Auto Autonieuws

Vind de achterkant heel sterk lijken op een A3 sedan. Toch een beetje mixed bag. Heel die 2 series is eigenlijk toch een serieus zootje geworden precies :unsure:

En nu toch weer een 6 in lijn aanbieden in de niet M versie, terwijl ze dat in de 1 series hebben laten vallen.
De 1-serie konden ze niet anders he, die heeft een transversale motor...
 
Ja, maar dat is een keuze die ze gemaakt hebben door de motorkap in te korten. Straf dat ze dat dan weer niet doortrekken in de 2 coupe.
De 2 is voor de 1, wat de 4 is voor de 3 he. Sportiever etc. Nu, is wel een groter verschil tussen de 1 en 2, maar dat zal hun piste wel wat zijn denk ik.
 
De 2 is voor de 1, wat de 4 is voor de 3 he. Sportiever etc. Nu, is wel een groter verschil tussen de 1 en 2, maar dat zal hun piste wel wat zijn denk ik.
Niet helemaal correct.
De 2 coupé is dat, maar de active Tourer/grand Tourer zeker niet.
En de 2 coupé staat nu op een ander platform.

Nu is de logica simpel he, van de 1 was de 16d of 18d wss de meest verkochte. Van de 2 coupé zal dat de 40i of M2 geweest zijn... Compleet ander doelpubliek.
 
Iemand een idee hoeveel de elektrisch aangedreven Porsche Macan ongeveer zal kosten?
Ik zou het vergelijken met de prijs van de iX3 in verhouding met de ICE X3 (ik zou zeggen de 20d). Diezelfde verhouding kan je wellicht toepassen op de elektrische Macan.
 
Ja, maar dat is een keuze die ze gemaakt hebben door de motorkap in te korten. Straf dat ze dat dan weer niet doortrekken in de 2 coupe.
Nee nee, door de 1-serie voorwielaandreven te maken. Een langere motorkap had 0,0 verschil gemaakt, de motor paste daar nog altijd niet in.
 
Ai, slaagt dik tegen vind ik. Spijtig, heb de 2 serie coupe altijd wel goed kunnen smaken.

Voorlichten doet me denken aan de Opel Corsa. Achterkant vind ik ook niet mooi.
Dat zijn toch vrij standaard BMW LED voorlichten nochtans….
 
Ik zou het vergelijken met de prijs van de iX3 in verhouding met de ICE X3 (ik zou zeggen de 20d). Diezelfde verhouding kan je wellicht toepassen op de elektrische Macan.
Als je dat als basis neemt, dan is het 3.5% duurder.
en 52% meer vermogen.

Datzelfde op de Macan toegepast geeft een vanafprijs van 66637€ en een vermogen van 400PK.
Dat vermogen zou goed kunnen, maar die vanafprijs gaan ze niet doen :).

edit: en voor er gaan zeggen dat het prijsverschil veel groter is:
X3
vs
iX3
 
Laatst bewerkt:
Als je dat als basis neemt, dan is het 3.5% duurder.
en 52% meer vermogen.

Datzelfde op de Macan toegepast geeft een vanafprijs van 66637€ en een vermogen van 400PK.
Dat vermogen zou goed kunnen, maar die vanafprijs gaan ze niet doen :).
Dat scheelt weinig, ik had een groter verschil verwacht. Maar dat zou wel een vanafprijs kunnen zijn voor een heel kale Macan.
Maak het veel duurder en dan komen ze in het vaarwater van de Cayenne. Ik weet niet of ze daar een prijs onderscheid in willen houden.
Audi houdt het eigenlijk ook wat bij elkaar qua prijzen als je naar de Q8 en Q-etron kijkt.
 
Dat scheelt weinig, ik had een groter verschil verwacht. Maar dat zou wel een vanafprijs kunnen zijn voor een heel kale Macan.
Maak het veel duurder en dan komen ze in het vaarwater van de Cayenne. Ik weet niet of ze daar een prijs onderscheid in willen houden.
Audi houdt het eigenlijk ook wat bij elkaar qua prijzen als je naar de Q8 en Q-etron kijkt.
Goh, de Macan valt allemaal nog wel mee qua prijs hoor.
Metaalkleur
Sportstoelen met geheugen
PDK (is standaard)
PASM (adaptieve vering)
Torque vectoring plus
power steering plus
grotere brandstoftank
getinte ruiten
zelfdimmende spiegels
ACC en lane assist
parkeer hulp voor en achteraan met camera
keyless entry
BOSE systeem.

Dat is +- de prijs van die X3 20d he...
 
Nee nee, door de 1-serie voorwielaandreven te maken. Een langere motorkap had 0,0 verschil gemaakt, de motor paste daar nog altijd niet in.
Nee idd, maar het is allemaal wel verweven hè. Door de omschakeling naar FWD is de motor dwarsgelegd en naar voren geschoven zodat er betere tractie komt op de voorwielen. Hierdoor kan alles een beetje naar voren schuiven en wordt de binnen cabine wat groter. Nu, ik heb nooit nagemeten of de motorkap effectief korter is geworden, maar visueel lijkt dat wel zo. De auto is trouwens wel 1 of 2 cm korter geworden dacht ik.
 
Welke BMW heeft dan nog zo'n voorlichten? Ik vind het toch ook weer allemaal vrij apart uitzien tov de rest van BMW.
Alsof iemand BMW heeft proberen na te maken.
Geen enkele want dat is per wagen natuurlijk uniek :p
Oké het is niet twee rondjes of iets wat daar mee in lijn ligt. Het is één lijn. Maar de z4 heeft dat ook.
Qua lijnen doen ze mij denken aan die van de 4.
 
Kzal nog lang mogen wachten, mijne hangt daar ergens op het einde van de productielijn. :(

 
  • Verdrietig
Waarderingen: C43
Wie heeft eigenlijk afgetekend voor die gigantische bezels op de display van de nieuwe Astra? Holy shit :eek2: Integreer dat dan tenminste toch een beetje in het dashboard zodat het niet zo extreem opvalt.

slE7jre.png
 
Wie heeft eigenlijk afgetekend voor die gigantische bezels op de display van de nieuwe Astra? Holy shit :eek2: Integreer dat dan tenminste toch een beetje in het dashboard zodat het niet zo extreem opvalt.

slE7jre.png
Ik weet niet of het bij de Astra ook zo is. Maar eventueel kan daar nog een camera achter verborgen zitten.
Algemeen zijn dikke bezels bij in-car infotainmentsystemen wel een probleem...
 
Terug
Bovenaan