Bedrijfswagen als startende freelancer

Om eerlijk te zijn, het is en blijft een iX1... No offence maar mijn partner heeft anderhalf jaar met een BMW X1 moeten rondrijden, startprijs zonder opties toch boven de 40K en ik vind dat het prijs-kwaliteit gewoon geen goede wagen... Dus als dat de denkwijze is ben ik volledig mee.

-edit- Ja, de IX1 is de vernieuwde en geëlektrificeerde versie, dan nog vind ik die wagen prijs-kwaliteit gewoon 1 van de mindere keuzes.
Dat geldt voor elke BMW en Audi, dus dan kan @gamer5 niks kiezen :p
 
Ik heb altijd een 30 geconfigureerd maar ik zie nu net dat de 20 eigenlijk meer range heeft. Ik ging er altijd vanuit dat de hogere versie meer range heeft (heb dat toch vaak zo gezien).

De PK’s zijn meer dan voldoende op de 20 dus als ik die configureer, bijna full option, zit ik op 66k. Inderdaad beduidend minder. Met de 30 zat ik op 77k als ik het me goed herinner.

Ben zelf geen fan van een SUV maar de vriendin zou die wel willen en dat is met het oog om die dan binnen 5j in de privé te nemen geen slechte optie. Vind het ook veel geld voor die wagen. Heb hem al in de showroom gezien maar nog niet mee gereden. Dan denk ik snel klets er dan 20k bij (over 5 jaar een eigenlijk niet zo enorm hoge kost in de BV) en pak dan volledig je zin.
 
Ik kom op 70K voor de 20 :)
Er waren nog opties verstopt blijkbaar, ik geraak zelfs aan 74.200 nu. Daar zitten dan ook wel opties bij waar je helemaal kunt twijfelen over het nut, zoals een interieurcamera, IconicSounds Electric, AC laden aan 22kw, en heel wat toeters en bellen die zeker niet iedereen nodig heeft.

Maar toegegeven, het kan aanzienlijk duurder dan ik dacht.
 
Er waren nog opties verstopt blijkbaar, ik geraak zelfs aan 74.200 nu. Daar zitten dan ook wel opties bij waar je helemaal kunt twijfelen over het nut, zoals een interieurcamera, IconicSounds Electric, AC laden aan 22kw, en heel wat toeters en bellen die zeker niet iedereen nodig heeft.

Maar toegegeven, het kan aanzienlijk duurder dan ik dacht.

Ja die interieurcamera en iconicsounds had ik onder andere nog niet eens aangeduid. Maar die van 70K is wel hoe ik hem zou bestellen, mocht ik die bestellen. Maar eerlijk gezegd kijk ik dan liever richting i4.
 
Ik denk dat een iX1 en iX3 met dezelfde uitrusting ongeveer hetzelfde kosten. Maar een iX1 heeft een (aanzienlijk) betere aandrijving he.

Het huidige ix3 model is ook end of life. Deze heeft niet het nieuwe interieur. Er zal dus waarschijnlijk dit of volgend jaar een nieuw model komen waarmee het prijsverschil weer groter zal worden.

Omwille van het feit dat die end of life is staat die niet tussen mijn opties. De i4 ook niet omwille van te klein.
 
Net antwoord gehad ivm overname huidige wagen. Kan de lease incl. onderhoudscontract overnemen van de bmw 3 voor rond de 700 excl. Eind 2025 zou ik hem dan eventueel kunnen overnemen.

Met de feedback die ik hier al gehad heb lijkt me dat toch niet meer zo interessant, buiten het feit dat we dan wel 2 auto’s hebben natuurlijk.
 
Net antwoord gehad ivm overname huidige wagen. Kan de lease incl. onderhoudscontract overnemen van de bmw 3 voor rond de 700 excl. Eind 2025 zou ik hem dan eventueel kunnen overnemen.

Met de feedback die ik hier al gehad heb lijkt me dat toch niet meer zo interessant, buiten het feit dat we dan wel 2 auto’s hebben natuurlijk.
Je moet gewoon redeneren dat dat een 2e hands auto is zoals elke andere. En zou je momenteel een 318i als 2e hands auto nemen...?
Ze spelen in op uw gemoed dat het "uw" auto is etc, en ze gaan u proberen te overhalen dat het zo handig is etc, maar ze bieden dit énkel aan omdat het een kostenbesparing is als die auto weg is he.
 
Je moet gewoon redeneren dat dat een 2e hands auto is zoals elke andere. En zou je momenteel een 318i als 2e hands auto nemen...?
Ze spelen in op uw gemoed dat het "uw" auto is etc, en ze gaan u proberen te overhalen dat het zo handig is etc, maar ze bieden dit énkel aan omdat het een kostenbesparing is als die auto weg is he.
Ik heb er zelf achter gevraagd wat het zou kosten, gewoon zodat ik een overzicht heb van alle opties. Tot nog toe hebben ze zelf niet gepusht.
 
Ik heb er zelf achter gevraagd wat het zou kosten, gewoon zodat ik een overzicht heb van alle opties. Tot nog toe hebben ze zelf niet gepusht.
Welkom in de echte wereld en wat het betekent om Freelancer te zijn: niemand gaat voor u kunnen uitmaken wat de "juiste" keuze is.

Wat "juist" is voor de eene, is hallucinant voor de ander.
 
Welkom in de echte wereld en wat het betekent om Freelancer te zijn: niemand gaat voor u kunnen uitmaken wat de "juiste" keuze is.

Wat "juist" is voor de eene, is hallucinant voor de ander.
Dit mag je gerust uitbreiden naar "zelfstandige" maar voor de rest 1000procent akkoord.
 
Heb je al eens gepolst bij de garage dat je een nieuwe koopt en in tussentijd een aanloopwagen krijgt?
Nog niet, moet ik misschien wel eens doen. Maar nieuwe bestellen zal zoiezo niet voor onmiddellijk zijn, eerst wat kapitaal vergaren.

Net een keer de verschillen in VAA berekend tussen de 318i, de golf en een ix1. Kan ook al tellen.
 
Maar nieuwe bestellen zal zoiezo niet voor onmiddellijk zijn, eerst wat kapitaal vergaren.
Zo heb ik het gedaan. Ik heb 0 eigen kapitaal nodig tot die geleverd wordt. Dus tegen dat die geleverd wordt heb ik genoeg kapitaal voor het voorschot van de renting te betalen.
 
Hier ook een bedrijfswagen vraagstukje als freelancer:
Ik zou een 2de hands VW Passat 2.0 TDI (je leest het goed; een diesel) willen kopen van 2021. Kostprijs van deze wagen is ongeveer 25k incl btw. CO2 uitstoot bedraagt 105 g/km.

Reden voor diesel is dat we regelmatig paarden moeten vervoeren en dus een auto nodig hebben dat iets mag trekken. Deze 2.0 TDI kan 2,2 ton trekken. De 1.5tsi maar 1,6 ton.

Vraag is echter hoe we deze wagen best kopen (dit zou de gezamenlijke wagen van mijn vriendin en mezelf zijn)
Optie 1: op de vennootschap via lening privé aan vennootschap : vriendin betaalt haar deel gewoon maandelijks terug
Optie 2: wagen volledig privé kopen en dus geen wagen meer op de vennootschap. Eventueel een stuk maandelijks als huur aanrekenen aan de vennootschap.

Wat lijkt jullie de beste optie?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan