Correctie: starters met geen eigen kapitaal.Dus: starters can fuck off
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Correctie: starters met geen eigen kapitaal.Dus: starters can fuck off
idd. Na het geklaag over strengere regels rond consumentenkredieten verwachten sommigen nu nog altijd dat elke persoon een vennootschap kan opstarten en vanuit een lege doos een wagen kan leasen.Correctie: starters met geen eigen kapitaal.
Fair point. Toen ik mijn eerste auto ging halen, zat er natuurlijk al een stuk startkapitaal in. Met die verandering naar BV kan ik wel inbeelden dat banken dat niet meer willen doen.Correctie: starters met geen eigen kapitaal.
Ja, fair point wel. Ik heb een reserve die niet veel mensen kunnen voorleggen ook op persoonlijk vlak. Ik had geen lening nodig omdat ik de wagen met eigen middelen gefinancierd heb.Correctie: starters met geen eigen kapitaal.
Fair point. Toen ik mijn eerste auto ging halen, zat er natuurlijk al een stuk startkapitaal in. Met die verandering naar BV kan ik wel inbeelden dat banken dat niet meer willen doen.
We zitten gewoon in een wijzigend financieel klimaat. Daar waar we een periode gekend hebben waarbij men spreekwoordelijk een aap met een hoedje een lening ging geven zijn we nu aan het terugkeren naar een realiteit waarbij je wel aan wat voorwaarden zal moeten voldoen eer je een lening krijgt en je ook terug wat zal moeten betalen ipv dat gratis geld van de voorbije jaren.Ja, fair point wel. Ik heb een reserve die niet veel mensen kunnen voorleggen ook op persoonlijk vlak. Ik had geen lening nodig omdat ik de wagen met eigen middelen gefinancierd heb.
@fomix
1. 231 euro per maand VAA vind ik niet veel
2. De berekening van vaa werkt helemaal niet zoals jij het hebt gedaan.
Ik heb de benzine variant 1.4 met tevens 45K cataloguswaarde en uitstoot 130 co² en VAA 170 EUR...VAA zou je nu de nek om doen vrees ik.
Als je goedkoop wilt starten, kan een echte lichte vracht ook een mogelijkheid zijn.
Op het einde van de vijf jaar betaal je dan nog een restbedrag (15%) om de auto over te kopen, die je dan ofwel gewoon houdt, ofwel voor waarschijnlijk meer dan dat bedrag tweedehands verkoopt.

En dan dubbel mierenneuken:Om efkes heel hard te mierenneuken: restbedrag financiële renting is minimaal 16%
Vanuit het standpunt van de zelfstandige is het idealiter zo hoog mogelijk: verlaagt je maandelijkse kost en verschuift het risico van extreme waardedaling naar de financiële instelling. Ik ken er die dit op 40% leggen en dan kan het zeker viabel zijn om niet over te kopen, mocht je dat voor welke reden dan ook niet willen.
Bij 16% weet je sowieso dat je zal overkopen. Ik heb in maart 8.5K gelegd voor mijn A6 die er nog zeker 30K zou moeten waard zijn.
Nog niet over nagedacht, makes senseEn dan dubbel mierenneuken:
Behalve wanneer er een verandering van wetgeving komt. Dan zet je best het restbedrag zo laag mogelijk en de duurtijd zo kort mogelijk. (Had ik bij de i30 bvb).
Dan heb je een afschrijving van 84% van de waarde in de "gunstige" wetgeving.

Word je daar op één of andere manier nog op belast? VAA? Of meerwaarde in de VennB?Ik heb in maart 8.5K gelegd voor mijn A6 die er nog zeker 30K zou moeten waard zijn.
VAA blijft lopen, en bij verkoop betaal je idd meerwaarde in VB.Word je daar op één of andere manier nog op belast? VAA? Of meerwaarde in de VennB?
Je moet die verkopen aan de marktconforme prijs. Het prijsverschil tussen wat je betaalt en wat de controleur "marktconform" noemt, wordt als VAA aangerekend.Kan je deze dan prive overkopen voor een gunstige prijs (mocht je dat willen) en wat is dan een gunstige prijs?