Bedrijfswagens, weg ermee?

Jij toont aan dat je je gewoon in je gat gepakt voelt en dat je niet weet hoe een laadpaal werkt.
En dat je waanbeelden hebt als je denkt dat je gratis zou moeten kunnen laden, waarom zou dat logisch zijn?
Nee ik toon aan dat je uw beleid niet voert op basis van dergelijk systeem.

En nergens spreek ik van gratis laden

Nee ik toon aan dat je uw beleid niet voert op basis van dergelijk systeem.

En nergens spreek ik van gratis laden
Je lijkt dit wel te insinueren? Van jouw mag de energieprijs niet hoger zijn als je thuis laad, ook al verbruik je een stuk meer. De hogere piek eenmaal er een capaciteitstarief is, is hier deel van. Hoewel deze piek serieus afgevlakt wordt omdat een laadpaal slim kan laden. De kost per kw kan zelfs nog een stuk lager uitvallen door het capaciteitstarief in combinatie met slim laden.

Jij vergroot de problemen enorm uit. Stel misschien eens een grondig alternatief voor in plaats van continu alles af te breken en gewoon te lopen mekkeren? Jij spreekt van een subsidiestroom richting mensen die reeds een oprit/garage hebben ten koste van de anderen. Dat is pas een discriminerend beleid, als je vindt dat een laadpaal op privé eigendom ook gewoon gratis geplaatst moet worden. Dat is pure waanzin. En getuigt van een compleet gebrek aan burgerzin en iets of wat maatschappelijk inzicht.

Nuja, blijkbaar ook nog eens off-topic in deze thread precies. Ik ga het laten hier.

Of ze zien zelf waar ze hem plaatsen of iedereen kan het aanvragen. Gewoon weigeren omdat je over een oprit beschikt is gewoon belachelijk. Is ook geen teken van een uitgekiend beleid.

Jij hebt oprit dus mag je 'zelf' voor de kost opdraaien. En pas maar op dat je niet teveel eens aftakt want dan is al uw elektriciteit ook ineens duurder!
Sorry dit slaat gewoon nergens op, gelukkig is het beleid wel logisch en gebaseerd op wat mensen nodig hebben en niet een soort van ziekelijke jaloezie dat iemand anders iets "krijgt" .

Je lijkt dit wel te insinueren? Van jouw mag de energieprijs niet hoger zijn als je thuis laad, ook al verbruik je een stuk meer. De hogere piek eenmaal er een capaciteitstarief is, is hier deel van. Hoewel deze piek serieus afgevlakt wordt omdat een laadpaal slim kan laden. De kost per kw kan zelfs nog een stuk lager uitvallen door het capaciteitstarief in combinatie met slim laden.

Jij vergroot de problemen enorm uit. Stel misschien eens een grondig alternatief voor in plaats van continu alles af te breken en gewoon te lopen mekkeren? Jij spreekt van een subsidiestroom richting mensen die reeds een oprit/garage hebben ten koste van de anderen. Dat is pas een discriminerend beleid, als je vindt dat een laadpaal op privé eigendom ook gewoon gratis geplaatst moet worden. Dat is pure waanzin. En getuigt van een compleet gebrek aan burgerzin en iets of wat maatschappelijk inzicht.

Nuja, blijkbaar ook nog eens off-topic in deze thread precies. Ik ga het laten hier.
Ik moet eens 1 keer snel laden en hoppa ganse maand is alle verbruik duurder, ook van de was en de plas.

Waar heb ik ergens gezegd dat laadpalen op privé gratis geplaatst moet worden? Plaats ze slim waar nodig en niet random omdat iemand die op een appartement woont dat aanvraagt.
Want Jos die woont op een appartement van blok van 2 appartementen ergens op den buiten die krijgt er 1 maar Jef die in midden van stad woont moet het maar doen met die er al staat ook al zijn er 400 mensen met EV die op een appartement wonen in een straal van 500m rond zijn.
Voorzie ook systeem dat je niet nodeloos kan blijven staan aan de paal ook al ben je al lang klaar met laden bv

Dus ja Jos krijgt ook een privé laadpaal (en laadkosten zijn toch de tankkaart van het werk in dit topic). Nou ja Piet kan die ook gebruiken ook al heeft die een oprit, kon die niet zelf aanvragen maar nu die er staat dankzij Jos is dat geen probleem meer!

Jij hebt oprit dus mag je 'zelf' voor de kost opdraaien. En pas maar op dat je niet teveel eens aftakt want dan is al uw elektriciteit ook ineens duurder!
Net wel, jij hebt een oprit of een garage dus jij hebt de mogelijkheid om het zelf bij jou te laten plaatsen. Je kan moeilijk verwachten tot Fluvius nog eens dezelfde behandeling gaat bieden aan mensen die het niet nodig hebben (zeker gezien hun middelen beperkt zijn).

Ik heb geen plaats meer in mijn zekeringenkast dus dien volledig nieuwe kast te laten plaatsen
Mijn kast staat ook nog eens 50m van waar laadpaal moet komen, mag gans mijn tuin hiervoor openbreken
En er is zeker geen enkele mogelijkheid om je auto dichterbij die kast te zetten dan 50 meter, zeker?
Al maar goed dat Fluvius werkt met die regel, met dit soort fratsen zou het geld vlug op zijn om nog publieke laadpalen te zetten.

En er is zeker geen enkele mogelijkheid om je auto dichterbij die kast te zetten dan 50 meter, zeker?
Al maar goed dat Fluvius werkt met die regel, met dit soort fratsen zou het geld vlug op zijn om nog publieke laadpalen te zetten.
Welke soort fratsen? 2 laadpalen zetten waar veel volk woont of 1 laadpaal daar zetten en 1 in de Middle of nowhere omdat daar 1 iemand in een rijhuis woont zonder oprit/garage?

Welke soort fratsen? 2 laadpalen zetten waar veel volk woont of 1 laadpaal daar zetten en 1 in de Middle of nowhere omdat daar 1 iemand in een rijhuis woont zonder oprit/garage?
"middle of nowhere" met een aantal rijhuizen?
Komaan zie je zelf niet hoe belachelijk je nu bezig bent.

"middle of nowhere" met een aantal rijhuizen?
Komaan zie je zelf niet hoe belachelijk je nu bezig bent.
Nee een straal van 500m, woonde vroeger op appartement en daar waren vooral huizen in de straal van 500m hoor

Of wat als je een huurwoning hebt en je geen toestemming krijgt van eigenaar om er 1 te plaatsen dan mag je het niet aanvragen bv.

Welke soort fratsen?
Laadpalen bij mensen gaan zetten die daar zelf een oprit of een garage voor hebben. Dat soort fratsen moeten ze zich niet mee bezig houden, dat is voor die personen zelf.

2 laadpalen zetten waar veel volk woont of 1 laadpaal daar zetten en 1 in de Middle of nowhere omdat daar 1 iemand in een rijhuis woont zonder oprit/garage?
Straf rijhuis in the middle of nowhere. Als er al rijhuizen zijn zal het wel niet zo ver in the middle of nowhere liggen he.

Om het terug wat meer on topic te krijgen:

Elektrische bedrijfswagen (aka bestelbusjes) die beginnen langzaam ook op de markt te komen.
Dat is positief, zeker met de sterke groei van de koeriers. Heeft weinig zin dat ik met mijn hybride 25-35km naar het werk gaat als een bestelbusje dagelijks 350 km aflegt met klassieke brandstof.

Dat is positief, zeker met de sterke groei van de koeriers. Heeft weinig zin dat ik met mijn hybride 25-35km naar het werk gaat als een bestelbusje dagelijks 350 km aflegt met klassieke brandstof.
De juiste manier volgens de politiekers lijkt toch te zijn om eerst de kleinste dingen aan te pakken met buitenproporitonele maatregelen.
En dan misschien, misschien ooit eens de grote vervuilers te gaan aanpakken die effectief een grote invloed kunnen hebben op onze doelstellingen.

Zo werkt het niet. Stop er toch mee om uitspraken te doen over dingen die je duidelijk niet snapt. Je leert het maar niet.
Als ik voor verbruik x 100 euro betaal of voor zelfde verbruik 125 omdat een deel 35 ipv 10 euro kost door die eenmalige piek dan voelt dat voor mij wel dat gans mijn verbruik duurder is geworden. Ook al heb ik op einde van de rit exact evenveel verbruikt. Potato potota

Ik moet eens 1 keer snel laden en hoppa ganse maand is alle verbruik duurder, ook van de was en de plas.
Het is gewoon zo niet. Die piek zorgt niet dat het verbruik van de was en de plas die maand duurder worden.

Het is als zeggen: ik ben naar de carwash geweest, dus nu kosten mijn tankbeurten meer.

Het werkt helemaal niet per maand, maar per jaar.
Het werkt wel per maand, elk maand telt de hoogste piek. Dus 1 maand veel pieken is beter dan elke maand 1. Absurd eigenlijk

Grappig dat je mij dan beschuldigd van systeem niet te snappen als je dat zelf niet weet!
Het is gewoon zo niet. Die piek zorgt niet dat het verbruik van de was en de plas die maand duurder worden.

Het is als zeggen: ik ben naar de carwash geweest, dus nu kosten mijn tankbeurten meer.
Mensen kijken naar de totaalfactuur en dan lijkt het wel zo. Want verbruik van 100kwh kost dan ineens meer. Dus uw verbruik is wel duurder, ook al komt dat door dat ene uur en is dat alleen duurder.

Maar als ik dan kijk naar nettarieven nu is dat x cent /kWh, dus als dat dan ook zo gaat zijn en x is meer dan is het wel meer. Maar capaciteitstarief is een bedrag per schaal ofzo?

Carwash en tanken hebben niets met elkaar te maken, tenzij je dat naar totale kost wagen brengt en ja dan is dat ook hoger

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan