BeyondGaming LIGHT Theme gaat in beta!

1632137180222.png

Na maandenlang zwoegen en zweten van onze dappere lay-out mannen @sharpshot, @FLT en @Tyfius (onder het toeziend oog van @Loser himself) en een eerste feedback ronde van onze crew, besloten ze dat ze er ondertussen zelf al genoeg naar getuurd hebben. Het is nu jullie beurt om er ook van te genieten! Onderaan links (op elke pagina) kan je vanaf heden de "BeyondGaming Light" theme terugvinden.

Indien jullie er nog feedback over vinden/hebben, deponeer deze voorlopig gerust in deze thread (check aub of het al niet werd gepost) en ons "design-team" zal dit allemaal zorgvuldig opvolgen!

Eens de laatste plooien hier gladgestreken zijn, zal deze de standaard lay-out worden met "BeyondGaming Dark" lay-out als dappere side-kick. De templates met "XenForo Light" (= standaard lay-out) en "XenForo Dark (Beta)" (= de Dark Reader browser-addon versie van de Light die we ook zelf snel in elkaar hadden gebotst) zullen dan niet meer beschikbaar worden (vier templates per software update onderhouden is helaas iets teveel van het goeie).

Ondanks dat we weten dat deze beslissing bij mensen in slechte aarde zal vallen (gewoontes veranderen == chaos), mogen we toch vriendelijk vragen om de nieuwe lay-outs op zen minst een eerlijke kans te geven? Je geraakt er veel sneller aan gewend dan je eerst zou denken :)
 
Laatst bewerkt:
Is het normaal dat ik op de telefoon geen avatars meer zie in portret mode? In landscape mode zie ik ze wel.

Edit: blijkbaar enkel in deze thread. Ga ik naar een andere, dan staan ze er wel weer... raar.
 
Kan het standaard thema ook niet blijven? Daarnet kreeg ik het light in mijn gezicht, en ben geen fan (gebruikte vroeger zelf light ‘s nachts).

Nu gebruik ik BG Dark, maar dat contrast is toch echt niet goed? Bv. nieuwe notifcaties zie je amper verschil van wat nieuw is en wat je gelezen hebt..

Kunnen jullie bij dergelijke changes trouwens geen notify all doen? Dan komt er wrs direct feedback, in plaats van nu zoveel maanden later blijkbaar.
 
Kan het standaard thema ook niet blijven? Daarnet kreeg ik het light in mijn gezicht, en ben geen fan (gebruikte vroeger zelf light ‘s nachts).

Nu gebruik ik BG Dark, maar dat contrast is toch echt niet goed? Bv. nieuwe notifcaties zie je amper verschil van wat nieuw is en wat je gelezen hebt..

Kunnen jullie bij dergelijke changes trouwens geen notify all doen? Dan komt er wrs direct feedback, in plaats van nu zoveel maanden later blijkbaar.
Zoveel maanden later? Staat sinds gisteren live.
 
Het BG dark theme is al een half jaar in gebruik, dus die is definitief.
Beetje flauw... BG dark heeft een half jaar naast de echte dark skin bestaan en werd dan ook door een heel deel mensen gewoon niet gebruikt. Dat is vrij duidelijk aan een heel aantal zeer negatieve reacties over BG dark terwijl ik zeer weinig mensen uitgesproken positief zie over BG dark. De consensus lijkt eerder: we zullen het er dan maar mee doen, maar alleen omdat het niet anders kan. Granted: de dark skins zijn in se niet het onderwerp in dit topic.

Ik begrijp dat niet alles in ware democratie stijl hoeft beslist te worden maar ipv met een select clubje te beslissen tussen een, laat ons eerlijk zijn, eerder euhm... speciale :unsure:... color scheme vs een netral true dark theme, hadden jullie net zo goed even kunnen polsen in de brede community waar de voorkeur lag. Dit vroeg eigenlijk geen extra werk wat beide skins bestonden al. Als dat dan 50/50 ish uit komt kunde nog u goesting doen... maar als 2/3 een dark skin zou prefereren over dit vagevuur zou je denken dat daar naar gekeken wordt...

Je kan mensen dan nadien moeilijk kwalijk nemen als ze het gevoel hebben dat er niet naar de community geluisterd wordt... de vraag wordt gewoon niet gesteld.
 
Kunnen jullie bij dergelijke changes trouwens geen notify all doen? Dan komt er wrs direct feedback, in plaats van nu zoveel maanden later blijkbaar.
Het stond in het algemene announcement forum, frontpage EN een @everyone tag op Discord.

Als we al iets hadden moeten doen toen, was het de tijdelijke en snel in elkaar gehackte dark (= light + dark reader aanpassingen) ook meteen de dag erna afgezet hebben zodra BG Dark "af" was zodat men er niet gewend aan geraakt zijn, noch denken van "oh dat zijn dan zorgen voor later" :D

Dat gingen we allemaal doen wanneer de BG Light ook af was, maar we hadden toen nooit gedacht dat het zo lang zou duren. Covid zorgde voor heel wat ruis in onze glazen bol helaas.
 
Hier geen klachten over de kleurenkeuze, dat zijn nu eenmaal de kleuren van het logo.

Maar het nut van een Dark theme is voor mij dat het donker is dit lichtblauw is voor mij geen dark theme.
 
Toen de bg dark werd geïntroduceerd waren er nochtans wel veel heel positieve reacties. Het is een hommage aan de oude garde van games.telenet.be. De meeste opmerkingen toen, ook van mij, waren dat het nog wat donkerder kon. Maar zoals al gezegd, ben ik het ondertussen al volledig gewoon.
 
Paar random tweakskes zonder echt 100% uit te dokteren wat nu perfect zou zijn.
Iets minder hard blauw als header, want das wel echt een zwaar donker blauw. (#121d42) -> met de natte vinger, zal wrs nog wel beter combo zijn.
Eerst en vooral bedankt! Goeie input. Ik ga eerst uitleggen waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn, maar dat betekent niet dat we die feedback naast ons neerleggen zonder ze te bekijken.
Dat zware blauw uit de header is ons ook opgevallen, en hebben we een paar keer proberen aan te passen. Wit/witgrijs werd erg eentonig en fel. Een zachter blauw werd bijzonder flets en het logo valt meteen weg

Dit is het blauw van in het logo, samen met het fuchsia en het lichtblauw. Daarom hebben we het hierop gehouden. Op zich biedt dat ook een mooi tegengewicht aan het witte.
Edit: vooral ook omdat het een light theme is, is het heel hard om zo een enorm donker kleur als contrast te hebben met al de rest.
IPV da roos te overgebruiken, gewoon bij uw blauw blijven maar meer nadruk legen op uwe icon en text weight. Klaar en duidelijk wat ge wel en niet gelezen hebt, dat roos zo min mogelijk gebruiken en als het kan zo subtiel mogelijk, zoals idd in de header of als bottom borderker per topic overzicht. Ook hier, dit is alles behalve perfect wrs, maar gewoon een ideetje dat in me op kwam...
Het felblauwe van het logo past mooi bij de donkere achtergrond, maar is totaal niet contrastrijk genoeg tov de witte. Je zou links en lijntjes niet meer zien, net niét wat je wilt van een accentkleur. Ook daarmee is geëxperimenteerd, en dit is het eindresultaat daarvan. De tekstballonnen komen al eens terug, maar waar het voor de ene niet duidelijk genoeg is, is het voor de ander te fel.

Maar zoals gezegd: de feedback gaat zeker mee, en wordt zeker weer uitgeprobeerd, om te zien of we iets algemeen beters kunnen aanbieden. Maar de noden van een lid zijn niet de noden van een community (daarmee heb ik het niet op jouw opmerkingen, gewoon dat het persoonlijke persoonlijk blijft).
 
Om toch ook eens van de andere kant feedback te geven: ik heb helemaal geen problemen met de light theme en ik vind 'm aangenaam 'anders'. Het roze is een wat ongewone keuze maar zo heeft het forum ook weer zijn eigen uitstraling en 'smoel' om het zo maar te zeggen dus dat is wat mij betreft geen enkel probleem. Hoewel ik op zich geen probleem heb met de kleur roze kan ik trouwens @bunkerbudy's tweaks wel begrijpen en waarderen: het roze zou wat minder kunnen, want ik denk dat dat bij veel mensen slecht valt (maar dat is vaak met zeer felle kleuren) maar persoonlijk heb ik er eigenlijk geen probleem mee.

Het is wat wennen, maar dat is altijd zo. Als Facebook, Twitter, en weet ik veel ook maar iets veranderen aan hun layout staat het internet meestal op zijn kop, tot de overgrote meerderheid er enkele dagen later aan gewend is. Daarmee wil ik niet zeggen dat elke kritiek onterecht is (over smaken en kleuren valt niet te twisten) maar als ik sommige commentaren lees zou je denken dat er een flashbang uit je monitorpoorten valt telkens je het forum opent.
 
Beetje flauw... BG dark heeft een half jaar naast de echte dark skin bestaan en werd dan ook door een heel deel mensen gewoon niet gebruikt. Dat is vrij duidelijk aan een heel aantal zeer negatieve reacties over BG dark terwijl ik zeer weinig mensen uitgesproken positief zie over BG dark. De consensus lijkt eerder: we zullen het er dan maar mee doen, maar alleen omdat het niet anders kan.
Dat is ook omdat je mensen niet hoort als het goed is hé. Ik gebruik de BG Dark skin al sinds het begin en vind 'm supermooi, ook apart t.o.v. andere fora.
 
Ik vind de dark skin mooi qua kleuren, het ziet er echt mooi/cool uit maar het is geen dark skin. Eventjes scrollen tussen de verschillende apps zoals Twitter, Tapatalk, Boost en dan terug hier komen dan is het contrast letterlijk en figuurlijk heel groot. Het voelt iets te 'intens' aan voor in bed te bekijken.
Beetje jammer dat iets dat perfect (xenforo dark) was weg gaat maar daar zullen wel zijn redenen voor zijn vermoed ik?
En uiteindelijk wordt het hier allemaal door vrijwilligers gedaan en dan is gezaag en kritiek eigenlijk al 'not done' dus ga ik er ook niet meer over zagen in de toekomst en er aan proberen te wennen en in het slechtste geval dit forum niet meer in bed consulteren.
 
Hier geen klachten over de kleurenkeuze, dat zijn nu eenmaal de kleuren van het logo.

Maar het nut van een Dark theme is voor mij dat het donker is dit lichtblauw is voor mij geen dark theme.
Inderdaad, dat is ook mijn opmerking. Ik heb geen enkele voorkeur voor een bepaalde kleur, maar dark mode moet dark zijn bij mij, of dat nu donkergrijs donkerbruin of zwart is maakt niet uit.
 
Dat is ook omdat je mensen niet hoort als het goed is hé. Ik gebruik de BG Dark skin al sinds het begin en vind 'm supermooi, ook apart t.o.v. andere fora.
Inderdaad, hier ook BG Dark gebruiker sinds de start, en ook fan!

Ik ben geen kenner dus technisch valt het misschien niet onder de term "dark" maar voor mij zijn de kleuren prima zo!
 
Inderdaad, hier ook BG Dark gebruiker sinds de start, en ook fan!

Ik ben geen kenner dus technisch valt het misschien niet onder de term "dark" maar voor mij zijn de kleuren prima zo!
De huidige BG Dark is toch anders dan die van paar dagen geleden, niet?
Ik vind deze feller dan de vorige, viel vooral op 's avonds in bed, jammer wel.
 
Het zal wel wennen uiteindelijk en ik wil niet ondankbaar zijn voor het werk dat jullie erin steken, maar ik was toch ook meer fan van de donkerder versie die er tot gisteren was...
 
Terug
Bovenaan