20% aan het verlaagd tarief dus bij loon van 45.
Ok, dan heb ik blijkbaar gemist dat het basistarief is verhoogd van 25 naar 32%?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
20% aan het verlaagd tarief dus bij loon van 45.

Ahaaa, daarom dat ik niet mocht gaan toen een single vriendin van mijn vrouw aan haar vroeg of ik in haar huis mee kon helpen gyproc plaatsen.In die kringen is vaak niks voor niks hoor. Seks in ruil voor een klusje is zeker iets dat daar gebeuren kan. Dat is echt armoede. Niet vaak laat ik heb het gekend bij iemand. Arme vrouwen hebben ook behoefte aan seks natuurlijk en dat die vent gelijk iets klust is mooi meegenomen.
VAPZ is geen kost maar een optimalisatie.Ik vind dat je daar anders wel snel aan zit?
Voor de vuist weg:
Auto: 550 / maand renting, leasing, afbetaling, ...
Boekhouder: 900 / kwartaal
Maandelijks 300 aan tanken, parkeren, gsm-abo, internet-abo...
1500 / kwartaal aan verzekeringen en VAPZ enz (ok, dat geld ben je ook niet helemaal kwijt)
Daarmee zit je op kleine 20.000
Lijkt me toch eerder misbruik maken van de precaire situatie waarin die vrouw zit dan "mooi meegenomen"In die kringen is vaak niks voor niks hoor. Seks in ruil voor een klusje is zeker iets dat daar gebeuren kan. Dat is echt armoede. Niet vaak misschien maar ik heb het gekend bij iemand. Arme vrouwen hebben ook behoefte aan seks natuurlijk en dat die vent gelijk iets klust is mooi meegenomen.
Ja en daar houden ze rekening mee.
Moeten ze echter rekening houden met uitgaven dan heb je naast mobiliteit ook vakantiegewoontes, huisvestiging, hobby's, eetgewoontes, ... en krijg je een mega complexe oefening of een gemiddelde waar zoveel variantie op zit dat het statistisch compleet irrelevant is.
Daarom, die bedrijfswagen als een deel inkomsten tellen is irrelevant. Een bedrijfswagen zal in veel (niet allemaal) gevallen je koopkracht verhogen omdat je een bepaalde kost niet hebt. Maar niet je inkomen en deze grafiek maakt een indeling op inkomen.
Een klusje voor een kusje.Lijkt me toch eerder misbruik maken van de precaire situatie waarin die vrouw zit dan "mooi meegenomen"

Samen met mijn partner zit ik aan een gezinsinkomen van netto 4.85k euro. Dat is exclusief dertiende maand, vakantiegeld, ecocheques en bedrijfswagen met tankkaart van de partner.
Koopkracht zou een beter beeld geven maar is veel moeilijker om te berekenen.Welja,
Is "koopkracht" niet een betere parameter om te bepalen of iemands "klasse" te bepalen?
Met een kind zou je toch nog altijd in de hogere middenklasse vallen?Samen met mijn partner zit ik aan een gezinsinkomen van netto 4.85k euro. Dat is exclusief dertiende maand, vakantiegeld, ecocheques en bedrijfswagen met tankkaart van de partner. Dat betekent dus dat we volgens deze grafiek bij de hoge middenklasse zitten.
Moest er een kind bijkomen zouden we naar de kernmiddenklasse verhuizen. Maar dat zit er niet meteen aan te komen.
Het voelt wel niet aan alsof we buitengewoon luxueuzer leven dan het gemiddelde gezin, we leven zuinig maar sparen wel maandelijks ongeveer 50% van ons inkomen. We huren een erg klein maar mooi appartement in Schaarbeek en spenderen gemiddeld 400 euro aan onze boodschappen. Ons culturele leven is wel erg rijk, met veel muziekoptredens en bezoeken aan tentoonstellingen. Na 2 jaar samengewoond te hebben gaan we proberen vastgoed te kopen in de buurt waar we momenteel wonen.
Moest ik alleen vallen, zou ik wel terug gekatapulteerd worden naar de beginregionen van de kernmiddenklasse.
Als ik de dan korte rekensom maak, dan zou mijn gezinsinkomen moeten opgetrokken worden naar 5.5 k inclusief ecocheques, maaltijdcheques, dertiende maand en vakantiegeld. Dan schuiven we wel nog meer een pak op in de hogere middenklasse. Onszelf nog nooit zo beschouwd, vind het erg raar om dat zo te definiëren.Denk nu wel dat zaken als bonus, vakantiegeld, dertiende maand, bonus, MC, EcoC ... kortom alle cash beschikbare middelen moeten meegeteld worden - dat zijn stuk voor stuk middelen die je meteen ter beschikking hebt. Zaken als een groepsverzekering dan weer niet vermits pas beschikbaar op later tijdstip - allé, dat denk ik toch
Er is dan ook een groot verschil tussen rijk zijn naar inkomensverdeling of naar vermogensverdeling.Ik vind dit concept ook wel erg slapjes. Dat inkomen hebben zet u inderdaad op weg om misschien relatief rijk te worden in de toekomst, doch, enkele vrienden die een stuk minder verdienen maar dan wel van thuis een reusachtige smak geld hebben meegekregen zijn momenteel in realiteit een stuk 'rijker' dan mij. Gewoon 25-50k hebben meegekregen van thuis 3-4 jaar geleden is zo een énorm verschil vroeg in uw leven. Dat is een grote stap naar écht rijk te worden.
Als ik vasthou aan de 4,85k en dus een gezinswaarde zou hebben van 1,8 zou het ongeveer op de grens vallen van hogere middenklasse/middenklasse, tenzij ik dat echt zo fout zie. Aangezien we ook een gay koppel zijn, zal een kind er ook niet zomaar komenMet een kind zou je toch nog altijd in de hogere middenklasse vallen?
Als ik naar de grafiek kijk, zit de grens van midden naar hoger rond de 4600 bruto.Als ik vasthou aan de 4,85k en dus een gezinswaarde heb van 1,8 zou het ongeveer op de grens vallen van hogere middenklasse/middenklasse, tenzij ik dat echt zo fout zie.
Nu mijn gezinsinkomen echter eerder rond de 5,5k zit inclusief vakantiegeld, dertiende maand, ... vallen we dan toch inderdaad nog steeds in de hogere middenklasse.
Niet noodzakelijk, maar het is echt wel een wereld van verschil. Zelfs zonder de enorme prijsstijgingen is het een kans voor een instant upgrade die anders jaren had geduurd, of je verhoogt je spaarvermogen erg fel op heel vroege leeftijd. Ik denk ook bijvoorbeeld aan de mensen die een voorschot bij elkaar moeten schrapen, die anders noodgedwongen stevig moeten sparen terwijl de prijzen stijgen.En 25-50 K is een zeer mooie financiële steun maar niet noodzakelijk een grote stap richting echt rijk te worden. Dat hangt ervan af wat je met dat geld doet...