Die definitie is nochtans vrij duidelijk gebaseerd op statistiek hoor.De definitie rijk is dan ook voor iedereen anders interpreteerbaar
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die definitie is nochtans vrij duidelijk gebaseerd op statistiek hoor.De definitie rijk is dan ook voor iedereen anders interpreteerbaar
Ik denk dat het punt van een definitie net is dat iets eenduidig gedefinieerd wordt.De definitie rijk is dan ook voor iedereen anders interpreteerbaar
Die definitie is nochtans vrij duidelijk gebaseerd op statistiek hoor.
Hoe is "je hoort bij de 5% meest verdienende en meest vermogende van uw land" een slechte manier om dat te definiëren?Statistiek is wellicht één van de meest idiote manieren om zaken als rijk of arm te definiëren. Het is bovendien inherent relatief en dus zeker interpreteerbaar.
Dus wetenschappelijke wiskundige manieren zijn idioot?Statistiek is wellicht één van de meest idiote manieren om zaken als rijk of arm te definiëren. Het is bovendien inherent relatief en dus zeker interpreteerbaar.
Niet alle Loonsonderdelen worden aangegevenHoe is "je hoort bij de 5% meest verdienende en meest vermogende van uw land" een slechte manier om dat te definiëren?
Hoe is "je hoort bij de 5% meest verdienende en meest vermogende van uw land" een slechte manier om dat te definiëren?

En denk je dat je daardoor plots niet meer in de top 5% zit?Niet alle Loonsonderdelen worden aangegeven
Niet alle vermogen is gekend
Dus nee dat is natte vingerwerk
Jaja, die 5% was maar een random getal he. Ik weet niet wat ze als effectieve grens gebruiken, maar het zal ongetwijfeld gewoon een bepaald percentage zijEen 5% is in mijn opinie niet noodzakelijk rijk. 1%, dan kan je al spreken van rijk. 4,5k netto als alleenstaande is rijk, lijkt me toch zeer optimistisch![]()
Heel veel zelfstandigen die er elke maand enkele duizenden euro’s zwart bij kletsen. Dus ja, behalve wanneer dit ook allemaalEn denk je dat je daardoor plots niet meer in de top 5% zit?
Hoe is "je hoort bij de 5% meest verdienende en meest vermogende van uw land" een slechte manier om dat te definiëren?
Dus wetenschappelijke wiskundige manieren zijn idioot?
Ok dan :’)
Uiteraard zullen er dan heel wat niet meer inzitten en anderen welEn denk je dat je daardoor plots niet meer in de top 5% zit?
Dat is uiteraard ergens ook wel zo, dat rijkdom relatief gedefinieerd wordt.Als je dat als definitie van "rijk" hanteert, dan switch je van "rijk" naar "niet rijk" of omgekeerd, afhankelijk van wat er in de rest van je populatie gebeurt, zonder dat er voor jezelf ook maar iets verandert. Zelfs een simpele toename van je populatie (geboortes) en een afname van je populatie (sterfgevallen), kunnen je van het ene naar het andere switchen.
Dat is uiteraard ergens ook wel zo, dat rijkdom relatief gedefinieerd wordt.
.Een Egyptische farao was ongetwijfeld steenrijk, maar die zou een moord gepleegd hebben om een Fiat Multipla te bezitten, een Ryanair van 40 euro naar Rome te kunnen nemen, of zich gewoon te kunnen douchen onder stromend water.
En laat dat nu een paar zaken zijn die we anno 2023 niet echt meer met 'rijk zijn' associëren.
Vandaar dat een bepaalde cutoff qua percentiel mij niet onlogisch lijkt om 'rijk' te definiëren.
Over de hoogte van die cutoff kan je discussiëren.
Ja, dat lijkt me een normale eigenschap van vergelijking via percentielen?Wil je alsnog die 5 (of welke hoeveelheid dan ook) aan percentielen tot de definitie van rijk verheffen, dan is het eenvoudige gevolg ook dat je plots niet meer rijk bent als een arme sloeber sterft, of dat je plots wel rijk bent wanneer een extra arme sloeber geboren wordt.
Ja, dat lijkt me een normale eigenschap van vergelijking via percentielen?
Die extreem armste 20% die er in de middeleeuwen waren, zijn er nu inderdaad niet meer.
Als je toen in het 95ste percentiel zat met uw paard en afbetaald houten huis van 25 vierkante meter met 1 slaapkamer, dan zal je nu niet meer in dat 95ste zitten, ook al ben je in absolute termen even rijk.
Niets vreemd aan toch?
Wel, dat vind ik niet.Dat is inderdaad een normale eigenschap van vergelijking via percentielen.
En per direct ook waarom dat type statistiek gebruiken zowat de meest idiote manier is om een absolute definitie te formuleren.

Sociale klasse is ook gelinkt aan culturele waarden en gewoonten ? Heb collega's die een hogere middenklasse loon hebben bereikt maar gruwelen van dialectloos ABN, opera, Knack, etc.