Auto Autonieuws

Even wat extra informatie: dat is dus helemaal niet goed voor de natuur. Er zijn in België gewoon veel te veel bijen, die zorgen voor een 'nectardruk' waardoor onze inheemse solitaire bijen onvoldoende nectar en stuifmeel vinden voor hun nesten te bouwen.
Het is dus greenwashing van de ergste soort
Serieus? Want "het nieuws" is toch echt altijd dat bijen aan het uitsterven zijn?
 

De nieuwe GT86 --> GR86, persoonlijk vind ik het er nogal 'braaf' uitzien. Wat denken jullie? Met de nodige bodykits (TRD versie?) is er natuurlijk altijd verbetering mogelijk om er iets moois van te maken. Zoals bijvoorbeeld deze Subaru versie:

Bij de voorgaande modellen vond ik de Toyota (GT86) versie er beter uitzien dan de Subaru (BRZ) omdat hij er iets agressiever uitzag door de front bumper maar bij dit model vind ik het eerder omgekeerd.
Jammer genoeg komt de Subaru versie wellicht niet naar Europa



 
Citroën is eindelijk weer eens een beetje Citroën:

Ik vind hem wel mooi, al vind ik dat plastieken gedoe rond de wielkasten maar niks. Als ze daar nu eens een gewone break van hadden gemaakt had ik hem nog veel mooier gevonden vermoed ik. Maar als je het een SUV gaat noemen kan ik me niet meteen een mooiere SUV voor de geest halen.

Hopelijk vinden ze hun eigenwijsheid wat terug en gaan we weer wat meer aparte modellen van Citroën zien. Dat er dan af en toe wat misbaksels bij zitten neem ik er graag bij.
 
Zowat het tegenovergestelde daarvan, maar dat zou een beetje autoliefhebber mogen weten. 😛
Gohja je kan zeggen wat je wilt, maar na de BX is het toch bergaf gegaan. De inmenging van Peugeot werd groter, Peugeot werd het A-merk en citroen het B-merk.
Je had Loeb ja dat klopt, de rally draaide goed. Maar in de normale line-up van wagens zag je wagens die goedkoop werden gemaakt met peugeot-onderdelen die afgeschreven waren. Een trucje dat VW daarna ook met skoda uithaalde, maar dan beter.

Dan kregen we gedrochten zoals de cactus. Toen heeft men getracht met de DS3 het merk terug op te waarderen, maar dat is niet echt gelukt en daarom heeft men een nieuw merk opgericht met gelijkaardige naam. Succesvol of niet dat laat ik in het midden.

Ik ben benieuwd wat de oprichting van stellantis gaat betekenen voor de merken. Maar bij opel zag je na da overname al snel dat peugeot ook opel ging kapotmaken.
 
Gohja je kan zeggen wat je wilt, maar na de BX is het toch bergaf gegaan. De inmenging van Peugeot werd groter, Peugeot werd het A-merk en citroen het B-merk.
Je had Loeb ja dat klopt, de rally draaide goed. Maar in de normale line-up van wagens zag je wagens die goedkoop werden gemaakt met peugeot-onderdelen die afgeschreven waren. Een trucje dat VW daarna ook met skoda uithaalde, maar dan beter.

Dan kregen we gedrochten zoals de cactus. Toen heeft men getracht met de DS3 het merk terug op te waarderen, maar dat is niet echt gelukt en daarom heeft men een nieuw merk opgericht met gelijkaardige naam. Succesvol of niet dat laat ik in het midden.

Ik ben benieuwd wat de oprichting van stellantis gaat betekenen voor de merken. Maar bij opel zag je na da overname al snel dat peugeot ook opel ging kapotmaken.
Ah ja inderdaad. Ik doelde eerder op de geschiedenis van voor de jaren 80. Met auto's als de DS, 2pk en Traction Avant zijn ze heel vooruitstrevend geweest vroeger. De laatste decennia zijn ze vooral generieke saaie auto's gaan maken. Van de Cactus ben ik ook geen fan, maar ik kan wel appreciëren dat ze tenminste durven om eens iets anders te maken. En blijkbaar vinden genoeg mensen hem wel mooi.

Nu zullen ze technisch wel nooit meer vooruitstrevend gaan zijn (tenzij ze zich ooit terug los zouden kunnen wrikken van Peugeot, maar dat zie ik niet gebeuren), maar qua design hoop ik dat ze onder Stellantis wat gedurfder mogen gaan. Laat de saaie boel maar voor Opel of zo dan.
 
Ja Citroën is in de geschiedenis best een boeiend merk. Peugeot trouwens ook.
Maar beide hebben de afgelopen 35 jaar nog heel weinig interessants gemaakt.
 

Ik denk dat ze bij Brembo een gamer aangenomen hebben die vroeger nog NFS Underground heeft gespeeld. Nu gaan ze op auto's ook al de mogelijkheid geven om onderdelen met RGB leds te installeren. :unsure:
 

Ik denk dat ze bij Brembo een gamer aangenomen hebben die vroeger nog NFS Underground heeft gespeeld. Nu gaan ze op auto's ook al de mogelijkheid geven om onderdelen met RGB leds te installeren. :unsure:
RGB continues it's world conquest!
 
autopers_07_600x450.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Pana
Ja hoor, hij is er!
De BMW 4 Gran Coupé.

Mooie lijn alvast.
Net zoals bij de F36 de sportievere 3er. Geen woord over een 430e, hybride en fiscaal vriendelijk kan je dus niet met de 4GC rijden wat ook niks verandert tegenover de F36. November 2021 bij de dealer, bestellen maar dus!
Dikke bak gewoon. Ik ben fan :)
 
Terug
Bovenaan