MrKend54l

Well-known member
Crowdfunder FE

Thirty years after the events of the 1984 All Valley Karate Tournament, a down-and-out Johnny Lawrence (William Zabka) seeks redemption by reopening the infamous Cobra Kai karate dojo, reigniting his rivalry with a now successful Daniel LaRusso (Ralph Macchio), who has been struggling to maintain balance in his life without the guidance of his mentor, Mr. Miyagi.

Gek dat deze topreeks nog geen eigen thread had. Dit is een toppertje die het licht in 2018 zag als een youtube original serie, en waar netflix het potentieel inzag en overnam.
Deze serie bouwt verder op de gebeurtenissen van de karate kid films uit de jaren 80. Momenteel zijn er vier seizoenen te zien op netflix, en een vijfde die dit jaar nog uitkomt.
En ik kan jullie vertellen het is werkelijk om van te smullen!! Het lijkt op het eerste zicht op een teenage high school drama, maar het is veel meer dan dat, . De verschillende verhaallijnen zijn super, de personages zijn herkenbaar en goed neergezet, de afleveringen zijn met hun 30 minuten zeer behapbaar en de actie is gewoon geweldig als je houdt van klassieke whoop-ass!
Actie, martial arts, drama, liefde, humor het komt allemaal aan bod.

Ik was alvast verkocht vanaf aflevering 1, en ik hoop jullie ook!
 
Geen high school drama?
Mijn vrouw vroeg me eens waarom ik naar een domme serie keek vol tieners die altijd ruzie maakte.

No joke
 
Geen high school drama?
Mijn vrouw vroeg me eens waarom ik naar een domme serie keek vol tieners die altijd ruzie maakte.

No joke
Daarom dat ik zei dat het meer is dan een high school drama :p
Want ja voor een deel is het dat ook, maar in mijn ogen wordt dat wel nog vrij goed gebracht. En combineer dat met de actie en de onderliggende verhaallijn en je hebt een serie die zowel jong als oud kan bekoren.

Het is niet voor niks dat deze serie genoemd wordt op verschillende lijstjes als een must-see.
 
ik vind het geweldig, maar het vervalt iets teveel in hetzelfde stramien ieder seizoen. hopelijk wordt S4 eens wat anders
 
ik vind het geweldig, maar het vervalt iets teveel in hetzelfde stramien ieder seizoen. hopelijk wordt S4 eens wat anders
Seizoen 4 is al uit dus ga zeker kijken zou ik zeggen!
Maar als je seizoen 5 bedoelt, de basis storyline zal blijven. Maar het einde van seizoen 4 laat wel ruimte om veel verschillende nieuwe pistes aan te boren!
 
Eerste seizoenen vond ik goed.
Maar daarna werd het me toch duidelijk dat ze doorhadden dat er vooral veel jeugd naar keek en werd het allemaal wat 'kinderachtiger'?



Maar mijn kinderen (14 en 16) zijn ook gestopt met kijken...
 
Season 4 vandaag gebinged goddamn lang geleden dat ik dat nog is heb gegaan. Heerlijke serie.
Season 5 komt al in september, maar dunno wat ik ervan moet vinden het gaat duidelijk 2 pistes hebben.
 
Lekkerste bagger van de laatste jaren. Ik kan er mij ook volledig mee amuseren, maar besef ook wel diep van binnen dat het qua verhaal eigenlijk nog geen 5 sterren verdient
 
Lekkerste bagger van de laatste jaren. Ik kan er mij ook volledig mee amuseren, maar besef ook wel diep van binnen dat het qua verhaal eigenlijk nog geen 5 sterren verdient
Het moeten niet altijd zeer diepgaande verhaallijnen met twists en insides elke minuut. Een nuance die 3 afleveringen verder ineens een heel belangrijke rol speelt.
Gewoon een klaar en duidelijk verhaal, goeie actie en leuke personages.
 
Waar ik wel diepgang in zie is de personageontwikkeling. Er wordt al sinds het beging gespeeld met het goed/slecht spectrum en personages die van plaats veranderen daarop.

Ik schreef na S2 al een stukje op quora dat Kreese geen slecht mens is maar iemand die door zijn ervaringen in een tunnelvisie ideologie zit. Alle characters hebben iets redeemable.
 
Terug
Bovenaan