Better Call Saul

Netflix Better Call Saul

Na Mad Men en Bojack Horseman is dit zonder al te veel discussie de beste dramaserie van de laatste vijftien jaar, denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Nooit mee begonnen omdat ik ervan uitging dat het uitmelkerij was van Breaking Bad.

Dan zal ik het toch eens een kans moeten geven.
 
Laatste aflevering nog niet gezien, maar wel akkoord, na Sopranos staat deze toch zeker wel bovenaan bij mij
 
Shit, deze ga ik missen. Me er wat moeten doorsleuren in het begin, maar de laatste 2 seizoenen waren voor mij uitmuntend.

Wat een personages ook, je hebt gewoon het gevoel dat je ze echt kent als je ze morgen tegen het lijf zou lopen.

Top 3 voor mij, sowieso en voor nog een heel eind denk ik.
:bow:
 
Die 1e seizoenen met Chuck vond ik best saai. De serie was toen al briljant geschreven, maar dat gedoe met Chuck's 'ziekte', daar moest ik me redelijk door sleuren. Maar het begon meer en meer te boeien en de laatste seizoenen waren gewoon :bow:
Ik herinner me niet meer hoe ik Breaking Bad indertijd beleefd heb. Gezien Better Call Saul net wat trager op gang kwam en me in het begin minder kon boeien zet ik Breaking Bad nog net een trapje hoger.
 
Ik zet Breaking Bad ook nog altijd hoger hoor, deel zowat dezelfde mening.
T'is misschien dat BB best al een tijd geleden is (2008 tem 2013), dat niet iedereen zich nog alles van begin tot einde kan herinneren van wat er in BB allemaal gebeurde.
 
tis voorbij☹️

Fenomenaal hoe ze uit zo een paar side characters zo een prequel hebben kunnen trekken die dan nog eens prachtig in het hele "universum" past.
 
Ik zet Breaking Bad ook nog altijd hoger hoor, deel zowat dezelfde mening.
T'is misschien dat BB best al een tijd geleden is (2008 tem 2013), dat niet iedereen zich nog alles van begin tot einde kan herinneren van wat er in BB allemaal gebeurde.
Breaking Bad twee keer gezien en de eerste keer vond ik het fenomenaal. De tweede keer.
Imo zoekt die in het begin (eerste twee seizoenen) hard naar zichzelf en is niet alles even goed. Daarna gaat het in stijgende lijn. Daarnaast is Better Call Saul veel meer character driven: imo veel meer boeiende en complexe personages. Tot slot heeft Breaking Bad meer cliffhangers en shockmomenten. Die hebben minder impact wanneer je het nog eens ziet imo.

Maar ieder z'n ding. Ik zet Better Call Saul toch dicht tegen m'n top 3 aan (Sopranos, The Wire, Mad Men).
 
Breaking Bad twee keer gezien en de eerste keer vond ik het fenomenaal. De tweede keer.
Imo zoekt die in het begin (eerste twee seizoenen) hard naar zichzelf en is niet alles even goed. Daarna gaat het in stijgende lijn. Daarnaast is Better Call Saul veel meer character driven: imo veel meer boeiende en complexe personages. Tot slot heeft Breaking Bad meer cliffhangers en shockmomenten. Die hebben minder impact wanneer je het nog eens ziet imo.

Maar ieder z'n ding. Ik zet Better Call Saul toch dicht tegen m'n top 3 aan (Sopranos, The Wire, Mad Men).
Ben nog niet klaar met de reeks dus kan nog altijd niet over alles oordelen maar wat ik wel mis in Better call Saul (nog 22 afleveringen te gaan) zijn de 'what the fuck' momentjes.

Iets zoals Hector die zichzelf opblaast, Walt die even koelbloedig die gangster eind seizoen 3 door het hoofd schiet, de machinegun op het allerlaatst,...
Die dingen mis ik wel een beetje in deze reeks. Ik vind het ook eerder fascinerend dan spannend omdat je al weet hoe het met bepaalde personages afloopt. Maar dat wil niet zeggen dat nieuwe personages als Kim, Nacho en Howard niet boeiend zijn om naar te kijken.

Een prequel om een prequel te maken, zoals bij Star Wars, wordt het nooit want hier is er wel echt een zeer goed verhaal. Dit is meer een rogue one: moesten we dat verhaal krijgen? Nee. Maar het is wel absoluut de moeite waard om verteld te worden.
 
Vraagje: ik moet mijn vriendin nog altijd eens overtuigen om Breaking Bad te zien.

BCS moet ik zelf nog zien. Kan je BCS bekijken en erna BB?
 
Door seizoen 5. De vaart begint er wel in te komen nu en van 1 ding ben ik ondertussen zeker
Nacho overleeft dit niet. Verder was het cool om Hank nog is terug te zien en is het boeiend om te zien hoe de Gus verhaallijn langzaamaan samenvloeit met die van Saul. Hoe dit gaat aflopen kan ik enkel naar gissen
 
Vandaag de laatste aflevering gezien na eerst alle seizoenen nog eens te herbekijken.
Amai beter dan dit zal toch moeilijk zijn om te vinden!
Ik ga het toch wel missen, dus morgen beginnen met een rewatch van Breaking Bad. :]
Ben curieus wat mij allemaal gaat opvallen qua details enzo nu alles van BCS nog vers in het geheugen zit.
 
Terug
Bovenaan