Favoriete chips


  • Totaal aantal stemmers
    107
maar wel beter dan die non-match die ze nu gaan uitzenden
Kleine ploegen verrassen ook soms grotere clubs, die hebben toch niks te verliezen. Zeker in de vorm waarin we momenteel zitten zijn ze niet kansloos. Maar ik snap wel dat iedereen zijn eigen ploeg wil zien op TV en dat het nogal vaak Club Brugge is.
Zeker Genk dat in een goede flow zit en mooi voetbal brengt.
 
Kleine ploegen verrassen ook soms grotere clubs, die hebben toch niks te verliezen. Zeker in de vorm waarin we momenteel zitten zijn ze niet kansloos. Maar ik snap wel dat iedereen zijn eigen ploeg wil zien op TV en dat het nogal vaak Club Brugge is.
Zeker Genk dat in een goede flow zit en mooi voetbal brengt.
ze moeten echt RWDM-KVK niet uitzenden hoor :sick: .

Maar zoals je zelf zegt opnieuw Club Brugge en er zijn gewoon matchen die meer aanspreken dan een 3de klasser tegen Club, Westel-Genk of Beveren (Mbokani)-Antwerp of Cercle-Beerschot of Lierse-Anderlecht of ... Dat ze bij VTM niet kiezen voor Seraing-Charleroi is dan wel weer volkomen te begrijpen
 
ze moeten echt RWDM-KVK niet uitzenden hoor :sick: .

Maar zoals je zelf zegt opnieuw Club Brugge en er zijn gewoon matchen die meer aanspreken dan een 3de klasser tegen Club, Westel-Genk of Beveren (Mbokani)-Antwerp of Cercle-Beerschot of Lierse-Anderlecht of ... Dat ze bij VTM niet kiezen voor Seraing-Charleroi is dan wel weer volkomen te begrijpen
je zendt toch gewoon die match uit die het meeste kijkers zal halen?

van zodra minder club-supps naar die uitzendingen gaan kijken is je probleem vanzelf opgelost :wink:
 
je zendt toch gewoon die match uit die het meeste kijkers zal halen?

van zodra minder club-supps naar die uitzendingen gaan kijken is je probleem vanzelf opgelost :wink:
Zou hou je dat natuurlijk ook zelf in stand want ze zenden gewoon altijd Club uit. Soit op zich boeit het me niet maar ik zou een Westel-Genk logischer gevonden hebben om uit te zenden dan een veredelde oefenmatch
 
Verdekke, ik was niet zeker of ik kon gaan en nu zijn de staanplaatsen in Lier al uitverkocht.
 
je zendt toch gewoon die match uit die het meeste kijkers zal halen?

van zodra minder club-supps naar die uitzendingen gaan kijken is je probleem vanzelf opgelost :wink:

Door telkens Brugge uit te zenden op de open zenders krijgt Brugge enkel maar meer supporters hé, je zit gewoon in een vicieuze cirkel. Nu, het is de VTM dus was het te verwachten. Als de VRT die keuze had gemaakt, had ik het veel erger gevonden.

Dat is overigens ook de reden waarom een ploeg als Genk soms problemen heeft met de manier waarop ze afgebeeld of genegeerd worden in de pers, dat heeft gewoon veel meer gevolgen dan mensen denken. De pers heeft ontzettend veel macht.
 
Door telkens Brugge uit te zenden op de open zenders krijgt Brugge enkel maar meer supporters hé, je zit gewoon in een vicieuze cirkel. Nu, het is de VTM dus was het te verwachten. Als de VRT die keuze had gemaakt, had ik het veel erger gevonden.

Dat is overigens ook de reden waarom een ploeg als Genk soms problemen heeft met de manier waarop ze afgebeeld of genegeerd worden in de pers, dat heeft gewoon veel meer gevolgen dan mensen denken. De pers heeft ontzettend veel macht.
Die zenders zitten vaak in grotere holdings waar ook kranten/websites/magazines tot behoren dus die hebben via allerhande kanalen data van kijkers/lezers

In sjotcast van het Nieuwsblad hebben zo eens vermeld dat een artikel over Club ongeveer evenveel aangeklikt wordt online op nieuwsblad.be als alle andere artikels over andere clubs samen die dag... tja, dan is het niet onlogisch dat je meer aandacht gaat geven aan Club hé.

Werkt in negatieve zin ook tegen Club -> als het minder draait bij Club zal je veel sneller artikels daarover zien dan bvb bij Genk.
Vorig seizoen was niet goed voor Genk en toch wordt dat dan niet opgeblazen in de media -> moest Club op plaats 8 of zo staan dan heb je elke dag 2 pagina's in de krant over de crisis bij Club.
 
Vorig seizoen was niet goed voor Genk en toch wordt dat dan niet opgeblazen in de media -> moest Club op plaats 8 of zo staan dan heb je elke dag 2 pagina's in de krant over de crisis bij Club.
Of een livestream/liveticker bij het ontslag van den trainer :unsure:
 
Die zenders zitten vaak in grotere holdings waar ook kranten/websites/magazines tot behoren dus die hebben via allerhande kanalen data van kijkers/lezers

In sjotcast van het Nieuwsblad hebben zo eens vermeld dat een artikel over Club ongeveer evenveel aangeklikt wordt online op nieuwsblad.be als alle andere artikels over andere clubs samen die dag... tja, dan is het niet onlogisch dat je meer aandacht gaat geven aan Club hé.
Ik zeg niet dat het onlogisch is ofzo hoor, ik zeg dat het (vrij) grote gevolgen heeft dat de belangrijkste kranten en een commerciële zender, die ook nog eens de belangrijkste individuele voetbalprijs host, structureel meer aandacht geeft aan 1 bepaalde club. En soms verdient die club dat ook hé, daar niet van, maar soms ook absoluut niet. Je komt gewoon in een vicieuze cirkel waar je niet meer uitgeraakt als enkel kijkcijfers of clicks tellen en er niet meer rekening gehouden wordt met journalistieke deontologie. Er is een reden waarom makelaars en clubs journalisten omkopen. Het heeft gewoon een groot effect.

En nog eens dat HLN en VTM dat doen kan ik ergens begrijpen want ze zijn inderdaad commercieel en daarom ook vooral focussend op inkomsten, maar dat de VRT daar vaak ook vol aan meedoet, vind ik een groter probleem. Een Peter Vandenbempt die bijvoorbeeld wekenlang Genk bewust (ja, het is bewust) stilzwijgt (tot dit weekend) terwijl ze één van de zotste reeksen ooit in het Belgisch voetbal aan het neerzetten zijn, of bepaalde artikelen van wat stagiairs (vanzelfsprekend meer fans van Brugge dan eender welke club, daar kan je niets aan doen) die alles wat Brugge is pushen en/of verdedigen, etc. Dat vind ik veel problematischer, publieke omroep zijnde.

Werkt in negatieve zin ook tegen Club -> als het minder draait bij Club zal je veel sneller artikels daarover zien dan bvb bij Genk.
Vorig seizoen was niet goed voor Genk en toch wordt dat dan niet opgeblazen in de media -> moest Club op plaats 8 of zo staan dan heb je elke dag 2 pagina's in de krant over de crisis bij Club.

Goh negatief, zelfs in slechte momenten heb je graag meer pers, ook al is die negatief, in Genk bijvoorbeeld is het daardoor soms veel te makkelijk om een (slechte) coach aan te houden omdat er vanuit de pers geen enkele druk op de club komt.
 
ja, fair enough -> maar dat het vicieus is en je er niet uit geraakt klopt niet hé -> rsca is jarenlang in de positie geweest die Club nu heeft.

Wat er exact mis is gelopen tussen Genk en de pers weet ik niet, maar misschien heeft Decondé daar ne keer ergens op iemand z'n tenen getrapt?
 
Wat er exact mis is gelopen tussen Genk en de pers weet ik niet, maar misschien heeft Decondé daar ne keer ergens op iemand z'n tenen getrapt?

Genk heeft in het verleden wel vaker wat uitgehaald naar de pers en vooral die persstop van Genk begin dit jaar is één van de redenen voor Pater Peter zijn gedrag. Dat zat hem heel diep. Binnenskamers is die toen blijkbaar echt ontzettend negatief geweest over Genk. Ik ga de letterlijke quotes hier niet neerzetten want ik wil niemand in de problemen brengen (ik was er zelf niet bij dus woorden kunnen ook altijd ietwat verdraaid zijn), maar schoon was het niet. Sindsdien is de man consistent negatief over Genk en zegt hij liever niets over de club. Ik was deze ochtend dan ook serieus verrast dat hij nog eens aandacht schonk aan Genk. Ik vraag me af of hij op de vingers is getikt, ook al betwijfel ik dat want niemand heeft die man iets te zeggen op de VRT (de Karl Vannieuwkerke van de voetbal zeg maar).

Vandenbempt is natuurlijk maar één persoon, maar wel net zowat de koning van de Belgische voetbal(riool)journalistiek.
 
ze moeten echt RWDM-KVK niet uitzenden hoor :sick: .

Maar zoals je zelf zegt opnieuw Club Brugge en er zijn gewoon matchen die meer aanspreken dan een 3de klasser tegen Club, Westel-Genk of Beveren (Mbokani)-Antwerp of Cercle-Beerschot of Lierse-Anderlecht of ... Dat ze bij VTM niet kiezen voor Seraing-Charleroi is dan wel weer volkomen te begrijpen
Ik denk dat ze Lierse - Anderlecht uitzenden op VRT
 
En nog eens dat HLN en VTM dat doen kan ik ergens begrijpen want ze zijn inderdaad commercieel en daarom ook vooral focussend op inkomsten, maar dat de VRT daar vaak ook vol aan meedoet, vind ik een groter probleem. Een Peter Vandenbempt die bijvoorbeeld wekenlang Genk bewust (ja, het is bewust) stilzwijgt (tot dit weekend) terwijl ze één van de zotste reeksen ooit in het Belgisch voetbal aan het neerzetten zijn, of bepaalde artikelen van wat stagiairs (vanzelfsprekend meer fans van Brugge dan eender welke club, daar kan je niets aan doen) die alles wat Brugge is pushen en/of verdedigen, etc. Dat vind ik veel problematischer, publieke omroep zijnde.
Sporza is op dat vlak echt een ramp. Dat zoiets zogezegd de referentie qua sportnieuws is in België is dieptriest.

Maar je spreekt ook van journalistieke deontologie en het gebrek daar aan, maar dat hebben de clubs zelf ook in de hand gewerkt e. Zo snel een journalist negatief is over een ploeg mag die daar nie meer binnen, ook al is de kritiek terecht. Dan kweekt ge op den duur natuurlijk alleen maar jaknikkers en jassendraaiers.
 
Sindsdien is de man consistent negatief over Genk en zegt hij liever niets over de club. Ik was deze ochtend dan ook serieus verrast dat hij nog eens aandacht schonk aan Genk. Ik vraag me af of hij op de vingers is getikt, ook al betwijfel ik dat want niemand heeft die man iets te zeggen op de VRT (de Karl Vannieuwkerke van de voetbal zeg maar).

Vandenbempt is natuurlijk maar één persoon, maar wel net zowat de koning van de Belgische voetbal(riool)journalistiek.
Ni dat ik zo'n fan ben van de man en het allemaal van zo dichtbij volg maar da's toch ook gewoon zever?
Radio 1 staat hier 's ochtends op en die zijn analyses passeren hier dan. Niet dat het me zo interesseert maar uiteraard vang ik wel eens iets op en kon me niks echt negatief herinneren.

Rap effe gezocht op de Sporza site:

Want Genk liet zien dat het goed kan knokken. En dat Antwerp deze wedstrijd even goed kon winnen, maakt de verdienste alleen maar groter. Maar de realiteit is 6 op 15.

Want dat was voor de rust toch weer de vaststelling: wat kan Genk soepel en dartel voetballen met veel snelheid, beweging, diepgang en technisch vernuft. Een lust voor het oog.

Ook Genk boekte een vlotte overwinning op het veld van Zulte-Waregem: 1-4. Volgens Mbaye Leye, de coach van Waregem, is Genk de beste ploeg van het moment en ik ben het met hem eens.

Het brengt het beste, compleetste, meest overtuigende voetbal, al vanaf speeldag 1. Ook gisteren in Waregem bracht het een heerlijke combinatie van snelheid, techniek, beweging en diepgang.
 
Het is wel zo dat Genk in alle discussies, zowel in pers als hier bij ons bijvoorbeeld, compleet onderbelicht is hé. Het gaat altijd over Club en Anderlecht, af en toe wat over Antwerp. En ondertussen staat Genk eenzaam aan de top.
 
Het is wel zo dat Genk in alle discussies, zowel in pers als hier bij ons bijvoorbeeld, compleet onderbelicht is hé. Het gaat altijd over Club en Anderlecht, af en toe wat over Antwerp. En ondertussen staat Genk eenzaam aan de top.
Da's ook waar. Ik denk dat dat is omdat de andere drie hun aanhang wat groter is en zeker in het geval van Club en Anderlecht meer over het hele land verspreid.

Maar dat VDB liever niets zegt en alleen maar negatief is over Genk, dat klopt imo niet.
 
Terug
Bovenaan