trophy_Eurovision_2021_EBU_THOMAS_HANSES.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mochten de stemmen geteld worden, wil ik toch ook eens komen zeggen dat ik hoop dat er terug een zachtere optie komt. Ik begrijp dat het extra werk is om meer skins te hebben, maar als er geen keuze is, zou het toch logischer zijn dat de standaardskin iets neutraler is.

Ik wil geen kritiek geven op het design op zich. Het heeft zeker iets, en het is een eigen stijl die mooi werkt als logo. Maar als layout voor een forum vind ik het echt te luid en aanwezig. Beide skins zijn voor mij ronduit onaangenaam om te gebruiken. Dat roze op grijs is zeer vermoeiend; mijn ogen kunnen daar bijna niet op focussen.
Ik noteer :D Maar kwestie dat ik het juist noteer: Een zachtere optie. Dus niet méér contrast, zoals hierboven gevraagd wordt (met donkerdere achtergrond en wittere tekst), maar net minder?
 
Idem

Je kan dit moeilijk een vooruitgang noemen. De vorige layout zag er uitnodigend uit want het was professioneel en strak. Dit is schreeuwerig en aandachttrekkend. Veel mensen die nu en dan BG in hun browser op het werk hebben openstaan, gaan dit om deze reden niet meer doen. Precies alsof je op pwned.tv zit.
En heb je het dan op de light of dark?
 
Een poging tot kritiek:
Ik ben (overal overigens) verplicht de light skin te gebruiken omdat mijn ogen last hebben met witte tekst op een donkere achtergrond, na een minuut word ik daar niet goed van. Op dat vlak vind ik de banner en het contrast van de tekst nu wel beter bij de light skin, het is allemaal wat donkerder vergeleken met het vorige (licht)blauwe. Ook dat roze op het donkere zoals bijvoorbeeld in de banner is best in orde voor mij, zeker een stap in de goede richting.


Maar dat is het dan ook wel, dat roze op grijs is echt niet goed. Ik heb er last mee om het te lezen. Dat is niet om te klagen over de keuze van de kleuren, gewoon letterlijk last om het volgende vlot te lezen:
te43kxm.jpg



Zelfde voor het roze op de witte achtergrond in de posts, niet alleen zijn links en mentions moeilijker te lezen voor me maar het roze lijkt ook een andere kleur dan op het grijs. Het is allemaal nogal schreeuweriger en het leest niet fijn, het kost mij moeite. Ik weet niet of dat aan mijn scherminstellingen of ogen ligt, maar het roze op een grijze achtergrond ervaar ik ook als merkelijk donkerder dan het roze op een witte achtergrond.
po08j2e.jpg

Ik had ook graag een lijn onder de posts gehad zodat er een scheiding is tussen de post en de likes. Vroeger was dat in een blauw kadertje en viel dat apart op als iets buiten de post, nu staat dat gewoon eronder zoals ge hierboven kunt zien. Dat is toch niet zo goed. Het was ook een grijs kadertje als ik het me goed herinner, nu is dat wit en ziet ge de grijze contouren van de likes, ook geen zicht IMO.


Ook de forumindex heeft dat probleem van 'druk druk druk':
fo1zjo4.jpg


Die icoontjes voor de subfora zijn te zwaar, roze lijnen onder forumgedeeltes (ook die ik niet bekijk) schreeuwen om aandacht zonder reden. Toevallig ook twee man met een soortgelijke roze avatar op de screenshot hierboven en dat maakt het nog drukker. Langs de andere kant weet ik ook niet hoe ge dit moet oplossen als dit de kleurkeuze is, het roze wat donkerder maken op de lichtere achtergronden? Ik heb helaas geen keuze dus moet het met de light skin doen als meerdere opties niet mogelijk zijn.



Dus voor mij:
- Minder roze in zijn geheel zoals de forumindex
- Meer donkerroze op lichtere achtergronden (bijvoorbeeld bij de dark skin qtaat de quote in een gewone postkleur, niet in het roze)
- Splitsing tussen post en likes
- "Report / like quote reply" in een iets duidelijkere andere kleur dan de post zelf, ook dat was beter de het xenforo light skin
- Spoilerknop in iets anders dan blauw want dat past nu niet.

Zoiets zou al een hele aanpassing zijn voor mij (ly @Bloembak):
fpo6fkx0.png


foriasjwd.png
 
Terug
Bovenaan