TV Suggesties nieuwe series maximum 30 minuten

yode92

Well-known member
Ik zag geen algemene thread rond suggesties, dus dan maar een aparte.
Iemand nog tips voor een goeie serie met afleveringen tussen 20-30 minuten? Op zich mag het elk genre zijn, maar comedy krijgt wel de voorkeur. Mag zowel nieuw als oud zijn. Ik heb het idee dat ik de meeste dingen al heb gezien als ik lijstjes zoek. Hieronder alles wat ik al heb gezien of bezig ben (ook dingen die langer zijn dan 30 minuten, al is het maar om alles weer te geven), allicht nog een paar dingen vergeten:
  • 1986
  • After Life
  • Alles Kan Beter
  • Arrested Development
  • Atlanta
  • Avatar
  • Band of Brothers
  • Barry
  • Basta
  • Better Call Saul
  • Blackadder
  • Black Books
  • Black MIrror
  • Boris
  • Breaking Bad
  • Brooklyn Nine-Nine
  • Casa de Papel
  • Chernobyl
  • Clarkson’s Farm
  • Community
  • Curb your Enthusiasm
  • Dahmer
  • Dark
  • Derry Girls
  • Dopesick
  • Fawlty Towers
  • Firefly
  • Frasier (2023), misschien is de original de moeite?
  • Friends
  • Game of Thrones
  • Garth Marenghi’s Darkplace
  • Gomorrah
  • Het Eiland
  • House of Cards
  • House of The Dragon
  • How I Met Your Mother
  • In De Gloria
  • It’s Always Sunny in Philadelphia
  • Klondike
  • Knokke Off
  • Malcolm in the MIddle
  • Matroesjka’s
  • Midnight Mass
  • Mindhunter
  • Modern Family
  • Narcos
  • Neveneffecten
  • New Girl
  • Nonkels
  • Only Murders in the Building
  • Orange is the new black
  • Parks and Recreation
  • Queen’s Gambit
  • Seinfeld
  • Severance
  • Silicon Valley
  • Squid Game
  • Star Wars The Clone Wars
  • Stranger Things
  • Succession
  • That 70s Show
  • The Bear
  • The Big Bang Theory
  • The Boys, misschien Gen V eens proberen?
  • The Grand Tour
  • The Handmaid’s Tale
  • The IT Crowd
  • The Last of Us
  • The Mandalorian
  • The Marvelous Mrs. Maisel
  • The Offer
  • The Office (US en UK)
  • The Sopranos
  • The White Lotus
  • Top Gear
  • Veep
  • What we do in the Shadows
  • Willy’s en Marjetten

En dan een aantal die ik al op het oog heb, maar nog niet aan begonnen. De absolute aanraders hieruit mogen ook aangeraden worden aangezien het lijstje ook al best lang is geworden:
  • Beef
  • Eastbound & Down
  • Exit
  • Future Man
  • Gen V
  • Mr. Inbetween
  • Nathan For You
  • Our Flag Mean Death
  • Schitt’s Creek
  • Somebody Somewhere
  • Superstore
  • Swarm
  • Ted Lasso
  • The Good Place
 
Vroeger speelden ze op de VRT een grappige sitcomreeks over een amateurvoetbalploeg, maar ik ben de naam even kwijt.

Als het ietsje ouder mag zijn: Cheers, en daarna Frasier. Vind die nog altijd erg te smaken. Wist zelfs niet dat Frasier in 2023 terugkwam.
30 Rock was erg goed.
The Good Place is zoals gezegd een absolute aanrader.

En eentje die ik geweldig vind die hier nog nergens staat: Peep Show (met oa een jongere versie van oscarwinnares Olivia Colman)
 
Laatst bewerkt:
8 out of 20 cats?
Ondertussen een leuk retrospectief van de laatste 20 jaar met een hoop legendarische UK comics waaronder Sean Locke
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Two_and_a_Half_Men staat op prime

De beperking tot 30 minuten max maakt het wel wat moeilijker. Ben niet altijd op de hoogte van hoelang die eigenlijk allemaal wel niet duren. Al zou ik op basis van het lijstje dat je hebt gepost al wel andere kunnen voorstellen die vergelijkbaar zijn met degene die je al hebt gezien die ook langer als 30 minuten zijn of waren. Maar voorlopig doe ik dit niet, wegens expliciete vermelding max 30 minuten :p.
 
Laatst bewerkt:
Normal People, duurt zo'n 30 minuten per aflevering. Is wel een liefdesverhaal dus je moet er voor te vinden zijn, maar de twee hoofdpersonages hebben wel de beste chemistry dat ik ooit al gezien heb.
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Two_and_a_Half_Men staat op prime

De beperking tot 30 minuten max maakt het wel wat moeilijker. Ben niet altijd op de hoogte van hoelang die eigenlijk allemaal wel niet duren. Al zou ik op basis van het lijstje dat je hebt gepost al wel andere kunnen voorstellen die vergelijkbaar zijn met degene die je al hebt gezien die ook langer als 30 minuten zijn of waren. Maar voorlopig doe ik dit niet, wegens expliciete vermelding max 30 minuten :p.
Ja langere series ook nog genoeg op de lijst staan, maar vaak wil ik maar 20-30 minuten naar iets kijken in plaats van (meestal) een uur tijd vrij te maken ervoor.

Meest ondergewaardeerd comedy reeks ooit
Die wil ik al heel lang zien, maar bijna onvindbaar op de open wateren, zeker de eerste seizoenen. JustWatch geeft die ook niet beschikbaar op geen enkel platform.
 
Een rits HBO-reeksen die perfect aan jouw vraag voldoen en die ik allemaal kan aanraden:
  • Bored to Death
  • Enlightened
  • Girls
  • High Maintenance
  • How To with John Wilson
  • I May Destroy You
  • Insecure
  • Looking
  • Mrs. Fletcher
  • The Rehearsal
 
Laatst bewerkt:
Heeft er nu nog niemand The IT crowd en What we do in the shadows genoemd? For shame!!

Dat de onnavolgbare Matthew Berry in beide een hoofdrol heeft is slechts extra slagroom op de aardbeien.
 
Scrubs en Southpark

Uit uw lijstje nog:
  • Eastbound & Down => imo geniaal, maar nogal speciaal, en niet iedereen zal akkoord zijn.
  • The Good Place => dikke aanrader


Vroeger speelden ze op de VRT een grappige sitcomreeks over een amateurvoetbalploeg, maar ik ben de naam even kwijt.
FC de kampioenen? :unsure:
Of was dat net uw mop en snapte ik ze niet?
 
Terug
Bovenaan