Auto Autonieuws


Meningen over de nieuwe C klasse?
Persoonlijk vind ik dat het heel erg op de A klasse sedan lijkt qua uiterlijk en geen idee of dat positief is. Qua interieur is het wel echt fantastisch vind ik! Alleen die piano zwarte lak gaat snel voor krassen zorgen 😬
 
Qua exterieur vind ik die er best goed uitzien.
Het interieur daarentegen... het ziet er allemaal wel heel kwaliteitsvol uit, maar het is gewoon véél te druk. Precies een discotheek.
 
Amai wat een drama.
Veel commentaar op het scherm dat op het dashboard is geplakt, Mercedes: “dan plakken we hem 10cm lager op een nog afschuwelijkere manier. En als bonus plakken we uw tellers op dadhboard!”
Veel commentaar op de afschuwelijke pianolak dat krast als je ernaar kijkt, Mercedes: “nog meer ranzige inlays die zelfs op foto al krassen!”

Het lijkt haast of de ontwerpers van de C het erom doen. Een A of E kunnen ze dan wel deftig maken.
 
Amai wat een drama.
Veel commentaar op het scherm dat op het dashboard is geplakt, Mercedes: “dan plakken we hem 10cm lager op een nog afschuwelijkere manier. En als bonus plakken we uw tellers op dadhboard!”
Veel commentaar op de afschuwelijke pianolak dat krast als je ernaar kijkt, Mercedes: “nog meer ranzige inlays die zelfs op foto al krassen!”

Het lijkt haast of de ontwerpers van de C het erom doen. Een A of E kunnen ze dan wel deftig maken.
Ik begrijp dat ook niet. Als je bv ziet wat Porsche in de 992 doet met het inwerken van het scherm in het dashboard dat is prachtig. Dat kan toch echt niet zoveel moeite zijn?
 
Ik begrijp dat ook niet. Als je bv ziet wat Porsche in de 992 doet met het inwerken van het scherm in het dashboard dat is prachtig. Dat kan toch echt niet zoveel moeite zijn?
Moeilijk is dat niet. Pure moedwillige provocatie van Mercedes is het :p
Nee alle gekheid op een stokje, ik snap oprecht niet waarom mercedes deze keuze maakt. Alles wat niet goed was aan de C hebben ze met deze nog slechter gemaakt.
 

Meningen over de nieuwe C klasse?
Persoonlijk vind ik dat het heel erg op de A klasse sedan lijkt qua uiterlijk en geen idee of dat positief is. Qua interieur is het wel echt fantastisch vind ik! Alleen die piano zwarte lak gaat snel voor krassen zorgen 😬
mercedes-c-class-revealed-front-1.jpg
angry_clown.jpg

Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd.

Nu ja, echt lelijk is em vanvoor nu ook weer niet. En voor de rest vind ik hem wel mooi, zoals de meeste modellen van Mercedes tegenwoordig. Dat interieur is wel iets anders ja. Je zou bijna hopen dat het er zonder opties wat soberder uitziet vanbinnen.
 
Moeilijk is dat niet. Pure moedwillige provocatie van Mercedes is het :p
Nee alle gekheid op een stokje, ik snap oprecht niet waarom mercedes deze keuze maakt. Alles wat niet goed was aan de C hebben ze met deze nog slechter gemaakt.
Maar dat interieur is toch niet helemaal nieuw? Is gelijkaardig aan de S klasse maar met de C probeer ze het precies wat jonger/sportiever te houden. Dat glanzende op de middenconsole en de sierelementen is ook wel niet mijn ding en ik vrees dat er niet veel opties gaan zijn om daar iets anders te nemen.
 
Men gaf wel al eens aan dat de A een mini-S klasse was in zake wat er technologisch aangeboden werd ... awel ... nu hebben ze dus écht een mini-S class gemaakt eh.

Heel het 'nieuwe concept' is gewoonweg door getrokken. Vond je er niets aan in den S, maar lag je er niet wakker van wegens 'S class duur!' ...
Dan ben je er nu dus aan voor de moeite.

Mercedes-C-Class-2022-8.jpg
2021-mercedes-benz-s-class-interior.jpg
See?

En natuurlijk ... hoe prominenter al die schermen ... hoe slechter het wordt als je het niet ziet zitten om op te leggen voor de 'grote/PRO versies'.
Want basis model C zal uiteraard weer kleinere schermen hebben met beperkingen.

En gewoon al in de basis ... trekt dat dan ook al helemaal op niet veel meer (met die ruimte die voorzien is voor schermen die ... awel ... schermen mist. :sneaky:)
In een S zal dat niet direct voor vallen. Maar in een C zijn er al wel heel wat kopers die het gewoon niet de moeite vinden om die extra features te moeten nemen om de grotere schermen te krijgen (full MBUX, dus incl. GPS e.d.). Velen hebben zoiets van 'ik wil feitelijk Waze bezigen, dus wil niet betalen voor GPS', etc.
 
Die GPS heb je ook standaard hé, daar betaal je sowieso voor. Het groter scherm betaal je voor het groter scherm en bepaalde extra functionaliteiten, niet voor de GPS.
 
Die GPS heb je ook standaard hé, daar betaal je sowieso voor. Het groter scherm betaal je voor het groter scherm en bepaalde extra functionaliteiten, niet voor de GPS.
Denk dat zijn punt is dat mensen denken dat ze reeds een GPS hebben die ze toch niet gebruiken, dus waarom dan nog meer betalen?
Die upgrade naar groter scherm en in feite weinig tot geen meer nuttige functionaliteiten is toch stevig. En hoewel je altijd voor het grotere scherm zou moeten gaan wegens esthetisch het beste. Snap ik ook dat sommigen kiezen het niet te doen.
 
Die mensen die daarvoor niet opleggen, geven meestal ook minder om het feit van 'hoe ziet mijn auto eruit'.
 
Terug
Bovenaan