CaseBlue
Active member
Ik denk dat je mij verkeerd voor hebt hoor.
Ik heb niets tegen EV’s maar wel tegen bullshit arguments.
Een nieuwe model 3 heeft VAA in en rond de 130 euro.
Mijn tweedehands diesel heeft 200 VAA, dat is 70 euro meer per maand ofwel ongeveer 840 per jaar meer.
Qua ”verworpen kosten op diesel”
Ik tank voor 80 euro en haal er ongeveer 900 tot 1000km uit.
FYI, ik heb geen oprit thuis en kan zelfs niet voor mijn deur parkeren. Dus thuis opladen gaat niet. Ik zou aangewezen zijn op snel-laders. Deze kosten ongeveer 17 euro per 100 km.
Ik heb ook een job die me bijvoorbeeld maandag naar Deinze, dinsdag naar Mouscroen en vorige week vrijdag onverwacht naar kerkrade stuurt vanuit Gent. “De fabriek ligt een uur extra stil omdat mijn wagen aan het opladen is” zou niet in goede aarde vallen…
Kijk, EV’s komen er aan en je houdt het niet tegen. Maar het is niet de silver bullet zoals velen het nu denken dat het is. En het gaat stilletjes uit van een hoop zaken die zeker niet op iedereen toepasbaar zijn. Dat is mijn punt, maar ik vermoed dat het binnen een jaar of 10 allemaal EV wordt.
Ik heb niets tegen EV’s maar wel tegen bullshit arguments.
Een nieuwe model 3 heeft VAA in en rond de 130 euro.
Mijn tweedehands diesel heeft 200 VAA, dat is 70 euro meer per maand ofwel ongeveer 840 per jaar meer.
Qua ”verworpen kosten op diesel”
Ik tank voor 80 euro en haal er ongeveer 900 tot 1000km uit.
FYI, ik heb geen oprit thuis en kan zelfs niet voor mijn deur parkeren. Dus thuis opladen gaat niet. Ik zou aangewezen zijn op snel-laders. Deze kosten ongeveer 17 euro per 100 km.
Ik heb ook een job die me bijvoorbeeld maandag naar Deinze, dinsdag naar Mouscroen en vorige week vrijdag onverwacht naar kerkrade stuurt vanuit Gent. “De fabriek ligt een uur extra stil omdat mijn wagen aan het opladen is” zou niet in goede aarde vallen…
Kijk, EV’s komen er aan en je houdt het niet tegen. Maar het is niet de silver bullet zoals velen het nu denken dat het is. En het gaat stilletjes uit van een hoop zaken die zeker niet op iedereen toepasbaar zijn. Dat is mijn punt, maar ik vermoed dat het binnen een jaar of 10 allemaal EV wordt.