Auto Autonieuws

Idd dat zal wel de reden zijn dat er geen V8 meer in zit. AMG's worden dacht ik ook relatief vaak verkocht tov M en RS.
 
https://topgear.nl/autonieuws/miljoenen-aan-autos-verwoest-bij-brand/

Daar bloedt een petrolhead hart toch van.
Wel raar artikel: "een aantal auto's zijn bekend"
Terwijl ik op de foto's al minstens volgende auto's herken die niet in de lijst staan (volgens mij, correct me if wrong):
Rolls Royce Phantom (eerste foto vooraan)
Porsche 911 (eerste foto links achteraan, zonder vleugel dus lijkt me niet de cup)
Jaguar E-type
En ook de LaFerrari staat er niet tussen.
 
https://topgear.nl/autonieuws/miljoenen-aan-autos-verwoest-bij-brand/

Daar bloedt een petrolhead hart toch van.
Wel raar artikel: "een aantal auto's zijn bekend"
Terwijl ik op de foto's al minstens volgende auto's herken die niet in de lijst staan (volgens mij, correct me if wrong):
Rolls Royce Phantom (eerste foto vooraan)
Porsche 911 (eerste foto links achteraan, zonder vleugel dus lijkt me niet de cup)
Jaguar E-type
En ook de LaFerrari staat er niet tussen.
Zo zie je maar. Als je +10 miljoen aan gerief staan hebt, gelijk waar, hebt ge security van doen.

Het heeft maar ene zot met een luciferdoosje van doen om alles in vlammen te doen opgaan.
 

Mooie marketing van Bentley: iemand gaat daar zijn hobby op kosten van het bedrijf doen, en Bentley verkoopt het alsof ze mee helpen de wereld te redden.
 
Goed idee toch? Ik vind het alleszins mooi dat ze het doen.
Om dan vervolgens 8 koeien te slachten om weer een auto met leder te kunnen bekleden, waar een twaalfcilinder in ligt zodat de eigenaar kan stoefen hoe rap hij 10 liter benzine opgestookt krijgt.

Nee, van Bentley vind ik het maar redelijk hypocriet van dat te doen. Als ze nu iets met een serieuze impact zouden voorstellen vond ik het prima, maar grote tamtam over 3 bijenkasten is meer om gewoon nog maar eens in het nieuws te komen.
 
Goh das marketing hé.
Kijk naar Tesla, hét 'milieuvriendelijke' alternatief voor de auto bij uitstek.
En nu komen ze af met het feit dat je bitcoin kan gebruiken om te betalen, een super inefficiënte cryptomunt die toch wel redelijk wat co2 uitstoot heeft gehad afgelopen decennia.

Hypocrisie vind je overal :p
En dat leer gaat er in blijven, of er nu bijen gekweekt worden of niet.
 
Ik heb ook helemaal niks tegen dat leer, of tegen de mensen die elk jaar een auto met zoveel leer kopen. Ik vind het gewoon straf dat ze dan ocharme 3 bijenkasten zetten en dan nog een persbericht uitsturen ook.

Wat gaat dat volgende maand zijn? "Bentley is trots dat ze 5 volle dozen papier met het karton hebben meegegeven, zo helpen we mee de wereld een leefbare plaats te maken."
 
Ik heb ook helemaal niks tegen dat leer, of tegen de mensen die elk jaar een auto met zoveel leer kopen. Ik vind het gewoon straf dat ze dan ocharme 3 bijenkasten zetten en dan nog een persbericht uitsturen ook.

Wat gaat dat volgende maand zijn? "Bentley is trots dat ze 5 volle dozen papier met het karton hebben meegegeven, zo helpen we mee de wereld een leefbare plaats te maken."
Marketing, marketing is alles.
 
Ik heb ook helemaal niks tegen dat leer, of tegen de mensen die elk jaar een auto met zoveel leer kopen. Ik vind het gewoon straf dat ze dan ocharme 3 bijenkasten zetten en dan nog een persbericht uitsturen ook.

Wat gaat dat volgende maand zijn? "Bentley is trots dat ze 5 volle dozen papier met het karton hebben meegegeven, zo helpen we mee de wereld een leefbare plaats te maken."

:rofl:
 
AMG EQ:


mercedes-amg-e-63-s-facelift-2020-3-1536x864.jpg


Hij ziet er alleszins goed uit!
* Foto is een ‘gewone’ AMG. * Dus zal dan wel niet veel afwijken vermoed ik.

Dit vind ik zelf niet echt een meerwaarde wel, is zo ‘idioot’:

Een AMG zonder geluid, dat kan niet. Daarom moet de zogeheten AMG Sound Experience zorgen voor de nodige beleving. AMG installeert luidsprekers, bass shakers en andere geluidsgeneratoren om ervoor te zorgen dat je toch iets van geluid te horen krijgt in de cabine.
 
AMG EQ:


mercedes-amg-e-63-s-facelift-2020-3-1536x864.jpg


Hij ziet er alleszins goed uit!
* Foto is een ‘gewone’ AMG. * Dus zal dan wel niet veel afwijken vermoed ik.

Dit vind ik zelf niet echt een meerwaarde wel, is zo ‘idioot’:
Is zo raar dat zoveel fabrikanten zo'n geluid toevoegen. In de iX3 valt het niet echt op in de normale modus, maar in de sportmodus hoor je dat geluid en is het niet bepaald "aangenaam" ofzo.
Ik ga het eens een tijdje aan zetten in alle modi en testen of ik er aan wen, maar ik zie de meerwaarde niet...
 
Is zo raar dat zoveel fabrikanten zo'n geluid toevoegen. In de iX3 valt het niet echt op in de normale modus, maar in de sportmodus hoor je dat geluid en is het niet bepaald "aangenaam" ofzo.
Ik ga het eens een tijdje aan zetten in alle modi en testen of ik er aan wen, maar ik zie de meerwaarde niet...
In de hybrides steken ze het ook in, enkel actief in sport mode.
Zogezegd om de benzinemotor "sportiever" te laten klinken.
Ik vind het alvast vervelend, gelukkig kan je het uitzetten!
 
Ik moet het nog zien. Uiteindelijk ligt er al een 3.0 6cyl benzine in dus zou toch iets of wat moeten klinken.. ik verwacht dat ik een veel te kritisch oor heb om tevreden te zijn met van die geluiden uit de speakers.
 
Ik kwam op 73k voor een c200. No thanks.

De prijzen lopen nochtans redelijk gelijk met de concurrentie. Ze hebben de motoraanduidingen helemaal overhoop gegooid.
Vroeger was een C180 qua motor gelijk aan de 316i. Nu is de C180 gelijk aan een 320i.

Ik vraag me af of er nog een lichtere motor komt. Nu krijg je minimaal 170 + 20 pk. Niet iedereen heeft dat nodig.
 

Mooie marketing van Bentley: iemand gaat daar zijn hobby op kosten van het bedrijf doen, en Bentley verkoopt het alsof ze mee helpen de wereld te redden.
Even wat extra informatie: dat is dus helemaal niet goed voor de natuur. Er zijn in België gewoon veel te veel bijen, die zorgen voor een 'nectardruk' waardoor onze inheemse solitaire bijen onvoldoende nectar en stuifmeel vinden voor hun nesten te bouwen.
Het is dus greenwashing van de ergste soort
 
Terug
Bovenaan