Auto Autonieuws

Mitsubishi verdwijnt kennelijk uit België. Hadden al een hele tijd een weinig inspirerend gamma, maar waren toch wel betrouwbare wagens zover ik weet.
 
Mitsubishi verdwijnt kennelijk uit België. Hadden al een hele tijd een weinig inspirerend gamma, maar waren toch wel betrouwbare wagens zover ik weet.
Ja, heb dat onlangs ook ergens gelezen.

Mijn moeder heeft vorig jaar een Mitsubishi gekocht, en zij is daar heel tevreden van. Ik heb er zelf ook al eens mee rondgetoerd, en ik moet zeggen (buiten de afwerking vanbinnen die wat plastic en Japans aanvoelt met de vele knoppen) rijdt die heel stil en heel zacht. Ik verschoot er zelfs wat van.
 
Ja, heb dat onlangs ook ergens gelezen.

Mijn moeder heeft vorig jaar een Mitsubishi gekocht, en zij is daar heel tevreden van. Ik heb er zelf ook al eens mee rondgetoerd, en ik moet zeggen (buiten de afwerking vanbinnen die wat plastic en Japans aanvoelt met de vele knoppen) rijdt die heel stil en heel zacht. Ik verschoot er zelfs wat van.
Mits wat moderniseren is zo'n Lancer volgens mij wel een interessante wagen in dat segment, vroeger toch overwogen.
 
Mits wat moderniseren is zo'n Lancer volgens mij wel een interessante wagen in dat segment, vroeger toch overwogen.
Voor een merk met zo'n kleine afname in Europa, zijn die uitstootnormen de doodsteek. Daarom krijgt Europa geen nieuwe leuke modellen (400Z, BRZ, ...) en gaan er merken zijn die gewoon stoppen met de verkoop in Europa. Waarom zou een merk als Mitsubishi geld pompen in het bouwen van een hybride/EV die enkel hier in heel kleine aantallen verkocht worden, terwijl hun afzetmark in Azië en USA draait op benzinemotoren.
 
Voor een merk met zo'n kleine afname in Europa, zijn die uitstootnormen de doodsteek. Daarom krijgt Europa geen nieuwe leuke modellen (400Z, BRZ, ...) en gaan er merken zijn die gewoon stoppen met de verkoop in Europa. Waarom zou een merk als Mitsubishi geld pompen in het bouwen van een hybride/EV die enkel hier in heel kleine aantallen verkocht worden, terwijl hun afzetmark in Azië en USA draait op benzinemotoren.
Ja, dat zal dan de economische logica zijn natuurlijk, begrijpelijk ook. Misschien een beetje spijtig, maar zoals je zelf al aangeeft hebben ze zo'n kleine afname dat weinigen het zullen merken.
 
Mitsubishi verdwijnt kennelijk uit België. Hadden al een hele tijd een weinig inspirerend gamma, maar waren toch wel betrouwbare wagens zover ik weet.
Het echte Mitsubishi bestaat in Europa dan toch al een tijdje niet meer. Sinds ze samen met Nissan in de Renault alliantie zitten mikten ze hier eerder op de budget markt.
 
Het echte Mitsubishi bestaat in Europa dan toch al een tijdje niet meer. Sinds ze samen met Nissan in de Renault alliantie zitten mikten ze hier eerder op de budget markt.
Waarom? Ze hebben van elk formaat een SUV, en dan nog een Space Star, dat is toch min of meer wat Mitsubishi altijd heeft gedaan in Europa?
 
Waarom? Ze hebben van elk formaat een SUV, en dan nog een Space Star, dat is toch min of meer wat Mitsubishi altijd heeft gedaan in Europa?
De shogun is al een tijdje uit hun gamma toch?
De L200 is nog een echte de outlander ziet er ook nog uit zoals altijd maar alles eronder voelt als een renault/Nissan met een ander merkembleem en hardere plastiek.

De laatse generatie Lancer was een goedkoop afkooksel van wat de generaties ervoor waren.
 
De shogun is al een tijdje uit hun gamma toch?
De L200 is nog een echte de outlander ziet er ook nog uit zoals altijd maar alles eronder voelt als een renault/Nissan met een ander merkembleem en hardere plastiek.

De laatse generatie Lancer was een goedkoop afkooksel van wat de generaties ervoor waren.
Maar Lancer is eigenlijk lang een uitzondering in het gamma geweest he. Het merk heeft er veel bekendheid door gehaald, maar het is nu niet dat ze zo bekend stonden voor hun sedans...
 
Maar Lancer is eigenlijk lang een uitzondering in het gamma geweest he. Het merk heeft er veel bekendheid door gehaald, maar het is nu niet dat ze zo bekend stonden voor hun sedans...
Ik heb misschien een te verbloemd beeld dan, als ik aan Mitsubishi denk denk ik aan de Parijs dakkar jaren en natuurlijk de rally lancers.
En de lancer stond op de shortlist toen ik voor mijn eerste zelf betaalde auto aan het rondkijken was.
 
2021-Toyota-Corolla-Apex-Edition-10.jpg
Ik lees nu pas iets over de 2021 Toyota Corolla Apex Edition...
Zal hoogstwaarschijnlijk puur voor de Amerikaanse markt zijn.

Maar da's toch puur nen auto voor wannabe-johnnies?
Ze hebben die veel te "stoer" gemaakt voor slechts 169pk.
De GR Sport die in Europe verkrijgbaar is, ziet er tenminste beschaafd uit. (Al zou ik er mij nooit een kopen.)
 
2021-Toyota-Corolla-Apex-Edition-10.jpg
Ik lees nu pas iets over de 2021 Toyota Corolla Apex Edition...
Zal hoogstwaarschijnlijk puur voor de Amerikaanse markt zijn.

Maar da's toch puur nen auto voor wannabe-johnnies?
Ze hebben die veel te "stoer" gemaakt voor slechts 169pk.
De GR Sport die in Europe verkrijgbaar is, ziet er tenminste beschaafd uit. (Al zou ik er mij nooit een kopen.)
Vooral raar omdat er ook een GR versie komt met 250-300PK
 
Tja, zeker een knap staaltje techniek.
Maar 't ziet er spijtig genoeg uit gelijk ne platgewalste Vulcan...
 
Gewoon een super unieke en coole wagen.
De koper zal wel welvarend genoeg zijn om nog andere toffe wegens te hebben. Voor ieder wat wils natuurlijk :p
 
Gewoon een super unieke en coole wagen.
De koper zal wel welvarend genoeg zijn om nog andere toffe wegens te hebben. Voor ieder wat wils natuurlijk :p
En 850pk met ne manuele zesbak :D ik vind hem wel knap en uniek, en het zal wel gaan over een prijs met 7 cijfers zeker...
 
Terug
Bovenaan